بررسی ال جی k51s یک کره ای جذاب برای وفاداران به ال جی

بررسی ال جی k51s یک کره ای جذاب برای وفاداران به ال جی


منبع: آرگا

109

1400/1/9

15:07


در این مطلب به بررسی گوشی ال جی k51s می پردازیم. کمپانی ال جی در ۱۸ فوریه ۲۰۲۰ با هدف حضور در بازار میان رده ها از سه اسمارتفون سری k به اسامی k61,k51s,k41s رونمایی کرد. این گوشی های اقتصادی تقریبا مشابه با طراحی جذاب و خاص در هیچ یک از نسخه های برندهای رقیب شبیهی ندارند.

گوشی ال جی k51s همراه با دو عضو دیگر سری k همزمان در فوریه ۲۰۲۰  معرفی و در ۲۷ آوریل به بازار عرضه شد. برند محبوب ال جی اینبار طراحی خاصی در چینش دوربینهای پنل پشتی انجام داده که منحصر به فرد بوده و به همراه یک نمایشگر باکیفیت در این محدوده قیمتی از گوشی خوش دستی بهره خواهید برد.

بررسی گوشی اقتصادی ال جی k51s

در بازار پر هیجان گوشی های هوشمند این بار کمپانی ال جی با نشانه گرفتن بازار میان رده ها در ۱۸ فوریه ۲۰۲۰ به معرفی همزمان سه گوشی مقرون به صرفه نسبتا مشابه با طراحی خاص و جذاب پرداخت که در برندهای رقیب چنین مدلهایی دیده نشده است. این اسمارتفون ها با اسامی k61, k51s ,k41s زبان طراحی منحصر به فردی در چیدمان دوربینهای پنل پشتی دارند که فقط در برند ال جی دیده می شود . در این مطلب قصد داریم به بررسی یکی از این گوشی ها به نام ال جی k51s بپردازیم. این گوشی در ۲۷ آوریل به بازار عرضه و در دسترس مشتریان قرار گرفت.

چنانچه از طرفداران برند ال جی هستید قابل ذکر است این محصول امکانات و قابلیتهای خوبی ارائه می دهد ولی جزو جدیدترین قابلیتها نمی باشد. ضمنا این اسمارتفون به دستیار صوتی گوگل مجهز بوده و هر زمان که بخواهید می توانید کلید آن را فشار داده و دستور بدهید اپلیکیشن های دلخواه مانند واتس اپ، تلگرام، تنظیمات، گالری و … را باز نماید یا به سرچ موضوعات مختلف که مدنظر شماست با سرعتی قابل توجه بپردازد. ضمنا با توجه به روابط خوب ال جی و شرکت گوگل استفاده از همه خدمات گوگل در گوشی های ال جی فراهم بوده تا لذت را برای کاربر به ارمغان آورد.

طراحی ظاهری

بررسی ها نشان می دهد ال جی k51s نسبت به نسخه های قبلی از نظر طراحی ظاهر تفاوت چندانی همراه نشده است. هنگامی که ال جی k51s را در دست می گیرید طراحی ال جی v50,v60 یادآوری می کند. این گوشی با ابعاد ۸.۳*۷۶.۷* ۱۶۵.۲میلیمتر و وزن ۱۹۴.۵ گرم بسیار خوش دست بوده و نسبت به نسخه k41s اندکی سنیگن تر است. قابل ذکر است ال جی همیشه در طراحی و تولید محصولاش مواد مرغوب و مستحکم را به کار برده تا محصول باکیفیتی در اختیار کاربران قرار دهد. این اسمارتفون شیک و کاربر پسند نیز کیفیت ساخت خوبی دارد و با طراحی زیبایی که دارد مورد توجه قرار خواهد گرفت. ضخامت ۸.۳ میلیمتری ال جی k51s جذابیت خاص خودش را دارد و در استفاده طولانی مدت از گوشی خستگی دست کاربر را به دنبال ندارد.

این محصول به شکل تک و دو سیمکارت به بازار عرضه می شود. اکثر میان رده های بازار جنس الیاز بدنه مشابهی دارند ولی ال جی k51s متفاوت تر از رقبا بوده و با دریافت گواهی استاندارد نظامی MIL-STD 810G نگرانی از بابت خطراتی که برای موبایل ممکن است پیش آید را از بین می برد. قابل ذکر است دریافت این گواهی کار راحتی نوده و اندک شرکتهایی موفق به کسب آن می شوند ولی ال جی توانست با کیفیت ساخت بالا این گوشی را به این گواهی مجهز نماید. ناگفته نماند این استاندارد برای مقاومت زیاد می باشد و به معنای ضدضربه بودن گوشی نیست.

در مرکز پنل پشتی ماژول دوربین مستطیلی شکلی تعبیه شده و در زیر آن سنسور اثر انگشت حضور دارد. در این پنل دوربینهای چهارتایی به همراه فلش ال ای دی چینشی افقی دارند. در کناره های دستگاه در سمت چپ کلیدهای تنظیم صدا و اسلات اختصاصی کارت حافظه و در سمت راست دستیار گوگل و کلید پاور دیده می شود و در پنل جلویی حاشیه های کم و ناچ جزیره ای مشاهده می شود که ظاهر گوشی را مدرن ساخته است.

در قسمت پایین جک هدفون، اسپیکر و کانکتور تایپ سی حضور دارند و در قسمت بالا و پایین دستگاه میکروفون ها تعبیه شده اند. قابل ذکر است ال جی k51s در رنگهای آبی، صورتی و تیتانیومی به بازار عرضه می شود.

با توجه به بررسی ها در مجموع می توان گفت طراحی گوشی به گونه ای است که موجب خوش دستی آن شده ضمنا کیفیت ساخت خوبی دارد و این اسمارتفون با حضور باتری بزرگی که دارد به راحتی در دست قرار می گیرد. ناگفته نماند اسپیکر ال جی k51s صدای فراگیری داشته و با اتصال هندزفری به جک هدفون صدای سه بعدی و با کیفیت تری را تجربه خواهید نمود.

نمایشگر بزرگ و باکیفیت

این گوشی از نمایشگر بزرگ با سایز ۶.۵۵ اینچ از نوع IPS LCD بهره می برد که رزولوشن ۷۲۰*۱۶۰۰ پیکسل را ارائه می دهد و در این رده گوشی سطح کنتراست و روشنایی بسیار مناسبی را به ارمغان می آورد. در بررسی ها مشخص شد نمایشگر ال جی k51s با نسبت تصویر ۹: ۲۰ تراکم پیکسلی ۲۸۲ پیکسل بر اینچ را عرضه می دارد ضمنا با یک پوشش ضد خش هم همراه شده است.

قابل ذکر است این نمایشگر حدود ۷۳.۸ درصد پنل جلویی را به احاطه خود درآورده و از یک ناچ قطره ای جهت حضور دوربین سلفی بهره می برد. این نمایشگر با پنل IPS در نوع خود جذاب و باکیفیت بوده چرا که این پنل زاویه دید خوب و رنگهای جذابی را به نمایش می گذارد که در بین همرده ای های خودش با این رنج قیمتی عملکرد بهتری دارد. روشنایی صفحه نمایش ال جی k51s حدود ۵۰۰ نیت گزارش شده که شفافیت و روشنایی خوبی را به همراه دارد. نسبت تصویر این نمایشگر نیز برای تماشای فیلم، بازی و وبگردی بسیار مناسب خواهد بود.

در مجموع می توان گفت صفحه نمایش IPS یکی از قابلیتهای ایده آل برای ال جی k51s محسوب می شود و بررسی ها نشان می دهد امکان نمایش حدود ۱۶ میلیون رنگ بر روی نمایشگر فراهم شده تا محتوایی با کیفیت را ارائه دهد و نسبت تصویر هم این امکان را برای تماشای فیلم در ابعاد بزرگ به ارمغان می اورد تا کابر نهایت لذت را تجربه کند.

چهار دید با دوربین چهارتایی

یکی از نکاتی که تمام کاربران موقع خرید گوشی به آن اهمیت می دهند دوربین آن می باشد. ال جی نیز همواره سعی داشته محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کند. از این رو پنل پشتی ال جی k51s را به چهار دوربین اصلی مجهز ساخته که با ارایشی افقی کنار یکدیگر حضور به هم رسانده اند و قرار است کابر با این دوربینها تصاویر زبا و باکیفیت بالایی را به ثبت برسانند.

چهار دوربین شامل یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی عریض با امکان فوکوس خودکار و تشخیص فاز براثبت عکسهای باکیفیت و یک لنز فوق عریض ۵ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/2.2 و امکان ثبت نمای گسترده از اطراف و یک لنز ۲ مگایپسکلی ماکرو با دریچه دیافراگم F/2.4 و امکان عکاسی نزدیک از سوژه و بالاخره یک لنز ۲ مگاپیکسل عمیق با دیافراگم F/2.4 می باشد.

با این دوربین ها در سطح یک میان رده عکس هایی با کیفیت مطلوب به ثبت می رسانند و برای عاشقان عکاسی موبایلی چهار دید را فراهم می آورند. با دوربین صالی با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل جزئیات زیادی به ثبت رسیده و امکان ویرایش تصویر برای خلق یک تصویر بی نظیر فراهم شده است. به کمک دوربین ۲ مگاپیکسلی می توانید عکس های پرتره زیبا با پس زمینه تار بگیرید. تصاویری که در جمع دوستانه حال و هوای متفاوتی به خود می گیرد. دوربین ۵ مگاپیکسلی با زاویه فوق عریض طرفداران خودش را دارد چرا که می توان فضایی که نیاز دارید را در قاب دوربین بگنجانید. بی آنکه به عقب حرکت کنید یا تصویر پانوراما بگیرید.

دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم کمک می کند از فاصله ای خیلی نزدیک(حدود ۴ سانتی متر) از سوژه عکس بگیرید. ناگفته نماند دوربین ال جی k51s با قابلتهای متعددی از جمله هوش مصنوعی همراه شده که عکسها را تجزیه و تحلیل کرده و تشخیص می دهد برای هر سوژه ای (انسان، حیوان، گیاه، منظره و …) به چه طریقی عکس بهتری به ثبت برساند. دوربین سلفی ال جی k51s نیز دارای یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی می باشد و در ضمن با دوربین های اصلی و سلفی این گوشی می توانید به فیلمبرداری ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه اقدام کنید.

سخت افزار و نرم افزار

در بررسی سخت افزاری ال جی k51s باید گفت که این گوشی به تراشه مدیاتک هیلو P35 که تداعی کننده یک میان رده است مجهز شده تا امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد. این تراشه ۱۲ نانومتری دارای پردازنده مرکزی هشت هسته ای شامل چهار هسته ۲.۳ گیگاهرتزی کورتکس A53 و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی کورتکس A53 می باشد. معماری این تراشه در اجرای سریع برنامه ها بی تاثیر نخواهد بود و پردازنده هشت هسته ای آن استفاده همزمان از چند برنامه را با سرعت مطلوبی میسر می سازد. عملکرد این تراشه به گونه ای است که بارگیری سریع فیلم و اجرای بازی آنلاین را ممکن ساخته و با توجه به بررسی ها پردازش های سنگین گرافیکی ل جی k51s نیز را POWER VR GE8320 بر عهده دارد.

قابل ذکر است این اسمارتفون با رم ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ۶ گیگابایتی ارائه می شود. البته امکان افزایش حافظه از طریق کارت حافظه جانبی از نوع میکرو اس دی فراهم شده است. بلوتوث نسخه ۵، جی پی اس و NFC از دیگر قابلیتهای ال جی k51s می باشد. در مجموع می توان گفت فضای داخلی این گوشی برای ذخیره سازی اطلاعات و داده ها گسترده بوده تا کاربر بتواند تصاویر و فیلم های شخصی خود را بدون نگرانی از کمبود فضا در این حافظه جای دهد. حافظه از نوع eMMC 5.1 بوده که عملکرد مطلوبی را به همراه دارد. در بخش نرم افزاری سیستم عامل ال جی k51s برپایه اندروید ۱۰.۰ پای بوده که رابط کاربری آن امکانات مختلفی را در اختیار قرار می دهد.

باتری با دوام با ظرفیت زیاد

برای افرادی که شارژ مکرر گوشی را خسته کننده می دانند و باتری را یکی از قسمتهای مهم و حیاتی گوشی می دانند به این خاطر که رابطه  مستقیی با کارایی و عملکرد گوشی دارد این نوید را می دهیم که گوشی ال جی k51s برای تامین انرژی خود به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز شده است که قادر است یک شبانه روز انرژی دستگاه را تامین نماید و به شارژ مجدد احتیاج نیست. باتری این اسمارتفون از نقاط قوت ال جی k51s محسوب می شود که می تواند کاربر را به خرید گوشی وسوسه کند.

این باتری توسط یک رابط یو اس بی تایپ سی شارژ می شود و با نکات مثبتی همچون ظرفیت بالا در حد گوشی های بالا رده و استفاده طولانی با یکبار شارژ گوشی نگرانی را از بابت تمام شدن انرژی دستگاه محو می کند.

در مجموع باید گفت باتری دستگاه به اندازه ای خوب است که می توان ساعتها به وبگردی ، بازی و تماشای فیلم مورد علاقه بدون نگرانی از تمام شدن انرژی دستگاه  پرداخت و هر وقت نیاز بود مجدد آن را شارژ کرد. در یک استفاده نرمال و بدون بازی تنها با یکبار شارژ کامل حدود دو روز می باشد و در صورت استفاده سنگین و اجرای بازی این میزان کمتر خواهد شد. شارژ ۱۰ واتی درون جعبه نیز سرعتی معمولی داشته و از نوع سریع نیست . این شارژر در کمتر از دو ساعت شارژ گوشی را از صفر به صد می رساند.

جمع بندی

با توجه به بررسی ها می توان گفت ال جی k51s یکی  از گوشی های کارا و کاربر پسند در بازار می باشد که برای انجام کاربری های روزانه گزینه مناسبی خواهد بود. صفحه نمایش نسبتا بزرگ و زیبای این محصول نگاه کاربران را به سمت خود جلب می کند . اندروید ۱۰ امکانات و اپ های متنوعی را در دسترس کاربر قرار داده و ضمنا تراشه مدیاتک هلیو پی ۳۵ نیز امکان اجرای بازی آنلاین را به ارمغان می آورد. ناگفته نماند این پردازنده هشت هسته ای با سرعت بالا و بدون لگ برنامه ها را اجرا کرده تا بیشتر رضایت کابران را جلب نماید. ضمنا بدنه خوش تراش ال جی k51s مورد توجه قرار گرفته و ضخامت گوشی احساس خوش دستی را به همراه دارد. علاوه بر اینها نمایشگر با کیفیت این اسمارتفون به نمایش مطلوب محتوا پرداخته هرچند ممکن است اندازه نسبتا بزرگ و حاشیه های آن برای برخی افراد ناخوشایند باشد. در پایان قابل ذکر است حافظه ۶۴ گیگابایتی نگرانی از بابت کمبود فضای ذخیره سازی را از بین می برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو