معرفی انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی

معرفی انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی


منبع: پلازا

6

1402/6/18

19:01


معرفی انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی

به انیمه‌های علمی تخیلی مانند دانه سیب و اوانجلین علاقمندید؟ پس انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی را از دست ندهید. انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023 یک انیمه جدید است که در بین انیمه‌هایی که ارزش قرار گرفتن در لیست انیمه‌های مورد علاقه شما را دارد.

تاکنون انیمه‌های زیادی درباره هجوم بیگانگان و مقابله زمینیان با آنان دیده‌ایم. اما مطمئن باشید انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی با تمام آن‌ها متفاوت است. این انیمه که به صورت CGI یا سه بعدی ساخته شده داستان بسیار جذاب و پر از رمز و رازی را روایت می‌کند. پس با ما همراه باشید تا به معرفی انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی بپردازیم.

فهرست مطالب

داستان انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی

داستان انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی

داستان این انیمه چندین سال پس از «روز کشف» یا روز حمله‌ور شدن موجودات فضایی عجیبی به نام شورن (suren) اتفاق می‌افتد. شورن‌ها موجوداتی شبیه حیوانات زمینی هستند اما از آن‌ها بسیار بزرگ‌تر و باهوش‌ترند. برخی از شورن‌ها شبیه سگ، شترمرغ، گربه و حتی ماهی بودند. با این حال، قدرت حرف‌ زدن دارند و همچنین از هوش بالایی نیز برخوردارند. تکنولوژی پیشرفته آنان سبب شد تا به زودی بر تمام زمین حاکم شده و زمین را به یک کشور جهان سومی بزرگ تبدیل کردند.

با ورود شورن‌ها به زمین، زندگی روز به روز برای انسان‌ها سخت‌تر شد. برخی از آنان به عنوان برده یا غذا به سیاره مبدا شورن‌ها فرستاده می‌شدند و برخی نیز مجبور بودند بر روی زمین به صورت فلاکت‌باری زندگی کنند. البته بعدها مشخص شد که زمین تنها سیاره‌ای نبوده که شورن‌ها تصرف کرده بودند.

در این بین، آکیرا آیهوتسو (Akira Ihotsu) جوانی است که می‌خواهد با رفتن به دانشگاه و درس خواندن زندگی خود را از منجلاب نجات دهد. اما با مخالفت شدید مدیر مدرسه مواجه می‌شود. چرا که تنها افرادی با موقعیت اجتماعی بالا و ثروتمند می‌توانند در دانشگاه شرکت کنند. آکیرا که هیچ‌کدام از این‌ها را نداشت، به جای رفتن به دانشگاه به کار اجباری مشغول شد.

با این حال، او مدت زیادی در کار اجباری دوام نیاورد. او پس از درگیری و زد و خورد با دیگر همکارانش، بیرون انداخته شد. اما شخصی به نام پوپکین (Pupkin) که به آشپز معروف بود و خود را نماینده سازمان ملل انسان‌ها معرفی می‌کرد، به او یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز داد. طبق این پیشنهاد او باید به عنوان یک پیاده‌نظام به سیاره شورن‌ها سفر می‌کرد و برای دو سال با آن‌ها قرارداد می‌بست. طی این قرارداد، او در طی این دو سال باید تمام دستورات شورن‌ها را پذیرفته و انجام می‌داد.

آکیرا پیشنهاد را پذیرفت؛ زیرا حقوقی که به عنوان سرباز شورن‌ها دریافت می‌کرد، بسیار بالا بود. به طوری که بعد از 2 سال می‌توانست به زمین بازگردد و تا آخر عمر زندگی خوبی داشته باشد. بدین ترتیب، پای او به ارتش شورن‌ها باز شد.

در ارتش شورن، به انسان‌ها «یاکیتوری» می‌گفتند. آکیرا نیز با چند انسان دیگر واحد k321 را تشکیل دادند. آن‌ها با شورن‌ها همراه و درگیر جاه‌طلبی‌ها و اشغال کردن دیگر سیاره‌ها شد. تا این که در طی یکی از ماموریت‌ها بر روی سیاره بارکا (Barca)، آن‌ها مورد حمله بومیان این سیاره قرار گرفتند. اگر می‌خواهید بدانید که در ادامه چه اتفاقی برای یاکیتوری‌ها، یعنی همان سربازان انسان، افتاد در دانلود انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023 تعلل نکنید.

شخصیت های انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023

کاراکترهای انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی را می‌توان به صورت زیر شرح داد:

آکیرا ایهوتسو (Akira Ihotsu)

معرفی انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی

شخصیت اصلی انیمه و یکی از یاکیتوری‌های ساکن در سیاره شورن‌ها است. آکیرا از طبقات پایین است و با هیچ‌ یک از امکانات رفاهی زندگی آشنایی ندارد. به طوری که وقتی اولین بار توسط پوپکین به رستوران برده شد، از دیدن ساندویچ همبرگر تعجب کرد و آن را یک غذای مجلل خواند.

آکیرا شامه بسیار تیزی دارد و می‌تواند خطر را به خوبی تشخیص دهد. همچنین به هیچ عنوان روحیه کار تیمی ندارد و دوست دارد تنها عمل کند. آکیرا معمولا دیگر هم‌تیمی‌هایش را احمق می‌خواند و این سبب ناراحتی آنان می‌شود.

تایتو بان (Taito Ban) ویس اکتور جوان ژاپنی، صداپیشگی آکیرا را برعهده دارد. بان که کار خود را از سال 2020 آغاز کرده تاکنون در انیمه‌هایی همچون انیمه 86 به جای شخصیت توزان ساشا (Tozan Sasha) صحبت کرده است. بد نیست بدانید که تایتو بان در انیمه مورد انتظار سولو لولینگ به جای شخصیت اصلی، یعنی سونگ جین وو (Sung Jin-woo)، صحبت می‌کند.

زی هان یان (Zi Han Yan)

بررسی انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023

زی هان یان یک زن چینی و یکی از اعضای واحد یاکیتوری، K321 است. با این که دختر یک بوروکرات حزبی چینی بوده، شخصیت افراطی ندارد. زی هان به سرعت خودش پایبند است و سعی نمی‌کند خود را با دیگران وفق دهد. بعد از آکیرا او تنها کسی است که می‌تواند خطر را تشخیص دهد. همچنین بسیار زیرک است و به جزئیات دقت می‌کند.

زی هان یان زیاد لبخند نمی‌زند و دوست ندارد با دیگران صحبت کند. او معمولا خود را از بقیه جدا کرده و می‌خواهد زودتر ماموریت خود را به پایان برساند.

ویس اکتور این شخصیت، آسامی ستو (Asami Seto) نام دارد. ستو نیز یک ویس اکتور جوان اما پرکار است. او کار خود را از سال 2011 با انیمه Anohana: The Flower We Saw That Day شروع کرد. از دیگر شخصیت‌هایی که او دوبله کرده می‌توان به شخصیت ایچیو هیگوچی (Ichiyō Higuchi) در انیمه سگ‌ های ولگرد بانگو، شخصیت رافتالیا (Raphtalia) در انیمه ظهور شوالیه سپر و شخصیت کوگیساکی نوبارا در انیمه جوجوتسو کایسن اشاره کرد.

تایرون باکستر (Tyron Baxter)

زمان پخش انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023

یک مرد سیاه پوست آمریکایی و قوی هیکل است. او نیز یکی از اعضای واحد k321 بوده و با اکیرا رابطه خوبی دارد. تایرون خانواده خود را بسیار دوست دارد و مدام با آن‌ها در زمین تماس می‌گیرد. او برخلاف هیکل تنومند و ظاهر خشنش، شخصی بیخیال و خوش‌گذران است. به طوری که به محض وارد شدن به یک شهر اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد، گشت و گذار و خوش‌گذرانی است.

شونسوکه تاکه‌وچی (Shunsuke Takeuchi) صداپیشه تایرون باکستر است. او در انیمه Spiritpact به جای شخصیت کی تانموکو (Ki Tanmoku)، در فصل دوم انیمه حماسه وینلند به جای شخصیت اینا (Einar) و در انیمه انتقام‌جویان توکیو به جای شخصیت ماکوتو سوزوکی (Makoto Suzuki) صحبت کرده است.

ارلند مارتونن (Erland Martonen)

شخصیت های انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023

مودب‌ترین عضو واحد k321 بوده که همیشه عینک به چشم می‌زند. او سعی می‌کند با تمام افراد، چه شورن‌ها و چه انسان‌ها، خوب رفتار کند. ارلند اهل سوئد بوده و کسی از خانواده‌اش خبر ندارد.

صداپیشه این شخصیت کنگو کاوانیشی (Kengo Kawanishi) است. صدای گرم و زیبای او را معمولا بر روی شخصیت‌های فرعی داستان می‌شنوید. او در انیمه مرد اره‌ای به جای شخصیت کوروسه (Kurose) صحبت کرده است.

آمالیا شولز (Amalia Schulz)

کاراکترهای انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی

زن بریتانیایی واحد k321 است. او چشمانی آبی و موهایی بلوند دارد، پس می‌توان گفت زیبا است. آمالیا پرخاشگر اما با اراده است. همچنین غرور و تکبر زیادی دارد. به همین دلیل، او و آکیرا اغلب با یکدیگر بحث می‌کنند.

آکاری کیتو (Akari Kitō)، خواننده و ویس اکتور ژاپنی، شخصیت آمالیا شولز را دوبله کرده است. از معروف‌ترین شخصیت‌هایی که او دوبله کرده می‌توان به نزوکو کامادو (Nezuko Kamado) در انیمه شیطان کش و شخصیت کوتوکو ایواناگا (Kotoko Iwanaga) در انیمه In/Spectre اشاره کرد.

واشا پاپکین (Vasha Pupkin)

دانلود انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023

پاپکین همان کسی است که آکیرا را به ارتش شورن‌ها فرستاد. او مدام با آکیرا در ارتباط است و به نظر می‌آید از او و دیگر دوستانش برای پیشبرد اهداف خاصی استفاده می‌کند. واشا بسیار باهوش و زیرک است، به طوری که هیچ‌کس نمی‌داند دقیقا چه چیزی در ذهن دارد.

ویس اکتور این شخصیت کسی جز کنجیرو تسودا (Kenjiro Tsuda) نیست. تسودا یکی از خبره‌ترین هنرمندان ژاپن است. در کنار کار صداپیشگی، او تاکنون فیلم‌های بسیاری را نیز کارگردانی و تهیه‌کنندگی کرده است. تسودا در انیمه‌هایی همچون انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت کنتو نانامی (Kento Nanami) و انیمه به سوی تو ای ابدی به حای شخصیت بی‌هولدر صحبت کرده است.

نقد انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023

حال که با داستان و شخصیت‌های این انیمه زیبا آشنا شدید، بهتر است نگاهی به نقد و بررسی انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023 نیز بیاندازیم.

انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی براساس رمانی با همین نام ساخته شده است. این رمان توسط شخصی به نام کارل زن (Carlo Zen) نوشته و سو-بین (so-bin) نیز آن را تصویرگری کرده است. رمان یاکیتوری در تاریخ 8 آگوست 2017 تاکنون در حال انتشار بوده و هم‌اکنون 2 ولوم دارد.

از زمان پخش انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023 که تاریخ 18 می 2023 (28 اردیبهشت 1402) تاکنون تنها 6 قسمت 28 تا 45 دقیقه‌ای از آن منتشر شده است. همچنین بد نیست بدانید که ژانر انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023 علاوه بر علمی-تخیلی، اکشن، درام و کمدی را نیز پوشش می‌دهد.

انیمه یاکیتوری را می‌توان یک انیمه با جنبه‌های مختلف دانست که نقاط ضعف و قوت خاص خودش را دارد که به شرح زیر هستند:

نقاط مثبت انیمه یاکیتوری

این انیمه از آن جهت ارزش دیدن دارد که خط داستانی بسیار جالبی را دنبال می‌کند. بیگانگانی عجیب و ظالم، انسان‌هایی که سلطه آنان را پذیرفته‌اند و قهرمانانی که می‌خواهند هر طور شده از کشور خود دفاع کنند، همه و همه سبب پیچیده‌تر شدن داستان می‌شوند. همچنین سبب می‌شوند تا مخاطب معنای فداکاری و وطن‌دوستی را بهتر درک کند.

یکی دیگر از نقاط قوت آن، تعداد قسمت های انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی است. این انیمه از اپیزود‌های کمی تشکیل شده و برای اوتاکوهایی که وقت کمی برای تماشای انیمه دارند، بسیار مناسب است.

نقاط منفی انیمه یاکیتوری

از سویی، آرت و گرافیک این انیمه برای برخی از مخاطبان خوشایند نیست. طرح سه بعدی نقاشی‌های آن و همچنین حرکات کند شخصیت‌ها، می‌تواند بزرگ‌ترین نقطه منفی انیمه Yakitori: Soldiers of Misfortune 2023 باشند.

علاوه بر این، همانند اکثر انیمه‌های ژاپنی دیالوگ‌ها بسیار ضعیف هستند. به طوری که برخی از آن‌ها کاملا غیرضروری در انیمه گنجانده شده‌اند. این که یک انیمه دیالوگ‌های بسیار زیادی داشته باشد، کسل‌کننده خواهد شد.

امتیازات انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی

انیمه یاکیتوری تاکنون از سوی سایت‌های معتبر بسیاری مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. رای مخاطبان به انیمه یاکیتوری سبب شده تا در سایت‌هایی مانند IMDb و MyAnimeList نمره 6.5 از 10 نمره را به دست آورد.

کلام آخر

با انیمه یاکیتوری: سربازان بدشانسی به طور کامل آشنا شدید. این انیمه علمی تخیلی و اکشن را می‌توانید تنها در یک شب تماشا کنید و لذت ببرید. فراموش نکنید بعد از دیدن آن نظرات ارزشمند خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو