۱۵ انیمه جذاب حول محور زامبی‌ها

۱۵ انیمه جذاب حول محور زامبی‌ها


منبع: گیمفا

4

1402/4/10

13:33


زامبی‌ها در دنیای انیمه نیز به اشکال گوناگونی به تصویر کشیده شده‌اند که آثاری هیجان‌انگیز حول محور آن‌ها خلق شده است.

۱۵ انیمه جذاب حول محور زامبی‌ها

زامبی‌ها در دنیای انیمه نیز به اشکال گوناگونی به تصویر کشیده شده‌اند که آثاری هیجان‌انگیز حول محور آن‌ها خلق شده است.

مقوله زامبی‌ها یا موجوداتی که از کالبد انسان‌ها استفاده می‌کنند تا به زندگی بازگشته و آخرالزمانی وحشتناک را رقم بزنند، به حدی محوبیت یافته که عملاً در تمامی شاخه‌های سرگرمی از فیلم و سریال گرفته تا کتاب و بازی‌های ویدیویی می‌توانیم شاهد حضور آن‌ها باشیم که البته در برخی از این مدیوم‌ها به کلیشه و تکرار دچار شده‌اند.

با این حال در دنیای گسترده انیمه که هر ژانری را می‌توان پیدا کرد، زامبی‌ها نیز سر و کله‌شان از مدت‌ها پیش پیدا شده و برخلاف آثار سینما و تلویزیون نه تنها به کلیشه و تکرار دچار نشده‌اند، بلکه به سبب ماهیت صنعت انیمه، زمینه‌ساز خلق وقایعی شگفت‌انگیز، منحصر به فرد و تازه‌ای بودند که قطعاً طرفدارن این موجودات خونخوار را به وجد خواهند آورد.

به همین منظور نیز در این مقاله قصد داریم تا ۱۵ انیمه تماشایی از زیرژانر زامبی‌ها را به شما معرفی نماییم. آثاری که هر یک به شیوه‌های مختلفی می‌تواند شما را با دنیای وحشتناک آن‌ها روبرو کرده و سرگرمتان نمایند. پس در ادامه این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

انیمه Soul Eater (سول ایتر)

انیمه Soul Eater که ترکیبی از المان‌های ماورایی و کمدی می‌باشد با وجود آن که تمرکزی روی موجودات زامبی ندارد اما از آن‌ها در دنیای عجیب و غریب خود بهره گرفته است.

این انیمه به تعادل بین مرگ و زندگی در دنیایی می‌پردازد که گروهی از دانش‌آموختگان یک آکادمی باید با مفاهیمی همچون روح و مرگ و محافظت از عنصر زندگی دست و پنجه نرم نمایند. در بین این نبرد بین نیروهای خیر و شر که جادوگران در مرکز آن قرار دارند، شاهد دشمنانی همچون زامبی‌ها هستیم که به نوعی حکم دست گرمی را برای آواتارهای مرگی دارند که از طریق آن‌ها می‌توانند توانایی‌ها و سلاح‌های خود را تمرین نمایند.

انیمه Hellsing Ultimate (هلسینگ آلتیمیت)

انیمه Hellsing Ultimate که حکم یک بازسازی بر مانگایی مشهور را دارد، در دنیایی ماورایی و بسیار ترسناک جریان دارد که زامبی‌ها تنها یکی از تهدیدات بالقوه آن به شمار می‌روند.

این انیمه حول محور دراکولایی باستانی به نام آلوکارد جریان دارد که در نبرد بین بشریت و خون‌آشام‌ها، به سبب وفاداری به دختری به نام اینتگرا، در جبهه انسان‌ها ایستاده و بر علیه نیروهایی به مبارزه می‌پردازد که تنها برای تفریح و رسیدن به خواسته‌های خود، انسان‌های بی‌گناه را تبدیل به موجوداتی خونخوار و بسیار درنده همچون زامبی‌ها می‌کنند. سکانس‌های بی‌رحمانه تبدیل مردم عادی به خون‌آشام‌های گرسنه‌ای که دست کمی از زامبی‌ها ندارند به حدی در انیمه Hellsing Ultimate شوکه‌کننده و هولناک به تصویر کشیده شده که هر بیننده‌ای را بر سر جایش میخکوب خواهد کرد.

انیمه Sankarea: Undying Love (سانکاریا: عشق پایدار)

در دنیای انیمه به حدی شاهد اتفاقات عجیب و غریب و شوکه‌کننده هستیم که عشق میان یک انسان و زامبی می‌تواند مسئله‌ای عادی و حتی شاید جذاب در انیمه‌ای همچون Sankarea: Undying Love جلوه پیدا کند.

این انیمه حول محور دانش‌آموزی دبیرستانی به نام چیهیرو فورویا جریان دارد که به طرز عجیبی شیفته موجودات زامبی بوده و حتی کلکسیونی از موارد مرتبط با آن‌ها را نیز جمع‌آوری کرده است و آرزو دارد که بتواند رابطه‌ای عاطفی با دختری زامبی داشته باشد. مسئله‌ای که منجر به استفاده از جادوهایی طلسم شده توسط وی شده تا بتواند آرزوی خود را محقق کند و این اتفاق زمینه‌ساز وقایعی جذاب و در عین حال شوکه‌کننده می‌شود که انیمه Sankarea: Undying Love را تماشایی و شگفت‌انگیز جلوه کرده است.

انیمه Sunday Without God (یک‌شنبه بدون خدا)

فارغ از بحث زامبی‌ها باید گفت که انیمه فانتزی، رمزآلود و ماورایی Sunday Without God از داستان و جهانی منحصر به فرد بهره می‌برد که وقایع آن می‌تواند ذهن شما نسبت به مسائل بسیاری را به چالش بکشد.

این انیمه در دنیایی جریان دارد که خدا آن را به حال خود رها کرده و دیگر ارزشی برای موجودات زنده آن قائل نیست و این مسئله سبب شده تا انسان‌ها قدرت تولید مثل و مرگ را از دست بدهند و مردگان نیز به عنوان موجوداتی زامبی از قبرها به بیرون آمده و زمینه‌ساز وحشت مردم عادی می‌شوند. نکته جالب توجه درباره شیوه مرگ در چنین دنیایی می‌باشد که در آن انسان‌ها روح از بدنشان جدا نشده و بلکه بدون آن که بدنشان پوسیده شود، به موجوداتی عجیب تبدیل می‌شوند که هیچ درکی نسبت به اطرافیانشان نخواهند داشت. در انیمه Sunday Without God نه تنها می‌توانید از تماشای زامبی‌هایی منحصر به فرد لذت ببرید، بلکه همراه قهرمانانش راهی ماجراجویی تاثیرگذاری خواهید شد که می‌تواند تجربه‌ای ماندگار و متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد.

انیمه Is This A Zombie (این یه زامبیه)

در روایتی کمدی از آخرالزمان زامبی با انیمه Is This A Zombie روبرو می‌شویم که نگاهی هجوآمیز به مقوله بازگشت از مرگ انسان‌ها داشته است.

این انیمه روایت‌گر دختری عجیب ولی دوست داشتنی به نام آیومو آیاکاوا می‌باشد در یکی از شب‌ها به طرز فجیعی به قتل می‌رسد. با این حال توسط جادوگری به نام یوکلیوود از مرگ بازگشته و به عنوان یک زامبی باید به دنبال قاتلش گشته و انتقام مرگ خود را از وی بگیرد. مسیری که مسبب خلق وقایعی هیجان‌انگیز و کمدی شده که می‌تواند تجربه تماشای انیمه Is This A Zombie را نسبت به باقی موارد این مقاله، متمایز جلوه کند.

انیمه Highschool of the Dead (دبیرستان مردگان)

اگر که لحن و حال و هوای سریال جذاب All of Us Are Dead (ما همه مرده‌ایم) شما را مجدوب خودش کرده، پس تماشای انیمه Highschool of the Dead به شما توصیه می‌شود. اثری که الهام‌بخش کمپانی نتفلیکس برای ساخت سریال آخرالزمانی‌اش بوده است.

در این انیمه شاهد گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی هستیم که به شکل غیرمنتظره‌ای خود را میان سیلی از زامبی‌های گرسنه پیدا می‌کنند و باید با همکاری یکدیگر راهی برای فرار از این جهنم هولناک پیدا نمایند. در حالی که همچنان می‌توان شاهد المان‌های کمدی و شرقی دنیای انیمه در Highschool of the Dead بود اما این مجموعه کوتاه به عنوان تنها اثری شناخته می‌شود که روایت غرب‌پسندی از مقوله زامبی‌ها را در مدیوم انیمه ارائه می‌دهد. مخصوصاً که اگر پس از تماشای All of Us Are Dead به دنبال تجربه‌ای مشابه باشید.

انیمه Kabaneri of the Iron Fortress (کابانری از قلعه آهنی)

زمانی که پای خالقین انیمه Attack on Titan (حمله به تایتان) به میان می‌آید باید انتظارات بسیاری از آن‌ها داشته باشیم. مسئله‌ای که منجر به خلق انیمه مشابهی با Attack on Titan به نام Kabaneri of the Iron Fortress شده است که البته به هیچ عنوان محبوبیت اثر نخست را دریافت نکرده است.

این انیمه در سرزمینی به نام هینوموتو جریان دارد؛ جایی که به سبب اتفاقی هولناک، انسان‌ها به موجوداتی بسیار وحشتناک و غیرقابل مهاری تبدیل می‌شوند که از قلبی آهنین بهره برده و تحت عنوان کابانه خطاب می‌شود. انسان‌های باقی مانده اما با ساخت دیوارهایی مستحکم و بسیار بلند خود را از شر این موجودات در امان نگه داشته‌اند تا این که ایده ساخت سلاحی به میان می‌آید که می‌تواند آخرین امید بشریت برای رهایی از جهنمی باشد که در آن گرفتار شده‌اند. انیمه Kabaneri of the Iron Fortress شباهت‌های بسیاری با Attack on Titan دارد که از یک سو از مشکلات داستانی بسیاری رنج برده و در سوی دیگر نیز المان‌هاب جذاب آن چندان مورد توجه مخاطبین قرار نگرفته است.

انیمه School-Live (زندگی مدرسه)

دنیا و شخصیت‌های انیمه School-Live به حدی دوست داشتنی و جذاب هستند که به هیچ عنوان نمی‌توان باور کرد که در زیرژانر زامبی‌ها قرار گرفته است! مسئله‌ای که البته به تفاوت دیدگاه غرب و شرق نسبت به مقوله زامبی‌ها مربوط است.

در این انیمه شاهد گروهی از دختران کوچکی هستیم که به صورت ناگهانی خود را در میان سیلی از زامبی‌ها دیده و علی‌رغم جثه کوچک و محدودیت‌های فیزیکی اما باید یاد بگیرند که در رویارویی با آن‌ها زنده بمانند. سعی و تلاش این دختران کوچک و دوست داشتنی برای فراگیری قوانین آخرالزمان زامبی‌ها به حدی جذاب و سرگرم کننده جلوه کرده که تماشای انیمه School-Live قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد و می‌تواند از کلیشه‌عای رایج و ترسناک همیشگی این ژانر شما را دور کند.

انیمه Seoul Station (ایستگاه سئول)

فارغ از تفاوت دیدگاه غرب و شرق نسبت به مقوله زامبی اما باید گفت که فیلم Train to Busan اگر که بهترین نباشد، یکی از بهترین آثار مرتبط با آخرالزمان زامبی‌ها در سینما است که بند بند وجودتان را به وحشت خواهد انداخت. یان سنگ-هو به عنوان خالق این فیلم در سال ۲۰۱۷ دست به خلق پیش درآمدی به نام Seoul Station زد که این بار در دنیای انیمه روایت شده است.

این انیمه شوکه‌کننده در شهر سئول جریان دارد. جایی که یک زامبی خیلی زود باقی مردم شهر را نیز به ویروس مبتلا کرده و عملاً شهر تنها چند ساعت با بمباران نیروهای نظامی فاصله دارد و در این بین شاهد تلاش دختری جوان برای بقا در سیلی از زامبی‌های گرسنه‌ای هستیم که به هیچ موجود زنده‌ای رحم نخواهند کرد. یان سنگ-هو همانگونه که با Train to Busan سینما را در بهت و حیرت فرو برد، در دنیای انیمه نیز با پروژه سینمایی خود یعنی Seoul Station موفق شده تا مجموعه‌ای از اتفاقات دلخراش و وحشتناک را به تصویر بکشد که عاشقان زامبی‌ها را حسابی سرگرم خواهد کرد.

انیمه Gungrave (گانگریو)

Gungrave اقتباسی انیمه‌ای از فرنچایز بازی‌های اکشن و سوم شخصی به همین نام می‌باشد که مردگان زامبی‌ها تنها گوشه‌ای از داستان انتقام‌محور تماشایی آن می‌باشند.

در این انیمه شاهد ۲ دوست صمیمی به نام‌های هری و براندون هستیم که ویژگی‌ و توانایی‌های چشمگیر آن‌ها باعث شده تا به خدمت یک باند مافیایی قدرتمند دربیایند. با این حال به مرور بین این ۲ دوست اختلاف افتاده و در نهایت نیز دوستی آن‌ها به رقابتی انتقامی منجر می‌شود که وقایعی شوکه‌کننده را رقم خواهد زد. در حالی که شاید زامبی‌ها تنها بخشی کوچکی از Gungrave را شامل شده باشند اما روایت داستان و شخصیت‌های آن به حدی جذاب هستند که تماشای آن می‌تواند هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار دهد.

انیمه Tokyo Ghoul (توکیو غول)

هنوز هم بدون هیچ شکی باید گفت که دنیای انیمه Tokyo Ghoul به حدی منحصر به فرد و خاص است که می‌توان با چشم‌پوشی از ایرادات داستانی، از وقایع آن لذت برد.

این انیمه حول محور پسر جوانی به نام کانکی جریان دارد که به شکل غیرمنتظره‌ای تصادف کرده و برای ادامه زندگی‌، مجبور می‌شود تا بخشی از بدن خود را با پیوند عضو یک غول نجات دهد و این مسئله از او یک نیمه انسان و غول خلق می‌کند. جنگ درونی کانکی برای درک موجودیت جدید خود زمینه‌ساز خلق وقایع جذاب و هیجان‌انگیزی می‌شود که کلیت دنیای Tokyo Ghoul را تعریف می‌کند. در حالی که فصل‌های بعدی این انیمه باعث ۲ دستگی طرفدارانش شده است اما فصل نخست آن یک شاهکار به تمام معنا بوده که می‌تواند حسابی مخاطبینش را سرگرم نماید.

انیمه Corpse Princess (پرنسس جسد)

در یکی دیگر از آثاری که شخصیت اصلی آن تبدیل به زامبی خود مختاری شده، شاهد انیمه Corpse Princess هستیم که از داستانی سرگرم کننده و شخصیتی دوست داشتنی بهر برده است.

در این انیمه شاهد خانواده‌ای هستیم که به شکلی بی‌رحمانه کشته شده و دختر آن‌ها به عنوان یک زامبی خودمختار، از مرگ باز می‌گردد. با این حال برخلاف باقی آثار مرتبط با چنین حال و هوایی، پرنسس داستان ما علاقه چندانی به ماندن در دنیای زنده‌ها نداشته و وظیفه پیدا می‌کند تا با کشتن ۱۰۸ جسد دیگر، به خانواده‌اش در دنیای مردگان بپیوندد. پرنسسی که برخلاف اسمش، انواع و اقسام فنون رزمی را بلد بوده و به راحتی آب خوردن می‌تواند هر گونه سلاحی را با خود حمل نماید.

انیمه The Empire of Corpses (امپراتوری اجساد)

برخلاف بهره‌گیری از نام زامبی‌ها اما به طرز کلیشه‌واری انتظار می‌رود که آثار مرتبط با آن‌ها حتماً باید ترسناک و وحشتناک جلوه نماید. مقوله‌ای که انیمه زیبای The Empire of Corpses برخلاف چنین تصوری عمل کرده و از آن‌ موجودات برای روایت داستان روان‌شناختی و تاریخی خود بهره گرفته است.

این انیمه در کشور بریتانیا و قرن هجدهم میلادی جریان دارد؛ جایی که با بهره‌گیری از ایده فرانکشتاین، روشی برای زنده کردن مردگان کشف شده و آن‌ها به عنوان موجوداتی شبح‌مانند در میان باقی انسان‌ها به زندگی می‌پردازند و دانشمندان نیز در تلاش هستند تا بتوانند نه بخشی از روح، بلکه تمام آن را به جسم فرد زنده شده بازگردانند. مسئله‌ای که جوانی به نام جان واتسون را وارد داستانی پر پیچ و خم کرده تا به دنبال دست نوشته‌های شخص فرانکشتاین گشته تا بلکه بتواند راه چاره این مشکل را پیدا نماید. وقایع و شیوه روایت داستان The Empire of Corpses به حدی زیبا و تاثیرگذار است که فراتر از مقوله زامبی‌ها، می‌تواند به یکی از انیمه‌های مورد علاقه‌تان تبدبل شود که هیچگاه آن را از خاطر نخواهید برد.

انیمه Zombie Loan (زامبی عاریه)

چه می‌شود اگر که خود زامبی‌ها برای زنده ماندن مجبور به شکار باقی هم‌نوعان خود شوند؟ سوالی که انیمه Zombie Loan حول محور آن جریان دارد.

در این انیمه شاهد ۲ دوست به نام‌های تاچیبانا شیتو و آکاتسوکی چیکا هستیم که برای زنده ماندن، مجبور هستند تا باقی زامبی‌های دنیای خود را قلع و قمع نمایند. با این حال سر و کله دختری به نام کیتا میچیرو پیدا می‌شود که از قدرت شینیگامی برخوردار بوده و می‌تواند زمان مرگ افراد را مشاهده کند. شیتو و چیکا که عملاً با مرگ دسته و پنج نرم می‌کنند، با میچیرو همراه شده تا به عنوان تیمی ۳ نفره، برای بقا در دنیایی بسیار تاریک و ماورایی تلاش نمایند و این مسئله منجر به خلق وقایعی جذاب و هیجان‌انگیز در انیمه Zombie Loan شده است.

انیمه GYO: Tokyo Fish Attack (جی‌وای‌او: حمله ماهی به توکیو)

در نهایت می‌رسیم به انیمه‌ای سینمایی تحت عنوان GYO: Tokyo Fish Attack که به طرز عجیبی بسیار ترسناک و دیوانه‌وار جلوه کرده است.

این انیمه درباره دختری به نام کائوری می‌باشد که در شهر توکیو به زندگی مشغول است. با این حال در یکی از روزها این شهر مورد حمله ماهی‌های عفونی و درنده‌ای قرار می‌گیرد که هر موجود زنده‌ای که بر سر راهشان باشد را تیکه و پاره خواهند کرد و کائوری باید در این گیر و دار به دنبال دوست گم‌شده‌ای باشد که زنده یا مرده آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اگر که از زامبی‌های کلیشه‌ای خسته شده‌اید و به دنبال موضوع جدیدی هستید، تماشای ماهی‌های مکانیکی و گرسنه‌ انیمه GYO: Tokyo Fish Attack که کوچه و خیابان‌های شهر توکیو را به خاک و خون کشیده‌اند، می‌تواند سرگرمی منحصر به فرد و ماندگاری برای شما تلقی شود.


بین سینما، تلویزیون و انیمه، کدام یک ایده زامبی‌ها را بهتر و مفصل‌تر اجرا کرده است؟ آیا آثار نام برده در این مقاله را مشاهده کرده‌اید؟ کدام یک مورد علاقه شما بوده است؟ بهترین اثر ساخته شده حول محور زامبی‌ها از دیدگاه شما چه اثری نام خواهد گرفت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو