طرز تهیه زیتون پرورده خانگی، خوشمزه تر از رستوران‌ها

طرز تهیه زیتون پرورده خانگی، خوشمزه تر از رستوران‌ها


منبع: خبرنما

5

1402/4/22

12:35


زیتون پرورده یکی از چاشنی های فوق العاده خوشمزه شمالی است که طرفداران زیادی دارد. این ترکیب فوق العاده در شهرهای مختلف با روش های مختلفی آماده و سرو می‌شود. ما هم در این مطلب به شما طرز تهیه زیتون پروردده را به ساده ترین روش ممکن آموزش می‌دهیم تا بتوانید آن را کنار غذاهای غذاهای لذیذ ایرانی آماده و مصرف کنید…

طرز تهیه زیتون پرورده خانگی، خوشمزه تر از رستوران‌ها

زیتون پرورده یکی از چاشنی های فوق العاده خوشمزه شمالی است که طرفداران زیادی دارد. این ترکیب فوق العاده در شهرهای مختلف با روش های مختلفی آماده و سرو می‌شود. ما هم در این مطلب به شما طرز تهیه زیتون پروردده را به ساده ترین روش ممکن آموزش می‌دهیم تا بتوانید آن را کنار غذاهای غذاهای لذیذ ایرانی آماده و مصرف کنید.

مواد لازم:

زیتون 1 کیلو

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

رب انار 1 قاشق غذاخوری

مغز گردو 300 گرم

آب انار نصف لیوان

دانه انار نصف لیوان

سیر 1 بوته

سبزی معطر (گشنیز، نعناع و چوچاق) به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

گلپر به مقدار لازم

طرز تهیه زیتون پرورده

طرز تهیه زیتون پرورده

  • برای تهیه زیتون پرورده ابتدا هسته زیتون‌ها را جدا کنید. سپس زیتون را با رب انار (بسته به ذایقه تان می‌توانید از رب شیرین و ترش استفاده کنید)، گردو که از قبل خرد کرده‌اید، آب انار و دانه های انار مخلوط کنید.
  • حالا نوبت اضافه کردن سبزی معطر و سیر است. ابتدا سبزی معطر را خرد کنید و به مخلوط زیتون و رب انار اضافه کنید. سیر را هم رنده کنید و با گلپر به ترکیب اضافه کنید. نمک بپاشید و روغن زیتون هم روی آن بریزید و خوب هم بزنید تا مواد کامل با هم ترکیب شوند.
  • حالا زیتون پرورده خانگی شما آماده است، کافی است 1 تا 2 روز درون یخچال قرار دهید تا مزه همه مواد خوب به خورد هم برود و کامل جا بیفتد.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو