بررسی گوشی هواوی  p40 pro و شناخت نقاط قوت و نقاط ضعف آن

بررسی گوشی هواوی p40 pro و شناخت نقاط قوت و نقاط ضعف آن


منبع: آرگا

136

1399/4/24

17:33


در این مقاله شما را با یکی از جدید ترین گوشی های شرکت هواوی آشنا می کنیم و طراحی منحصر به فرد آن را برای شما بیان می کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

یکی از گوشی های که این روز ها مورد تایید بسیاری از مردم قرار گرفته است یکی از محصولات شرکت های هواوی است. در ادامه به بررسی جدید ترین نوع این گوشی می پردازیم که به تازگی رو نمایی شده است.

گوشی هواوی p40 pro

در مقاله های قبلی به بررسی گوشی فنی وان پلاس ۷، معایب گوشی نوکیا ۲.۲ و بررسی سونی اکسپریا ۵ پرداختیم. در ادامه به بررسی گوشی هواوی p40 pro می پردازیم و شما را با این محصول جدید شرکت هواوی آشنا می کنیم.

بررسی گوشی هواوی p40 pro

همانطور که می دانید یکی از بزرگ ترین و پر طرفدار ترین مدل های گوشی های هواوی سری P40 می باشد. این بار هم شرکت هواوی یکی از بهترین محصولات خود را با نام P40 pro رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند دارای بزرگ ترین سنسور هایی می باشد که می توانید از آن در یک دوربین استفاده کنید، این گوشی دارای بیش ترین میزان زوم اوپتیکال، شارژر بی سیم است که از تکنولوژی ۵G هم بهره مند می باشد. در واقع این سری از گوشی هایی که شرکت هواوی مطرح کره است توانسته است تحسین بسیاری از کاربران را بر انگیخته است.

طراحی گوشی هواوی جدید

برخی از افراد معتقد هستند که مدیر عامل شرکت هواوی توانسته برخی از متخصصان و کارشناسان شرکت های دیگری هم چون نوکیا و سامسونگ را جمع کند و از آن ها برای این دوربین جذاب کمک بگیرد. البته خود مدیر عامل این شرکت هم اظهار داشته است که مدت ها بود در پی جمع آوری تیمی مجرب بوده است تا بتواند بهترین محصول سال را به بازار ارائه کند.

طراحی

یکی از کار هایی که هواوی انجام داده است طراحی کلاسیک بخش پشتی این گوشی می باشد. با این که طرح اولیه آن کمی ابتدایی می باشد و رنگ نقره ای آن جذاب نیست اما این گوشی یکی از باوقار ترین و جذاب ترین گوشی ها از نظر کاربران بوده است. در جعبه خود گوشی یک گارد شفاف قرار دارد که می تواند از خش افتادن پشت آن جلوگیری کنید. باید بدانید که این گوشی موبایل می تواند تا سه متر زیر آب هم دوام بیاورد.

نمایشگر

این گوشی یکی از بهترین و زیبا ترین صفحه نمایش ها را دارا می باشد. خمیدگی نمایشگر از کناره ها و بالا و پایین این گوشی می تواند برای کاربران جذاب بوده و خود شرکت هواوی هم این گوشی را  Overflow Display  نامیده است و توانسته است نمایشگر ۶.۶ اینچی را در یک قاب جمع و جور کند.

وزن گوشی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با گوشی های همراه دارند وزن بالای آن ها می باشد که هواوی در محصول جدید خود کوشیده است تا وزن این گوشی ها را کم کند و در نهایت حس خوبی را در کاربران ایجاد کند.

وزن گوشی جدید هواوی بسیار کم. است

بررسی کیفیت گوشی P40 pro

در نمایشگر این دستگاه از OLED استفاده شده است و هر کدام از دوربین های آن ۳۲ مگاپیکسل کیفیت دارد. نمایشگر این گوشی هوشمند از دستگاه S 20 Ultra کمپانی سامسونگ بهتر عمل کرده و می تواند با تراز سفیدی می تواند رنگ های بسیار زیادی را پوشش دهد.

اسکنر

اسکنر اثر انگشت این گوشی پیشرفت بسیار زیادی داشته است و حدودا ۳۰ درصد بزرگ تر از گوشی های قبلی شده است و توانسته نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند.

دوربین

باید بدانید که این مدل از گوشی هواوی دوربین بسیار قوی ای را طراحی کرده است که می توانید از آن به عنوان یک دوربین کاری برای عکاسی استفاده کنید. این دوربین با زوم Optical 5 برابری و زوم هیبرید ۱۰ برابری خود عملکرد بسیار خوبی دارد و عکس های بسیار خوبی هم می گیرد.

بررسی دوربین گوشی هواوی p40 pro

باطری گوشی هواوی P40 pro

این گوشی های جدید هواوی دارای باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری می باشد که هم به صورت با سیم و هم به صورت بی سیم قابل شارژ می باشد که هیچ شرکت دیگری در سال ۲۰۲۰ نمی تواند رکورد این گوشی را بشکند. این دستگاه در حالت ۶۰ هرتزی در هر ساعت ۱۰ درصد و در حالت ۹۰ هرتزی در هر ساعت ۱۲ درصد از شارژ باتری کاهش می یابد. همه این ها نشان می دهد که این گوشی می تواند یک روز سخت و کاری را دوام آورد و شارژ خود را تا پایان روز حفظ کند.

روند شارژ شدن باتری

  • در ۱۰ دقیقه ۳۰ درصد
  • در ۲۵ دقیقه ۵۰ درصد
  • در ۴۰ دقیقه ۸۰ درصد
  • در یک ساعت ۱۰۰ درصد

جمع بندی نقاط قوت و نقاط ضعف

باید بدانید که هر نوع گوشی قدرتمندی می تواند نقاط ضعفی هم داشته باشد و این نقاط ضعف هیچ گاه از دید کاربران مخفی نمی ماند. در ادامه این نقاط ضعف و نقاط قوت را برای شما بیان می کنیم.

نقاط قوت

در بررسی گوشی هواوی p40 pro نقاط قوت عبارت اند از :

  •  ابعاد کوچک دستگاه نسبت به نمایشگر بزرگ آن
  • زوم ده برابری هیبریدی
  • عکس برداری با کیفیت در شب
  • بهبود اسکنر
  • ریفرش ۹۰ هرتزی
  • ارتقاء حافظه
  • پشتیبانی از سیم کارت های عادی

طراحی منحصر به فرد گوشی هواوی جدید

 

نقاط ضعف

باید بدانید که در بررسی گوشی هواوی p40 pro  مشخص شده است که این گوشی ضعف هایی هم دارد که این ضعف ها عبارت اند از :

  • تراز سفیدی کمی ضعیف می باشد
  • در حین عکسبرداری ماکرو باید اجازه نزدیک شدن به سوژه را بدهید.
  • برخی از آپ هایی که نیازمند دسترسی به گوگل پلی دارند به خوبی کار نمی کند.
  • برخی از اپلیکیشن هایی که نیازمند حساب کاربری هستند را نمی توانید به آن ها وارد شوید.
  • قیمت بسیار بالا نسبت به دستگاه هایی مانند سامسونگ و سونی که دسترسی بهتری به گوگل دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو