بازیگران سریال عقرب عاشق [عکس + بیوگرافی]

بازیگران سریال عقرب عاشق [عکس + بیوگرافی]


منبع: تکراتو

7

1402/4/23

20:16


عقرب عاشق به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و بازی محمدرضا فروتن، آرمان درویش و ساقی حاجی‌‌پور تازه‌ترین مجموعه نماواست. در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال عقرب عاشق می‌پردازیم.

بازیگران سریال عقرب عاشق [عکس + بیوگرافی]

عقرب عاشق به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و بازی محمدرضا فروتن، آرمان درویش و ساقی حاجی‌‌پور تازه‌ترین مجموعه نماواست. در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال عقرب عاشق می‌پردازیم.

سریال عقرب عاشق، دوشنبه هر هفته ساعت 9:30 از نماوا منتشر می‌شود. این مجموعه‌ی درام، عاشقانه و علمی تخیلی، سومین سریالی است که حسین سهیلی‌زاده پس از مجموعه پرمخاطب «مانکن» و «ملکه گدایان» برای شبکه نمایش خانگی ساخته است.

در ادامه قصد داریم بیوگرافی کارگردان، اسامی بازیگران، عوامل و همچنین زندگینامه و عکس بازیگران سریال عقرب عاشق را با شما به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی

بهترین سریال های طنز ایرانی

بازیگران سریال عقرب عاشق

داستان سریال عقرب عاشق به قلم حامد افضلی و امین محمودی یکتا به نگارش درآمده است. رضا محقق نیز تهیه‌‌کنندگی این سریال را بر عهده دارد.

بازیگران سریال عقرب عاشق

بازیگران سریال عقرب عاشق

در سریال عقرب عاشق، علاوه بر بازیگرانی که ابتدای این نوشتار نام بردیم، سیاوش خیرابی، متین ستوده، رضا بهبودی، حسین پاکدل، شقایق فراهانی، رویا جاویدنیا، آتنه فقیه نصیری، علی صلاحی، مهران رنجبر، سمیرا حسینی، رضا فیاضی، شیدا یوسفی، هدایت الله سجادی، هادی الیاس، رضا پژوهی، پارسا صحرایی و خاطره جهانگیری نیز نقش‌آفرینی می‌کنند.

محمدرضا فروتن

بازیگران سریال عقرب عاشق

محمدرضا فروتن در هفتم دی ماه سال ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل دکترای رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد است. فروتن بازیگری را در سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم هدف آغاز کرد و سپس با بازی در فیلم‌های مرسدس و اعتراض که از بهترین فیلم های مسعود کیمیایی هستند به شهرت رسید.

نگار، نقطه کور، آقای سانسور، تولدت مبارک، سمفونی نهم، نیلگون، پای پیاده، محاکمه در خیابان، قرمز، پستچی سه بار در نمی‌زند و فصل ماهی سفید از فیلم‌های کارنامه هنری مسعود فروتن هستند.

او برای بازی در فیلم قرمز برنده جوایز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از هفدهمین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین دوره جشن خانه سینما شد.

از دیگر جوایز فروتن می‌توان سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد بخش بین‌الملل از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم به آهستگی و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در شب یلدا از پنجمین جشن خانه سینما را نام برد.

ساقی حاجی‌‌پور

بازیگران سریال عقرب عاشق

عکس بازیگران سریال عقرب عاشق

ساقی حاجی پور متولد 26 مهر ماه سال 1374 در تهران است. وی بازیگری را با نقش‌آفرینی در تئاتر شربت سینه به کارگردانی و نویسندگی «رسول کاهانی» آغاز کرد.

وی در سال 1396 برای سریال سایه بان تست داد و قبول شد، اما زمان تست گریم متوجه شدند کاراکتر سنش بیشتر است و او امکان بازی پیدا نکرد.

حاجی یور با بازی در نقش هدیه سریال همگناه به شهرت رسید. او درباره نقش هدیه گفته بود: «نقش هدیه برای من خیلی پر چالش بود، سنش از من کمتر بود و تجربه‌‎هایی رو داشت که من نداشتم ولی آقای کیایی خوب بازیگر رو هدایت می‌کند. آنقدر راهنمایی‌های ایشان کامل و دقیق است که بازیگر چاره‌ای ندارد جز اینکه خوب باشد.»

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال عقرب عاشق به بیوگرافی آرمان درویش می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

سریال های شبکه نمایش خانگی 1401

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401

آرمان درویش

بازیگران سریال عقرب عاشق

آرمان درویش در ۲۹ مرداد ماه سال ۱۳۶۶ در الشتر لرستان به دنیا آمد و بزرگ شده شهر ملایر در همدان است. وی دانش‌آموخته‌ی دو رشته کارگردانی و ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است. پس از آن دوره کوتاهی را در کلاس‌های بازیگری زنده‌یاد امین تارخ گذراند.

او در سال ۱۳۹۴ با بازی در فیلم سینمایی چهارشنبه به کارگردانی سروش محمدزاده بازیگری را آغاز کرد. او سال‌ها در کنار محمدهادی کریمی فعالیت کرد. ساخت فیلم کوتاه و نوشتن فیلمنامه و مقالات سینمایی در مطبوعات از دیگر کارهای آرمان درویش در عرصه‌ی هنر بوده است.

در سال ۱۳۹۴ با بازی در فیلم «چهارشنبه» برای اولین بار جلوی دوربین رفت و با واکنش‌های بسیار خوب منتقدان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رو به رو شد. پس از آن در فیلم‌های متعددی از جمله «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی ایفای نقش کرد.

آرمان درویش در سال ۱۳۹۵ برای بازی در فیلم «کمدی انسانی» به کارگردانی محمدهادی کریمی برنده‌ی جایزه‌ی «بهترین بازیگر مرد از جشنواره‌ی تامیل نروژ» شد.

در سال ۱۳۹۶ در دیگر همکاریش با شهاب حسینی پس از «چهارشنبه» و «خورشید نیمه‌شب» در فیلم «مقیمان ناکجا» به کارگردانی و نویسندگی شهاب حسینی حضور پیدا کرد و نقش اصلی این فیلم را بازی کرد.

فیلم‌هایی چون «یلدا»، «سودابه» به کارگردانی محمدعلی سجادی، «پسرکشی»، «موافقت اصولی» و سریال نمایش خانگی «ملکه گدایان» از آثار کارنامه هنری آرمان درویش هستند.

آتنه فقیه نصیری

بازیگران سریال عقرب عاشق

زندگینامه بازیگران سریال عقرب عاشق

آتنه فقیه نصیری در بیست و سوم  آبان ماه سال ۱۳۴۷ به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی زبان اسپانیایی در دانشگاه آزاد است و با ایفای نقش در مجموعه خاله سارا و خانه سبز (در نقش لیلی) به شهرت رسید.

بندر مه‌آلود (امیر قویدل)، من زمین را دوست دارم (ابوالحسن داودی)، آهوی وحشی (حمید خیرالدین)، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند (ابوالحسن داودی)، دو نفر و نصفی (یدالله صمدی)، آن مرد آمد (حمید بهمنی)، هشت‌پا (علیرضا داوودنژاد) و مزرعه پدری (رسول ملاقلی پور) برخی از فیلم‌های سینمایی کارنامه هنری آتنه فقیه نصیری هستند.

وی در فروردین ۱۳۹۸ در برنامه اکسیر اعلام کرد که به دلیل ابتلا به بیماری ام‌اس از تلویزیون و سینما فاصله گرفته است و دوره درمان را طی می‌کند. او یک سال بعد با بازی در فیلم خانه ماهرخ به کارگردانی شهرام ابراهیمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا محمدی و شهاب حسینی به سینما برگشت. آتنه فقیه نصیری پیش از ورود به دنیای بازیگری با فریبرز عرب‌نیا ازدواج کرد، اما پس مدتی از او جدا شد.

سیاوش خیرابی

بازیگران سریال عقرب عاشق

سیاوش خیرابی دز 29 آذر ماه سال 1363 به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد است. از سال سوم راهنمایی با حضور در تئاتر مدرسه به بازیگری علاقمند شد تا اینکه زمان دانشجویی از طریق یکی از دوستانش با کانون سینماگران جوان آشنا شد.

در نهایت، سال 1382 در 19 سالگی برای یادگیری بازیگری وارد این کانون شد. در 23 سالگی در فیلم تلویزیونی «تلخون» بازی کرد تا اینکه با سریال «ترانه مادری» به شهرت رسید. اوج درخشش او سال 1392 در سریال «آوای باران» بود.

فیلم‌‌های سینمایی حس پنهان، نفوذی، لج و لجبازی، یکی برای همه، خیابان یک طرفه، بازگشت لوک‌ خوش‌ شانس، حال خوب من، همه چی آرومه، جلب سیار، مرغ تخم طلا، شهر در امن و امان است و استخر آثاری هستند که خیرابی در آن‌ها بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن ایرانی

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

شقایق فراهانی

بازیگران سریال عقرب عاشق

بیوگرافی بازیگران سریال عقرب عاشق

شقایق فراهانی در دوم مرداد ماه سال ۱۳۵۱در یک خانواده هنری در تهران به دنیا آمد. او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا از بازیگران سینما است. وی فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه آزاد است و بازیگری را از تئاتر شروع کرد.

این بازیگر پرکار مدتی با پدر و مادرش در فرانسه زندگی کرد و در زمان انقلاب به ایران آمدند؛ اما با شروع جنگ تحمیلی به استرالیا رفتند. وی در 24 سالگی در فیلم «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی بازی کرد. سه سال بعد با بازی در سریال «داستان یک شهر» اصغر فرهادی وارد قاب تلویزیون شد.

منتقدین بازی شقایق فراهانی را در فیلم چتری برای دو نفر ستوده‌اند. این بازیگر مطرح، نقش‌هایش در فیلم‌های چتری برای دو نفر، پروانه‌ای در باد و سریال کلاه پهلوی را ماندگار می‌داند.

شقایق فراهانی در 19 سالگی با آقای حسامی ازدواج کرد؛ اما این زندگی مشترک در سال 71 به جدایی ختم شد.

مهران رنجبر

بازیگران سریال عقرب عاشق

مهران رنجبر 15 خرداد ماه سال 1361 در خرم آباد متولد شد. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته ادبیات دراماتیک است که بازیگری را با اجرای تئاتر شروع کرد و اولین بار در سال 85 با فیلم ویدیویی پیتوک جلوی دوربین رفت.

مهران رنجبر علاوه بر بازیگری، تجربه نمایشنامه نویسی و کارگردانی تئاتر را نیز دارد. وی در سال 1392 با نقش‌آفرینی در سریال آوای باران به شهرت رسید.

او در سریال‌های تاوان، نون و ریحون، پنج کیلومتر تا بهشت، ضیافت نامه، آقا مدیر و آخر خط به ایفای نقش پرداخته‌ است. رنجبر جزو بازیگران مجموعه پرطرفدار «دورهمی» به کارگردانی مهران مدیری هم بود.

رضا فیاضی

بازیگران سریال عقرب عاشق

عکس بازیگران سریال عقرب عاشق

رضا فیاضی زاده‌ی ۱۵ تیر ماه سال ۱۳۳۲ در اهواز است. وی در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده هنرهای زیبا شد. او با بازی در مجموعه  آرایشگاه زیبا شناخته شد و با ایفای نقش آقای جمالی در سریال قصه های تا به تا (زی زی گولو) به شهرت رسید.

فیلم‌های سینمایی من ترامپ نیستم!، و با تشکر از خانواده رجبی، کار کثیف، نرگس مست، یوسف هور، خنده در باران، پرنده باز، مینی‌بوس، همبازی، سبز کوچک، گزارش مریم، در به درها، آسمان پرستاره، بودن یا نبودن، ارابه مرگ، روز واقعه، روسری آبی، مرد پنجم، عبور از تله و مجسمه، از آثاری هستند که رضا فیاضی در آن‌ها نقش‌آفرینی داشته است.

او سال‌هاست در عرصه‌ی بازیگری، نویسندگی، صداپیشگی و کارگردانی و اجرا فعالیت دارد. ایشان چند کتاب شعر نیز به چاپ رسانده‌ است. از جمله نوشته‌های رضا فیاضی می‌توان به ت مثل تئاتر، بانوی نیلوفر، بازیگر، بچه‌های آسیه آباد و الو اینجا پدری به قتل رسیده‌ است، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین فیلم های ایرانی 1401

بهترین فیلم های مذهبی ایرانی

رویا جاویدنیا

بازیگران سریال عقرب عاشق

رویا جاویدنیا در دهم مرداد ماه سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی است و از سال ۱۳۸۳وارد دنیای بازیگری شد.

رویا جاویدنیا فعالیتی در فضای مجازی ندارد و در این باره گفته است: «در حال حاضر در ایران شبکه‌های اجتماعی به جا استفاده نمی‌شود و گاهی مسمومیتی دارد که من ترجیح می‌دهم وارد نشوم و آرامش‌ام را ازدست ندهم.»

از آثاری که رویا جاویدنیا در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته، می‌توان به در وجه حامل، وارونگی، هفت و نیم، به دنیا آمدن، پنهان، بیداری، شبانه روز، به آهستگی و سیاوش اشاره کرد. در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال عقرب عاشق به بیان مختصری از زندگینامه حسین پاکدل می‌پردازیم.

حسین پاکدل

بازیگران سریال عقرب عاشق

بیوگرافی بازیگران سریال عقرب عاشق

بیوگرافی بازیگران سریال عقرب عاشق را با حسین پاکدل ادامه می‌دهیم. وی متولد 7 دی ماه سال 1338 در اصفهان است. او دانش‌آموخته‌ی مهندسی کشاورزی بوده و با فیلم یاس های وحشی وارد دنیای بازیگری شد.

پاکدل با نقش‌آفرینی در سریال تفتنگ سرپر در سال 1379 و نیز بازی در سریال مسافری در ری به شهرت رسید. وی از سال 1366 تا 73 قائم مقام شبکه یک سیما بود.

حسین پاکدل علاوه بر بازیگری نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، مجری، تهیه‌کننده و مدیر سابق شبکه صدا و سیما و کارگردان است.

پاکدل مدیر دوره‌های دهم و یازدهم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بود. او مدتی نیز مدیریت تئاتر شهر را بر عهده داشت. عاطفه رضوی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون، همسر حسین پاکدل است.

متین ستوده

بازیگران سریال عقرب عاشق

متین ستوده زاده‌ی بیست و دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ است و کارشناسی مدیریت بازرگانی دارد. او آخرین فرزند یک خانواده‌ی پنج نفره است.

مادرش معلم ابتدایی و پدرش کارمند صدا و سیما بودند. او اولین بار در کودکی به واسطه‌ی پدرش وارد دنیای بازیگری شد. اما بعد مدتی از این حرفه دور شد و سپس با حضور در کلاس‌های بازیگری امین تارخ به عرصه هنر بازیگری بازگشت.

ستوده از بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ بود. او در مجموعه‌های چرخ فلک و لیسانسه‌ها نیز ایفای نقش کرده است.

متین ستوده: «کل زندگی موسیقی است، زندگی همه آدم‌ها یک موسیقی و ریتم تمپویی دارد که این در فراز و نشیب زندگی بالا و پایین می‌رود و تئاتر برای من یک کارگاه بازیگری از صفر تا ابد است که با هر کاری در تئاتر، روح من زنده و انگیزه من برای کار، بهتر می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی 2023

بهترین سریال های کره ای 2023

سمیرا حسینی

بازیگران سریال عقرب عاشق

رندگینامه بازیگران سریال عقرب عاشق

بیوگرافی بازیگران سریال عقرب عاشق را با معرفی سمیرا حسینی به پایان می‌رسانیم. حسینی در تهران به دنیا آمده و دارای مدرک رشته تئاتر گرایش ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و معماری است. وی با یک سریال 10 قسمتی به مناسبت ماه محرم وارد تلویزیون شد، سپس با بازی در سریال صاحبدلان در سال 1385 دیده شد.

حسینی علاقه خاصی به تئاتر دارد و بازی در نقش‌‌های متفاوت را می‌‌پسندد. به گفته‌ی خودش هرچه نقش متفاوت‌‌تر از شخصیت او باشد بیشتر به آن علاقه دارد.

سمیرا حسینی در حال حاضر در سمت‌های بازیگری، کارگردانی، منشی صحنه، مجری و فیلمنامه نویسی فعالیت دارد.

خلاصه داستان سریال عقرب عاشق

پس از پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال عقرب عاشق سراغ خلاصه قصه‌ی آن می‌رویم. در خلاصه داستان این سریال آمده است: «بهداد می‌میرد، او را در سردخانه می‌گذارند. همه چیز برای او و اطرافیانش تمام می‌شود. مدتی بعد او سر حال و سر زنده در خیابان‌های تهران به دنبال خون می‌گردد، خونی برای عقرب…»

رضا محقق تهیه کننده سریال عقرب عاشق در گفتگو با رسانه‌ها گفت: «قصه این سریال روایت‌گر داستانی است که تا این لحظه در شبکه نمایش خانگی نبوده و قرار است کار متفاوتی از نظر فرم و محتوا تولید شود. ژانر این سریال در گروه فیلم‌های ژانر تخیلی قرار می‌گیرد و در کنار آن سریالی عاشقانه و اجتماعی است که به بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه می‌پردازد. بخشی از فیلمبرداری این پروژه خارج از تهران و در شهرهای شرقی ایران است، بخش دیگری از فیلمبرداری در سطح شهر تهران و اطراف آن و بخش دیگری از کار هم به سمت فضای ویژوال افکت پیش می‌رود.»

کارگردان سریال عقرب عاشق

بازیگران سریال عقرب عاشق

حسین سهیلی‌زاده در سال 1343 در اهواز به دنیا آمده است. وی در سال ۱۳۶۹ به عنوان دستیار کارگردان فیلم سفر جادوئی به کارگردانی ابوالحسن داودی وارد سینما شد.

سریال مستند داستانی گام اول عنوان نخستین مجموعه تلویزیونی بوده که سهیلی ‌زاده آن را در سال ۱۳۷۶ ساخته است. ایشان در این سال‌ها تنها یک فیلم سینمایی ساخته که نیلگون نام دارد و تولید سال 1398 است.

سهیلی زاده با کارگردانی سریال مانکن وارد شبکه نمایش خانگی شد. این مجموعه پربیننده، داستان جذابی داشت و مخاطب را با خود همراه می‌کرد. تا پیش از عقرب عاشق، سریال ملکه گدایان آخرین ساخته این کارگردان مطرح برای شبکه نمایش خانگی بود.

سریال‌های آخرین بازی، فاصله‌ها، آخرین دعوت، آخرین گناه، هست و نیست، دلنوازان، مرز خوشبختی، دختران حوا، رانت خوار کوچک، عشق گمشده، روزهای اعتراض، آوای باران، پریا، ترانه مادری و سه پنج دو برخی از آثار کارنامه‌ی هنری حسین سهیلی‌زاده هستند.

عوامل سریال عقرب عاشق

  • نویسنده: حامد افضلی، امین محمودی یکتا
  • کارگردان: حسین سهیلی زاده
  • آهنگساز: آریا عظیمی نژاد
  • مدیر فیلمبرداری: رضا شیبانی
  • تدوین: امین عابدی
  • خواننده: محسن چاووشی
  • تهیه کننده: سیدرضا محقق
  • گریم: سیدجلال موسوی
  • طراح صحنه: سهیل میرسپاسی
  • طراح لباس: نوید فرح مرزی
  • صداگذار: علی ظهوری
  • صدابردار: علی ظهوری، مهدی آزادی

سوالات متداول

چه کسانی در سریال عقرب عاشق نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در این مجموعه محمدرضا فروتن، آرمان درویش، ساقی حاجی پور، سیاوش خیرابی، متین ستوده، رضا بهبودی، حسین پاکدل، شقایق فراهانی، رویا جاویدنیا، آتنه فقیه نصیری، علی صلاحی، مهران رنجبر، سمیرا حسینی، رضا فیاضی، شیدا یوسفی، هدایت الله سجادی، هادی الیاس، رضا پژوهی، پارسا صحرایی و خاطره جهانگیری نقش‌آفرینی می‌کنند.

سریال عقرب عاشق چند قسمتی است و کارگردان آن کیست؟

مجموعه عقرب عاشق در 20 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید شده و توسط حسین سهیلی زاده کارگردانی شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بازیگران سریال عقرب عاشق چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو