بازیگران سریال بازپرس [عکس + بیوگرافی]

بازیگران سریال بازپرس [عکس + بیوگرافی]


منبع: تکراتو

4

1402/4/22

23:18


«بازپرس» مجموعه جدید شبکه یک، درباره برخی پرونده‌های قضائی واقعی است که کارگردانی آن را احمد معظمی به‌ عهده دارد. در این نوشتار به خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال بازپرس می‌پردازیم.

بازیگران سریال بازپرس [عکس + بیوگرافی]

«بازپرس» مجموعه جدید شبکه یک، درباره برخی پرونده‌های قضائی واقعی است که کارگردانی آن را احمد معظمی به‌ عهده دارد. در این نوشتار به خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال بازپرس می‌پردازیم.

سریال «بازپرس» به قلم حسین تراب‌نژاد به نگارش درآمده است. در این مجموعه تلویزیونی بازیگران مطرح بسیاری از جمله فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، فریبا کوثری، محسن قصابیان، فریبا متخصص و اندیشه فولادوند به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در این مطلب، علاوه بر خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران و کارگردان این مجموعه می‌توانید عکس بازیگران سریال بازپرس را نیز مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی

بهترین سریال های طنز ایرانی

بازیگران سریال بازپرس

محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی سریال جنایی درام بازپرس را برعهده دارد. این سریال جدید در مرکز رسانه‌ای قوه‌قضائیه تولید شده و مجری طرح آن موسسه فرهنگی‌ هنری وصف‌ صبا است.

بازیگران سریال بازپرس

بازیگران سریال بازپرس

علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، سیدجواد هاشمی، سوگول طهماسبی، ایوب آقاخانی، شهروز دل‌افکار، کاظم هژیرآزاد، پورانداخت مهیمن، رسول نجفیان، مجید پتکی، یاسمن معاوی، هادی دیباجی، سید مهرداد رضایی، محسن بهرامی، شهین تسلیمی، حمیدرضا هدایتی، آذین احرامی، ستاره سادات قطبی، سیامک راشدی، رضا مولایی و مرتضی تهرانی هم در سریال بازپرس ایفای نقش می‌کنند.

ساعت پخش سریال بازپرس هر شب ساعت 22:15 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات  8:30 و 15 روز بعد که زمان تکرار سریال بازپرس از شبکه یک سیما است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

فرهاد قائمیان

بازیگران سریال بازپرس

زندگینامه بازیگران سریال بازپرس را با فرهاد قائمیان آغاز می‌کیم که زاده‌ی 15 اسفند ماه سال ۱۳۴۴ در محله عالی قاپو اردبیل است. وی بازیگری را با اجرای تئاتر در شهرستان شروع کرد و پس از آن وارد تلویزیون شد. او در سال ۱۳۷۰ با ایفای نقش در فیلم‌های کوتاه به کارش ادامه داد؛ اما فعالیت او به‌صورت حرفه‌ای با فیلم دمرل به کارگردانی یدالله صمدی آغاز شد.

قائمیان از سال ۱۳۷۹ در حرفه‌های مختلف هنری همچون بازیگری، تهیه‌کنندگی، مدیر تولید و طراحی صحنه و لباس در تلویزیون مشغول فعالیت است.

از افتخارات و جوایز فرهاد قائمیان می‌توان دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «غریب»، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم تارا و تب توت فرنگی در جشنواره فیلم فجر مشهد و جایزه ویژه جشنواره الغدیر عراق برای بازی در فیلم روز رستاخیز را نام برد.

اندیشه فولادوند

بازیگران سریال بازپرس

عکس بازیگران سریال بازپرس

اندیشه فولادوند در هفتم مهر ماه سال 1361 در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته فلسفه و کلام اسلامی بوده و فعالیت هنری خود را از 18 سالگی با بازی در نقش فرعی کوتاهی در  فیلم «مریم مقدس» آغاز نمود. پس از آن، در سال 82 در فیلم «سربازهای جمعه» به ایفای نقش پرداخت.

اندیشه فولادوند علاوه بر بازیگری شعر هم می‌گوید و در کنار کارش به نجاری و خرید و فروش علاقه زیادی دارد. فرهاد فولادوند، پدر او شاعر بوده و مادرش معلم بازنشسته است.

او در سال 1388 در نهمین تجربه خود در سینما، برای نقش‌آفرینی در فیلم «سنگ اول» جایزه نخل زرین بهترین بازیگر نقش اصلی را از جشنواره فیلم جام جم دریافت کرد.

خائن کشی، ترانه، کروکودیل، دم سرخ‌ ها، مستطیل قرمز، راه رفتن روی سیم، انزوا، حریم شخصی، پشت بام تهران، چرخ فلک، ایراندخت، بچه مهندس، بانوی عمارت و دراکولا برخی از فیلم‌ها و سریال‌های موفقی هستند که اندیشه فولادوند در آن‌ها ایفای نقش داشته است.

بیشتر بخوانید:

سریال های شبکه نمایش خانگی 1401

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401

فریبا متخصص

بازیگران سریال بازپرس

فریبا متخصص در یکم مرداد ماه سال 1340 در بروجرد به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته جامعه شناسی بوده و بازیگری را از 20 سالگی با اجرای نمایش در تئاتر آغاز کرده است. او سال‌هاست که ازدواج کرده و پسری به نام پوریا پور‌بهرامی دارد که در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند.

متخصص علاوه بر بازیگری، به عنوان گوینده در نمایش‌های رادیویی اجرا داشته و از سال 68 در اداره کل نمایش صدا استخدام شده است. ایشان در سال ۱۳۶۳ با ایفای نقش در فیلم شب مکافات به کارگردانی فرامرز باصری وارد سینما شد.

او در 23 سالگی با ایفای نقش در سریال‌ طالب به کارگردانی عبدالرضا اکبری وارد قاب تلویزیون شد. فریبا متخصص یکی از بازیگران پرکار تلویزیون بوده که با کارگردانان صاحب نام همکاری کرده است.

نیمه پنهان ماه، آوای فاخته، تولدی دیگر، چشم به راه، همسفر، در چشم باد و به دنیا بگویید بایستد، برخی از سریال‌های تلویزیونی کارنامه هنری وی هستند. همچنین متخصص از بازیگران سریال گیلدخت به کارگردانی مجید اسماعیلی است.

فریبا کوثری

بازیگران سریال بازپرس

بیوگرافی بازیگران سریال بازپرس

بیوگرافی بازیگران سریال بازپرس را با فریبا کوثری ادامه می‌دهیم. او در یکم آذر ماه سال 1345 در زاهدان به دنیا آمد. وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد است. کوثری در سال 1367 با بازی در فیلم «مسیر تند باد» بـه کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، وارد دنیای بازیگری شد.

فریبا کوثری با نقش‌آفرینی در سریال‌هایی همچون مختارنامه، دلنوازان و معصومیت از دست رفته به یک بازیگر محبوب و مشهور تبدیل شد. او از بازیگران سریال دیوار سیروس مقدم بوده و نقش پروانه خواهر جمیل را در این مجموعه ایفا کرده است.

فریبا کوثری مجرد است. وی ازدواج را قسمت می‌داند، البته به گفته‌ی خودش وابستگی شدید به خانواده و پدر و مادرش باعث شده فرصت‌های دوره‌ی جوانی را نادیده بگیرد و در تصمیمش به ازدواج تردید داشته باشد.

هرماس، عشقولانس، بی‌تابی بیتا، فرزند خوانده، سوپر استار، دل شکسته، شرقی، پگاه و یک داستان واقعی برخی از فیلم‌های کارنامه هنری فریبا کوثری هستند.

محمدرضا شریفی‌نیا

بازیگران سریال بازپرس

محمدرضا شریفی‌نیا‏ در ۲۵ خرداد ماه سال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمد. وی در سال 1373 برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی در فیلم پری که از بهترین فیلم های داریوش مهرجویی  است، دیده شد. اما او پیش از این فیلم در سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ مشغول ایفای نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی به کارگردانی داوود میرباقری بود که با پخش این مجموعه پربیننده در سال ۱۳۷۵ به شهرت رسید.

محمدرضا شریفی‌نیا با بازیگر سینمای ایران، آزیتا حاجیان ازدواج کرد. مهراوه و ملیکا دو دختر محمدرضا شریفی‌نیا هستند که در حال حاضر هر دو بازیگر سینما و تلویزیون هستند.

شریفی‌نیا از بازیگران پرکار سینما و تلویزیون است که در این سال‌ها سمت‌های دستیاری کارگردان، برنامه‌ریز و عکاسی برخی آثار مهم سینما و تلویزیون را هم بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن ایرانی

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

محسن قصابیان

بازیگران سریال بازپرس

زندگینامه بازیگران سریال بازپرس

محسن قصابیان، زاده‌ی ۱ مرداد ماه سال ۱۳۴۸ در قوچان استان خراسان رضوی است. او در سال ۱۳۶۷ تحصیلات متوسطه را به پایان رساند و وارد دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر شد.

در سال ۱۳۷۲ مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری را دریافت کرد و سه سال بعد در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شد.

نقش‌آفرینی در نمایش «لیرشاه» به کارگردانی تاجبخش فنائیان، بازی در فیلم سینمایی «تونل» ساخته‌ی مجتبی راعی، کارگردانی نمایش «رمز جستجو» نوشته حمید پورعلی محمد، کارگردانی و بازی در نمایش «کبودان و اسفندیار» نوشته «آرمان امید»، بازی در نمایش «شهرزاد» به کارگردانی امیر دژاکام از جمله آثاری هستند که وی در آن‌ها حضور داشته است.

محسن قصابیان در سال 1400 برای بازی در فیلم منصور به کارگردانی سیاوش سرمدی مورد تحسین تماشاگران قرار گرفت. زندگینامه بازیگران سریال بازپرس را با مهدی فخیم‌زاده ادامه می‌دهیم.

مهدی فخیم‌زاده

بازیگران سریال بازپرس

مهدی فخیم ‌زاده متولد ۲۰ تیر ماه سال ۱۳۲۱ در تهران است. وی پس از فارغ‌ التحصیل شدن در رشته‌ی زبان و ادبیات فرانسه، به تحصیل در رشته‌‌ی هنر‌های دراماتیک پرداخت. او از پرکارترین بازیگران سینما و تلویزیون است که تا کنون 2 بار نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.

او فعالیت‌های هنری خود را در سال ۱۳۴۹ با تئاتر، و فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم تپلی به کارگردانی رضا میرلوحی آغاز کرد. مهدی فخیم‌زاده در سال ۱۳۵۳ اولین فیلم سینمایی‌اش را ساخت.

از مهم‌ترین آثار مهدی فخیم‌زاده می‌توان به مختارنامه، خواب و بیدار، ولایت، دندون طلا، علی البدل، فوق سری، ساختمان ۸۵، بی صدا فریاد کن، حس سوم، میراث من، جنوب، تشریفات، مسافران مهتاب، تپش، بهار در پاییز، ساده لوح، خواستگاری، شتاب زده، همسر و همنفس اشاره کرد.

محمدهادی دیباجی

بازیگران سریال بازپرس

عکس بازیگران سریال بازپرس

محمدهادی دیباجی در دوازدهم تیر ماه سال 1362 در تهران متولد شد. او فاغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. پدر محمدهادی در جنگ تحمیلی ایران و عراق به شهادت رسیده است.

دیباجی فعالیتش در عرضه‌ی هنر را با چهره پردازی آغاز کرد. او در سال 1384 با بازی در فیلم جایی در دور دست به طور حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شد.

وی در سال 1393 در سریال تلویزیونی عملیات 125 به ایفای نقش پرداخت و سال‌ها بعد با بازی در سریال گاندو به شهرت رسید.

دیباجی ایفای نقش‌ در فیلم‌های گلوگاه (۱۳۸۹ محمدابراهیم معیری)، سیب و سلما (۱۳۸۹ حبیب‌الله بهمنی)، پایان‌نامه (۱۳۸۹ حامد کلاهداری)، دامنه‌های سفید (۱۳۹۱محمدابراهیم معیری) و چندین فیلم دیگر را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین فیلم های ایرانی 1401

بهترین فیلم های مذهبی ایرانی

سوگل طهماسبی

بازیگران سریال بازپرس

سوگل طهماسبی در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۶۴به دنیا آمد و دارای مدرک کاردانی گرافیک است.

طهماسبی سال اول دبیرستان در اهواز موفق به دریافت جایزه از جشنواره تئاتر استان شده است. داور این جشنواره مریم معترف بوده و کیانوش عیاری نیز در این جشنواره حضور داشت که سوگل طهماسبی برای بازی در سریال روزگار قریب، به‌عنوان اولین تجربه‌ی حرفه‌ای بازیگری‌اش، از سوی آن‌ها انتخاب می‌شود.

وی در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، بخاطر حضور در فیلم هنگامه موفق به کسب دیپلم افتخار بازیگری شد.

گشت ویژه، بچه مهندس، دنگ و فنگ روزگار، گاندو، سلام آقای مدیر، سرگذشت، آرمیتا و بیگانه‌ای با من است، سریال‌هایی هستند که سوگل طهماسبی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت.

ایوب آقاخانی

بازیگران سریال بازپرس

بیوگرافی بازیگران سریال بازپرس

در ادامه‌ی زندگینامه بازیگران سریال بازپرس رسیدیم به ایوب آقاخانی که متولد یکم آبان ماه سال 1354 در تبریز است. او دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس در سال 1381 است.

وی فعالیت خود را از سال 1373، زمانی که 19 سال داشت به عنوان کارآموز از رادیو شروع کرد و نمایش‌های رادیویی زیادی اجرا کرد. او از دوران دانشگاه وارد عرصه تئاتر شد.

در سال 1380 نخستین نمایشنامه خود به نام دوئتی کوتاه برای پاییز را چاپ کرد و پس از آن در سال 84 اولین مجموعه شعر خود بنام واگویه در مسیر وهم و امید را منتشر کرد. وی در ده‌ها جشنواره به عنوان داور حضور داشت.

آقاخانی ازدواج کرده و یک پسر بنام نیاسان دارد. او استاد دوره‌های لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه سوره و آموزشگاه‌های هنری است.

آذین احرامی

بازیگران سریال بازپرس

آذین احرامی در 27 اسفند ماه سال 1367 در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی گرافیک است و دیپلم بازیگری دارد. احرامی فعالیت هنری خود را با اجرای تئاتر آغاز کرد و پس از آن در سال 1387 برای بازی در یک تله فیلم جلوی دوربین رفت.

احرامی در سال 1400 با ایفای نقش در سریال نوار زرد شناخته شد. او در کنار بازیگری عکاسی، نقاشی، طراحی صحنه، طراحی لباس انجام می‌دهد.

آذین احرامی در فیلم‌های حکم مادری، حرف آخر، انتقال آتش، اصلا جور در نمیاد و سریال‌های بچه‌های نسبتا بد، نوار زرد 2 و کنارم باش به عنوان بازیگر حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی 2023

بهترین سریال های کره ای 2023

مجید پتکی

بازیگران سریال بازپرس

زندگینامه بازیگران سریال بازپرس

مجید پتکی متولد بیست و پنجم شهریور ماه سال 1353 در رشت است. او فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از دانشکده فنی شهید رجایی لاهیجان است و بازیگری را با تئاتر شروع کرد.

پتکی سال 79 به تلویزیون گیلان دعوت شد و کارش را با بازی در یک تله فیلم ادامه داد. او با ایفای نقش در سریال فردای روشن که علاوه بر شبکه باران از شبکه دو نیز پخش شد، بهتر دیده شد.

او جزو بازیگران سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری بود. پتکی در سال 91 با ایفای نقش در مجموعه گذر از رنج ها به بازیگری در تلویزیون ادامه داد تا این که در سال 97 با نقش‌آفرینی در سریال کوبار به شهرت رسید.

مجید پتکی سال‌هاست ازدواج کرده و یک پسر دارد. او که با خانواده‌اش در رشت زندگی می‌کند، در این باره می‌گوید: «تهران شرایطی برای زندگی کردن ندارد اما تمرکز کاری‌ام آنجاست. دوست ندارم بدون خانواده‌ام در شهر ساکن شوم، با توجه به فاصله کم شهر رشت تا تهران، ترجیح می‌دهم در استان خودم زندگی کنم.»

سید جواد هاشمی

بازیگران سریال بازپرس

بیوگرافی بازیگران سریال بازپرس را با سید جواد هاشمی به پایان می‌رسانیم. وی متولد بیست و هفتم دی ماه سال 1344 در بندر انزلی است.

او فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه تهران است و از 14 سالگی با نمایش حج ابراهیم، حج عاشورا کار خود را در تئاتر آغاز کرد. وی در سال 1363 به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شد و علاوه بر تدریس، در زمینه سرود و آهنگ‌های انقلابی شروع به فعالیت کرد.

هاشمی سال 1365 با بازی در فیلم سینمایی پرواز در شب به کارگردانی رسول ملاقلی پور بازیگری را در سینما تجربه کرد. یک سال بعد با ایفای نقش در فیلم تلویزیونی سیمرغ وارد قاب تلویزیون شد.

سید جواد هاشمی رکورد دار اجرای نقش شهید بوده و تاکنون 39 بار در فیلم و سریال شهید شده است. او از بازیگران سریال راز ناتمام بود و در این مجموعه نقش شهید رجایی را ایفا کرد.

سید جواد هاشمی سال‌هاست با فرزانه (ربابه) پورحسینی که خانه‌‌دار است، ازدواج کرده و دو فرزند به نام‌های محسن و فاطمه دارد.

خلاصه داستان سریال بازپرس

پس از پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال بازپرس سراغ قصه‌ی این مجموعه می‌رویم که درباره بازپرسی به نام «صدرا» است. صدرا در جریان یک سوءاستفاده اقتصادی بزرگ قرار گرفته و با دنبال کردن سرنخ‌های این پرونده به یک آقازاده و یک تهیه کننده رانت خوار می‌رسد و ماجراهای دیگری به دنبال این جریان اتفاق می‌افتد.

خلاصه داستان سریال بازپرس

عکس بازیگران سریال بازپرس

سریال بازپرس ابتدا توقیف شد، اما در تاریخ 5 تیرماه 1402، خبرگزاری قوه قضاییه در خبری نوشت: «در پی مطالب مطرح شده در مورد توقیف مجموعه «بازپرس»، در جلسه‌ای با حضور طرفین موضوع حل و فصل و توافق قانونی و لازم برای پخش این سریال اتخاذ شد.» در پی این خبر، سریال بازپرس در 10 تیر ماه از شبکه یک سیما پخش شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های کمدی خارجی

کارگردان سریال بازپرس

احمد معظمی، ‌زاده‌ی یکم آذر ماه سال ۱۳۵۹در تهران است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. معظمی از سال 1387 با کارگردانی تله فیلم ماهی کوچولوها دعا می‌خوانند کار حرفه‌ای خود را از آغاز کرد.

بازیگران سریال بازپرس

از آثار کارنامه هنری احمد معظمی می‌توان باغ بی‌روزنه، سارقان روح، سایبر، دیوار شیشه‌ای، جاده چالوس، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، مسافران شهر، سرجوخه، خانه امن، ملکاوان و فیلم سینمایی حریم شخصی را نام برد.

عوامل تولید سریال بازپرس

  • کارگردان: احمد معظمی
  • نوسنده: حسین تراب نژاد
  • تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی
  • مدیر تصویربرداری: محسن فلاح
  • مدیر صدابرداری: علی عدالت دوست
  • مدیر تولید: سعید کنگاور نظری
  • طراح صحنه: ملیکا سهرابی‌زاده
  • طراح لباس: سمیرا شجاعی
  • طراح گریم: مرتضی کهزادی
  • دستیار کارگردان: حمیدرضا علیپور
  • بازیگردان و مدیر برنامه‌ریزی: سیامک راشدی
  • منشی صحنه: مهین شهبازی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال بازپرس نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

محسن قصابیان نقش بازپرس صدرا را بازی می‌کند. فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، فریبا کوثری، اندیشه فولادوند، سیدجواد هاشمی، سوگل طهماسبی، فریبا متخصص، ایوب آقاخانی، شهروز دل‌افکار، کاظم هژیرآزاد، پورانداخت مهیمن، رسول نجفیان، مجید پتکی، یاسمن معاوی، هادی دیباجی، سیدمهرداد رضایی، محسن بهرامی، شهید تسلیمی، حمیدرضا هدایتی، آذین احرامی، ستاره‌سادات قطبی، سیامک راشدی، رضا مولایی و مرتضی تهرانی از دیگر بازیگران سریال بازپرس هستند.

سریال بازپرس کی پخش می شود و کارگردان آن کیست؟

پخش این سریال از 10 تیر ماه از شبکه یک سیما آغاز شد. مجموعه بازپرس ساخته‌ی احمد معظمی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال بازپرس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو