بررسی گوشی نوا ۱۱i و نگاهی به طراحی و کیفیت ساخت آن

بررسی گوشی نوا ۱۱i و نگاهی به طراحی و کیفیت ساخت آن


منبع: آرگا

4

1402/10/1

15:10


گوشی نوا ۱۱i با قیمت مناسب یکی از میان رده های شرکت هواوی برای سال ۲۰۲۳ می باشد که طراحی و مشخصات فنی خوبی هم دارد. این مطلب به بررسی گوشی نوا ۱۱i می پردازد.

گوشی نوا ۱۱i یکی از اسمارتفون های میان رده هوای برای سال ۲۰۲۳ به شمار می رود که ویژگی های قابل توجهش آن را به گوشی ارزشمندی تبدیل کرده است. در بررسی گوشی نوا ۱۱i قصد داریم شما را با این ویژگی ها آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

معرفی و بررسی گوشی نوا ۱۱i

گوشی نوا ۱۱i یکی دیگر از محصولات میان رده شرکت هواوی برای سال ۲۰۲۳ به شمار می رود که با قیمت مناسب خود ویژگی های قابل توجهی ارائه می دهد و به گوشی ارزشمندی تبدیل شده است. این گوشی خوش ساخت و زیبا برای فعالیت های روزانه انتخاب مناسبی خواهد بود.

در ضمن از سرویس های گوگل پشتیبانی ندارد. با این وجود گوشی نوا ۱۱i برای امور سبک روزانه مناسب بوده و اگر داشتن یک گوشی هواوی جدید برای شما جذاب است، گوشی نوا ۱۱i را می توانید انتخاب کنید. این گوشی طراحی و مشخصات فنی خوبی دارد و با وجود برخی محدودیت ها همچنان هواوی گوشی زیبا و باکیفیتی را ارائه می دهد که به خوبی قادر به رقابت با دیگر برندها می باشد.

هواوی در گوشی نوا ۱۱i همانند سایر محصولات خود ضمن جایگزین نمودن محدودیت های نرم افزاری با پلتفرم اختصاصی خود، تلاش کرده این محدودیت ها را با افزایش کیفیت ساخت، طراحی و ارائه ویژگی های مناسب و البته قیمت رقابتی جبران نماید. در ادامه به بررسی بیشتر گوشی نوا ۱۱i خواهیم پرداخت.

طراحی و کیفیت ساخت

پیش از پرداختن به بررسی طراحی گوشی نوا ۱۱i ابتدا به محتویات جعبه آن اشاره می شود. درون جعبه این اسمارتفون قاب ژله ای، شارژر و کابل به همراه خود گوشی دیده می شود. در بررسی طراحی نیز می توان گفت گوشی نوا ۱۱i با نیم نگاهی به طراحی آیفون های جدید شکل گرفته است.

لبه های صاف برای گوشی در نظر گرفته شده و وقتی گوشی در دست قرار می گیرد حس خوبی ایجاد می شود. به طوری که حس یک محصول با کیفیت دریافت می شود. گوشی نوا ۱۱i با ابعاد ۸.۶*۷۵.۶*۱۶۴.۶ میلی متر وزنی حدود ۱۹۳ گرم دارد. می توان گفت با محصولی تقریبا خوش دست و نه چندان سنگین روبرو هستید که به راحتی در دست قرار گرفته و می توان به خوبی از آن بهره برد.

در لبه سمت راست گوشی کلید تنظیم صدا و پاور دیده می شود که با حسگر تشخیص اثر انگشت ادغام شده است. روی لبه پایین نیز پورت شارژر USB-C، میکروفن و اسپیکر تعبیه شده است. بر روی لبه سمت چپ هم المان خاصی مشاهده نمی شود. اما روی لبه بالایی شیار سیمکارت و کارت حافظه به همراه میکروفن و اسپیکر قرار دارند.

دوربین سلفی نیز به صورت حفره ای در بالای نمایشگر تعبیه شده و در پشت گوشی دو دوربین قرار دارند که از هم مجزا هستند. اطراف این دوربین ها را نیز حلقه های طلایی رنگی پوشانده که سبب شده زیبا به نظر برسند. این حلقه در رنگ سبز همرنگ بدنه بوده و در رنگ مشکی گوشی طلایی و همرنگ با لوگوی هواوی در پایین قاب پشتی می باشد.

با این وجود دو دوربین پشتی برجستگی تقریبا زیادی در این پنل ایجاد می کنند. در ضمن مابین دوربین ها در سمت راست فلش ال ای دی گنجانده شده است. گفتنی است قاب پشتی بسیار مسطح بوده و فقط لوگوی شرکت هواوی در پایین درج شده است. به طور کلی گوشی های هواوی سری نوا همواره طراحی زیبا و چشم اندازی داشته و ظاهر گوشی نوا ۱۱i در عین میان رده بودن به پرچمداران نزدیک است.

این گوشی در رنگ های سبز و مشکی عرضه می شود. قاب پشتی در قسمت اتصال به فریم کمی انحنا دارد که زیبایی خاصی را برای آن به همراه می آورد.  نمایشگر گوشی نوا ۱۱i تقریبا بزرگ بوده ولی ضخامت مناسب آن سبب می شود بسیار خوش دست باشد و در استفاده طولانی سبب خستگی دست کاربر نشود. به طور کلی گوشی نوا ۱۱i حس یک محصول گران قیمت را القا می کند.

نمایشگر

در بررسی نمایشگر گوشی نوا ۱۱i قابل ذکر است این گوشی جدید هواوی به صفحه نمایش ۶.۸ اینچی IPS LCD مجهز شده و دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز می باشد. نمایشگر نزدیک به ۹۵ درصد فضای روی گوشی را به خود اختصاص داده از این رو فضای مناسبی برای تماشای انواع محتوا روی این گوشی وجود دارد.

همچنین این نمایشگر وضوح تصویر ۱۰۸۰ *۲۳۸۸ پیکسل را با تراکم پیکسلی ۳۸۵ پیکسل در هر اینچ پیش روی کاربر قرار می دهد. درضمن روشنایی مناسبی را نیز تولید می کند. میزان روشنایی نمایشگر گوشی نوا ۱۱i برای کار کردن در محیط های بیرون از منزل مناسب بوده ولی در زیر نور خورشید اندکی محتوا نامشخص می گردد.

این نمایشگر از حالت دارک مود پشتیبانی داشته و می توان محیط سیستم عامل را تیره کرد. ضمنا صفحه نمایش به ویژگی Eye Comfort مجهز بوده که سبب می شود نور آبی نمایشگر کاهش یافته تا چشم خسته نشود. همچنین این امکان وجود دارد که نرخ نوسازی نمایشگر را تغییر دهید. می توان نرخ نوسازی را روی ۶۰-۹۰ هرتز تنظیم کرد.

البته این امکان وجود دارد نرخ نوسازی را روی حالت دینامیک قرار داده تا نسبت به محتوای در حال تماشا نرخ نوسازی عوض شود. گفتنی است امکان تنظیم دستی رنگ ها نیز فراهم بوده و می توان میزان گرمی رنگ ها را تغییر داد. البته تنظیمات رنگی نمایشگر به طور پیش فرض روی Vivid قرار داد که حالت مناسبی محسوب می شود.

در ضمن می توان حالت نمایش رنگ ها را روی نرمال قرار داد که رنگ ها قدرت خود را از دست می دهند. در مجموع بررسی ها نشان می دهد نمایشگر گوشی نوا ۱۱i برای وبگردی و بازی مناسب بوده و نوشته ها و برنامه ها را بسیار خوب نمایش می دهد.

باتری و اسپیکر

بررسی ها نشان می دهد هواوی برای گوشی نوا ۱۱i باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته که با شارژر ۴۰ واتی داخل جعبه فول شارژ می گردد. باتری ظرفیت مناسبی داشته و همچون بیشتر گوشی های حال حاضر بازار برای یک روز کاری دوام می آورد. البته در صورت عدم استفاده زیاد از گوشی احتمالا بیشتر از یک روز هم بتوان با یک مرتبه شارژ باتری از آن بهره برد.

همچنین تنظیمات مختلفی برای مدیریت باتری در اختیار کاربر خواهد بود که به واسطه آن ها عملکرد گوشی و باتری را می توان بهبود بخشید. در ادامه بررسی گوشی نوا ۱۱i بایست به کیفیت اسپیکرها هم اشاره نمود. اسپیکر اصلی این اسمارتفون روی لبه پایینی جای گرفته و دارای کیفیت صدای معمولی می باشد.

به طور کلی اسپیکر گوشی نوا ۱۱i برای گوش دادن به موسیقی و گوش دادن به صداهای مختلف مناسب بوده با این وجود اسپیکر حجم صدای بالایی نداشته و حتی باس بسیار زیادی هم تولید نمی کند.

سخت افزار و نرم افزار

همانطور که ابتدای بررسی اشاره شد گوشی نوا ۱۱i جزو گوشی های میان رده قرار می گیرد و علت آن هم سخت افزار نه چندان قدرتمندی است که برای این اسمارتفون در نظر گرفته شده است. شرکت هواوی، نوا ۱۱i به تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ ۴G مجهز کرده است.

این تراشه یک پردازنده هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۰ را در خود جای داده است. ضمنا گوشی ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی لحاظ شده است. لازم به ذکر است این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی دارد. به طور کلی

در استفاده روزانه مشکلی در کار کردن با گوشی ایجاد نمی شود. به ندرت ممکن است سرعت گوشی کاهش پیدا کند یا با مشکل خاصی در رابط کاربری گوشی روبرو شوید. با این وجود این گوشی برای اجرای بازی های جدید انتخاب مناسبی نخواهد بود. سخت افزار این گوشی سبب شده که امکان اجرای بسیاری از بازی ها روی گوشی امکان پذیر نباشد.

البته عدم پشتیبانی از گوگل پلی هم موجب شده که یکسری از بازی های مطرح نیز روی این گوشی قابل نصب نباشند. در تست بنچمارک ها متاسفانه بسیاری از بنچمارک ها روی گوشی نوا ۱۱i اجرا نشد و تنها ۳D Mark اجرا شد. این بنچمارک به خوبی نشان داد که این اسمارتفون برای اجرای بازی با کیفیت بالا و نرخ فریم زیاد اصلا مناسب نیست.

با این وجود بازی در تنظیمات گرافیکی پایین عملکرد بهتری ارائه شد. در تست گیمینگ گوشی نوا ۱۱i در بازی Special Forces   با نرخ فریم مناسبی اجرا شد و جلوه های گرافیکی نسبتا خوبی هم داشت. با این حال گفتنی است این بازی به توان پردازشی زیادی نیاز ندارد از این رو با کیفیت مناسبی روی گوشی اجرا شد.

در ادامه به بررسی بخش نرم افزاری گوشی نوا ۱۱i می پردازیم. این گوشی با سیستم عامل اندروید و رابط کاربری EMUI 13 روانه بازار شد. این رابط کاربری قابلیت های بسیار خوبی را پیش روی کاربر قرار می دهد و از این لحاظ با کمبودی روبرو نمی شوید. با این وجود مشکل بزرگ گوشی نوا ۱۱i عدم پشتیبانی از سرویس های گوگل است.

این گوشی همچنان از سرویس های گوگل پشتیبانی ندارد. از این رو سبب شده بیشتر برنامه های مطرح دنیا نظیر واتساپ، اینستاگرام، یوتیوب و … روی این گوشی قابل نصب نباشد. در این گشوی با اپ گالری سرو کار دارید که فروشگاهی برای دانلود برنامه های مختلف است.

با این حال جای خالی سرویس های گوگل را می توان با اپلیکیشن Gbox پر کرد. این برنامه می تواند همه سرویس های گوگل را روی محصولات هواوی اجرا کند. با این اپلیکیشن به دانلود فایل های APK و یا پلاگین مختلف سرویس های گوگل دیگر نیاز نیست. کافی است این برنامه را روی گوشی نصب کرده و از داخل آن به سرویس های گوگل من جمله یوتیوب، گوگل مپ دسترسی پیدا کنید.

در حقیقت جی باکس فضایی است که به صورت مجازی اپلیکیشن های گوگل را در خود اجرا می کند. به این ترتیب این لانچر همه قابلیت های یک گوشی اندرویدی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این گوشی دارای تنظیمات حریم شخصی مختلفی نیز می باشد. می توان پوسته ها و تصاویر پس زمینه مختلف را برای گوشی دانلود و حتی این امکان وجود دارد که توسط سنسور اثر انگشت یا قابلیت تشخیص چهره گوشی را قفل گشایی کرد.

دوربین دوگانه

بررسی بخش دوربین گوشی نوا ۱۱i نیز ممکن است برای طرفدارن عکاسی موبایلی جذاب باشد. این گوشی در پنل پشتی به دو دوربین مجهز است که شامل یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل و یک لنز سنجش عمق با حسگر ۲ مگاپیکسل می باشد. دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

گفتنی است اپلیکیشن دوربین نیز خیلی ساده و سر راست بوده و به راحتی می توان به حالت های عکاسی و فیلمبرداری دسترسی یافت. در این برنامه دوربین بخش عکاسی شب نیز دیده می شود. همچنین امکان فیلم برداری با وضوح تصویر Full HD و نرخ ۳۰ فریم برثانیه نیز وجود دارد.

با دوربین اصلی نوا ۱۱i در شرایطی که نور مناسبی وجود داشته باشد، تصاویر با کیفیتی به ثبت می رسد. تصاویری که دارای رنگ های نسبتا خوبی و سطح جزییات قابل قبول می باشند. با این وجود با زوم کردن روی تصاویر مشاهده می شود که کیفیت خود را از دست می دهند.

به کمک دوربین اصلی امکان عکاسی با زوم ۱۰ برابری نیز وجود دارد. کیفیت تصاویر با زوم ۱۰ برابری خیلی جزییات بالایی ندارند. در ضمن با دوربین این گوشی تصاویر قابل قبولی در شب هم به ثبت می رسد. البته جزییات تصاویر در شب زیاد نبوده، اما با فعال سازی حالت عکاسی در شب می توان عکس های بهتری در اختیار داشت.

در بررسی دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی نیز تصاویر مناسبی در اختیار قرار می گیرد. دوربین سلفی حالت عکاسی در حالت واید هم داشته که موجب می شود تصاویر سلفی دسته جمعی باکیفیت تری ثبت شود. با این گوشی می توان ویدیوهای فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را نیز ضبط کرد.

کیفیت ویدیوها تقریبا خوب بوده ولی لرزشگیر عملکرد خوبی ندارد و در حرکت های سریع ویدیوها افت کیفیت پیدا می کنند.

سخن پایانی

می توان گفت گوشی نوا ۱۱i از نظر طراحی حرف های زیادی دارد و یک اسمارتفون بسیار زیبا به نظر می رسد. متریال استفاده شده در بدنه محصول بسیار باکیفیت بوده و بدنه باریک و سبک آن  سبب شده گوشی خوش دست و خوش ساخت دیده شود. دوربین و عملکرد پردازشی این اسمارتفون منطقی و معقول بوده و باتری و آداپتور فست شارژ موجود در جعبه از نقاط قوت گوشی نوا ۱۱i می باشند.

همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با گوشی هواوی نوا ۶ و گوشی نوا ۵ پرو روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو