بررسی نیسان رونیز و مزایا و معایب خرید این ماشین کهنه کار

بررسی نیسان رونیز و مزایا و معایب خرید این ماشین کهنه کار


منبع: آرگا

288

1398/10/27

17:34


نیسان رونیز یک خودروی شاسی بلند با قابلیت آفرودی است. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط شرکت ژاپنی نیسان به بازار عرضه شد البته نیسان رونیز برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی وارد بازار ایران شد. ما در این مطلب می خواهیم با بررسی نیسان رونیز این خودرو را با شما آشنا کنیم و در انتها از معایب خرید این خودرو خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

خودروی نیسان رونیز یک خودروی شاسی بلند از نوع آفرودی است که توسط شرکت ژاپنی نیسان طراحی و تولید شده است. این خودرو در بازار جهانی با نام Xterra شاخته می شود. نیسان رونیز برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی به بازار جهانی معرفی شد که مورد استقبال نیز به خصوص توسط جوانان قرار گرفت. در ادامه ی مطلب می خواهیم با بررسی این سامورایی نیرومند شما را با این خودرو بیشتر آشنا کنیم.

نمای ظاهری نیسان رونیز

اگر بخواهیم خودروی نیسان رونیز را از نظر طراحی ظاهری بررسی کنیم این خودرو در نمای جلویی دارای چراغ های تقریبا مستطیلی شکلی است. البته این چراغ های مستطیلی شکل ظاهری خشن نییز به این خودرو بخشیده اند. در بین این چراغ های مستطیلی شکل جلوپنجره ای کشیده قرار به حالت زنبوری قرار دارد کع در وسط آن آرم شرکت نیسان قرار گرفته است.

نیسان رونیز و خصوصیات ظاهری ان

در قسمت پایین ای جلو پنجره و چراغ ها سپری بزرگ قرار دارد که در طرفین ان چراغ های مه شکن را قرار داده اند. در نمای جانبی این خودرو طرح های زینتی زیادی را مشاهده نخواهید کرد. در طراحی این بخش از نیسان رونیز تنها نکته ای که می توان به آن اشاره کرد رینگ های آلومینیومی ۱۶ اینچی است که ظاهر این قسمت از خودرو را کمی جذاب تر کرده است همچنین در انتهای نمای جانبی در بخش سپر مکانی برای گذاشتن پا وجود دارد که شما با بالا رفتن از آن م توانید به راحتی بار های خود را در بالا بگذارید و یا آنها را بردارید.

ویژگی های طراحی نیسان رونیز

در نمای پشتی این سامورایی نیرومند شاهد چراغ های مستطیلی به صورت عمودی هستیم. همچنین در نمای پشتی این خودرو سپر بزرگی را نیز قرار داده اند تا از آسیب رسیدن به نمای پشتی این خودرو جلوگیری شود. در کل می توان گفت که طراحی نیسان رونیز بسیار ساده است که البته این سادگی است که به این خودروی نیرومند جذابیت بخشیده است.

نمای داخلی نیسان رونیز

در نمای داخلی نیسان رونیز نیز همانند نمای بیرونی این خودرو با طراحی ساده ای مواجه خواهید شد. این خودرو هرچند از طراحی ساده ای برخوردار است اما این طراحی ساده از پس شرایط سخت رانندگی بر خواهد آمد. از موضوعات مهم در طراحی نمای داخلی استفاده از دکمه ها و اهرم های بزرگ برای تنظیم کردن امکانات کم موجود در داخل خودرو است.

بررسی نیسان رونیز دربخش داخلی

مشخصات فنی  نیسان رونیز

در بررسی نیسان رونیز از لحاظ فنی این خودرو دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجمی معادل ۲۳۸۹ سی سی با سیستم پاشش سوخت انژکتوری می باشد. این موتور می تواند حداکثر نیروی ۱۶۰ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۰۸ نیوتن بر متر در  ۳۶۰۰ دو در دقیقه تولید کند. نیروی این موتور توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. این جعبه دنده امکان انتقال نیرو به هر چهار چرخ را دارا می باشد که این ویژگی برای خودرو های با ویژگی آفرودی بسیار ضروری می باشد. حداکثر سرعتی که نیسان رونیز با کمک موتور و جعبه دنده نصب شده بر روی آن می تواند تولید کند ۱۶۱ کیلومتر در ساعت است همچنین شتاب این خودرو نیز در بازه سرعتی صفر تا صد حدود ۱۵ ثانیه می باشد.

مشخصات فنی نیسان رونیز

همچنین اگر قصد خرید این خودرو را دارید یا از این خودرو استفاده می کند به این موضوع توجه داشته باشید که سیستم ترمز نیسان رونیز در چرخ های جلو از نوع دیسکی و در چرخ های عقب از نوع کاسه ای است همچنین این سیستم ترمز فاقد سیستم ضد قفل یعنی ABS است. میزان مصرف سوخت نیسان رونیز نیز به صورت ترکیبی حدود ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر است.

بررسی نیسان رونیز از لحاظ ایمنی

خودروی نیسان رونیز از لحاظ امنی مورد بررسی قرار نگرفته است. اما با وجود اینکه نیسان رونیز های موجود در ایران توسط شرکت ایرانی پارس خودرو تولید شده است پس نمی توان انتظار زیادی داشت که این خودرو از ویژگی های ایمنی کاملی برخوردار است.

معایب خرید نیسان رونیز

در این قسمت از این مطلب می خواهیم شما را با معایب خرید نیسان رونیز آشنا کنیم.

کمبود امکانات

کمبود امکانات رفاهی در نیسان رونیز را می توان یکی از مهمترین دلایل برای عدم خرید این خودرو اشاره کرد. اگر این خودرو را با خودرو های همرده خود مقایسه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که امکانات نصب شده بر روی نیسان رونیز بسیار کمتر از خودرو های همرده خود است. اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید به این موضوع توجه کنید که این خودرو دارای امکانات رفاهی کمی است و برای دسترسی به امکانات بیشتر باید خودتان به صورت دستی آن ها را نصب کنید.

معایب خرید نیسان رونیز

طراحی بسیار ساده

کسانی که به جذابیت و زیبا بودن خودرو و طراحی بی نظیر آنها اهمیت می دهند این خودرو را نخواهند پسندید زیرا این خودرو از طراحی ساده ای برخوردار است که این موضوع از نظر آن ها یکی از معایب خرید این خودرو محسوب خواهد شد.

مصرف سوخت بالا

از دیگر معایب خرید خودرو نیسان رونیز می توان به مصرف بالای این خودرو اشاره کرد. مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر است.

خشک بودن

یکی دیگر از مواردی که از معایب خرید خودروی نیسان رونیز می شود خشک و سفت بودن صندلی های این خودرو است. صندلی های نیسان رونیز چه در بخش عقب و چه در بخش جلویی از ساختار و طراحی سفت و محکمی برخوردار است. از این رو می توان گفت که این خودرو برای افرادی که به راحتی خودرو اهمیت می دهند مناسب نیست.

بالا بودن قیمت

آخرین و از مهمترین ویژگی هایی که از معایب خرید این خودرو محسوب می شود قیمت بالای این خودرو در بازار می باشد. این خودرو که بیشتر برای سفر های بیرون شهری طراحی و ساخته شده است اگر برای رفت و آمد داخل شهری بخواهید از نیسان رونیز استفاده کنید قیمت آن بسیار بالا خواهد بود.

همچنین می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل با بررسی نیسان جوک و نیسان ماکسیما آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو