طرز تهیه چای آلبالو خوش رنگ به دو روش

طرز تهیه چای آلبالو خوش رنگ به دو روش


منبع: خبرنما

4

1402/4/7

12:32


چای آلبالو هم یکی از چای‌ها و دمنوش‌های تابستانی با رنگ قرمز و طعم ترش است. شما می‌توانید این دمنوش سنتی را به شکل گرم یا سرد با آلبالوی تازه تهیه کنید. همچنین می‌توانید با ترکیب چای سیاه و آبلیمو هم این چای خوش طعم را آماده کنید…

طرز تهیه چای آلبالو خوش رنگ به دو روش

چای آلبالو هم یکی از چای‌ها و دمنوش‌های تابستانی با رنگ قرمز و طعم ترش است. شما می‌توانید این دمنوش سنتی را به شکل گرم یا سرد با آلبالوی تازه تهیه کنید. همچنین می‌توانید با ترکیب چای سیاه و آبلیمو هم این چای خوش طعم را آماده کنید.

مواد لازم:

آلبالو بدون هسته یک لیوان

آب جوش 2 فنجان

آب سرد  2 فنجان

شکر 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه چای آلبالو، روش اول

طرز تهیه چای آلبالو

  • برای تهیه دمنوش آلبالو، ابتدا دو لیوان آب سرد را روی آلبالوها ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و 20 دقیقه دیگر آلبالوها را بجوشانید تا کامل نرم شوند.
  • حالا قابلمه را از روی حرارت مستقیم بردارید و برای این که چای آلبالویتان به خوبی دم بکشد، آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه دیگر روی یک کتری در حال جوش قرار دهید.
  • پس از این که دمنوش‌تان به خوبی دم کشید، می‌توانید 2 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و برای سرو، به سلیقه خودتان مقداری شکر، نبات یا عسل هم به آن اضافه کنید.

تهیه دمنوش آلبالو، روش دوم:

مواد لازم:

آب جوش 2 فنجان

چای سیاه 1 قاشق غذاخوری یا 2 چای کیسه‌ای

آلبالو بدون هسته 1 لیوان

شکر 3 قاشق غذاخوری

آب لیمو 1 قاشق غذاخوری

مطلب مرتبط :
طرز تهیه دمنوش به

طرز تهیه دمنوش به

در صورتی که می‌خواهید چای آلبالوی‌تان را سرد سرو کنید، چند تکه یخ هم آماده کنید.

تهیه دمنوش آلبالو

طرز تهیه چای آلبالو

  • ابتدا آب را بجوشانید و روی چای سیاه بریزید. سپس درب کتری یا قابلمه را گذاشته و 3 دقیقه زمان بدهید تا چای شما دم بکشد.
  • در این مرحله آلبالو و شکر را به چای دم شده اضافه کنید و با یک قاشق هم بزنید تا شکر به طور کامل آب شود. وقتی شکر کامل آب شد، کتری یا قابلمه را روی حرارت قرار داده 5 دقیقه دیگر هم مخلوط را بجوشانید تا آلبالوها نرم شوند.
  • حالا مخلوط آلبالو را از یک الک ریز رد کنید و با قاشق آلبالوها را له کنید تا آب آن کامل گرفته شود.
  • وقتی دمنوش شما از صافی رد شد، به آن آب لیمو اضافه کنید.
  • حالا چای آلبالوی شما آماده است، می‌توانید آن را بنوشید.

فراموش نکنید که این چای را می‌توانید سرد یا گرم سرو کنید. اگر مایل هستید تا چای آلبالوی سرد را امتحان کنید، پس از این که آب لیمو را به دمنوش آلبالو اضافه کردید، آن را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود و بعد با انداختن چند تکه یخ داخل لیوان سرو کنید.

نوش جان!

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو