طرز تهیه کیک گیلاس خوش عطر و طعم خانگی

منبع: خبرنما

4

1402/3/28

20:21


کیک گیلاس بهترین کیک تابستانی خانگی است که می‌توانید با گیلاس تازه یا منجمد بپزید. این کیک می‌تواند دسر خوبی برای مهمانی های عصرانه‌تان باشد. حتی می‌توانید آن را با یک قاشق بستنی وانیلی سرو کنید…

طرز تهیه کیک گیلاس  خوش عطر و طعم خانگی

کیک گیلاس بهترین کیک تابستانی خانگی است که می‌توانید با گیلاس تازه یا منجمد بپزید. این کیک می‌تواند دسر خوبی برای مهمانی های عصرانه‌تان باشد. حتی می‌توانید آن را با یک قاشق بستنی وانیلی سرو کنید.

مواد لازم:

1 و 2/1 فنجان آرد

1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

2/1 قاشق چایخوری جوش شیرین

50 گرم کره ذوب شده

شکر 4/3 پیمانه

2 عدد تخم مرغ

2/1 قاشق چایخوری وانیل

2/1 فنجان ماست یونانی

4 فنجان گیلاس شیرین تازه، بدون هسته، گیلاس ها را از وسط نصف کنید

طرز تهیه کیک گیلاس ساده

  • یک قالب کیک 7 و نیم سانتی متری را انتخاب کنید.
  • سپس فر را با دمای 176 درجه سانتی گراد گرم کنید. حالا کف و دیواره قالب‌تان را با کره چرب کنید و یک کاغذ روغنی را هم به اندازه کف قالب قیچی زده و کف قالب قرار دهید.
  • مواد خشک مثل آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین را مخلوط کرده و در یک کاسه متوسط الک کنید.
  • در یک کاسه جداگانه کره و شکر و 2 تخم مرغ را با دور تند مخلوط کن برای مدت 2 تا 3 دقیقه هم بزنید تا کامل پف کند. وانیل و ماست یونانی را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید تا ترکیب رنگ کرمی روشن را به خود بگیرد.
  • حالا مواد خشک را به ترکیب اضافه کرده و با سرعت پایین هم بزنید تا مخلوط شوند اما بیش از حد مخلوط نکنید.
  • حالا خمیر آماده کیک را دو نیم کنید، نیمی از آن را به قالب فنری منتقل کنید. گیلاس‌های نصف شده را روی آن بریزید و نصف باقیمانده مایه کیک را هم روی گیلاس ها بریزید.
  • این کیک بسته به فر شما حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان برای پخت نیاز دارد تا کامل طلایی شود.
  • اگر می‌خواهید کیک ظاهر زیباتری داشته باشد، روی سطح کیک هم گیلاس بچینید. این کار را در اواسط پخت انجام دهید، بعد بگذارید تا کیک کامل پخته شود.
  • وقتی پخت کیک تمام شد، آن را روی توری سیمی قرار دهید تا کامل خنک شود. بعد آن را از قالب جدا کرده و هر طور دوست دارید، سرو کنید. نوش جان!

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو