طرز تهیه نان زعتر خوشمزه با روش اصلی

منبع: آرگا

117

1400/4/14

20:08


اگر به گختن نان در خانه دعلاقه دارید با طرز تهیه نان زعتر یا همان نان لبنانی آشنا شوید.

زعتر نوعی ادویه است که ازمشتقات گیاهان خوش عطر و پر خواص می باشد. گیاهانی مانند: مرزه، سماق، کنجد، آویشن و پونه کوهی.  یکی از پر طرف دار ترین پیش غذاهایی که در کشور عربی سرو می شود نان زعتر است. با طرز تهیه نان زعتر مرحله به مرحله همراه ما باشید.

طرز تهیه نان زعتر خوشمزه

طرز تهیه نان زعتر

طرز پخت این نان بسیار آسان و در عین حال لذت بخش است. برای تهیه ی ۸ قرص نان زعتر یا همان نان لبانی به مواد زیر احتیاج دارید.

مواد لازم:

  • روغن زیتون: ۱/۲ پیمانه
  • آرد نان فانتزی: دو  و نصفی پیمانه
  • نمک: ا قاشق غذا خوری
  • شکر: ۱ قاشق چای خوری
  • مایع خمیر فوری: یک و نصفی قاشق چای خوری
  • زعتر: ۳ قاشق غذا خوری
  • آب ولرم: یک و نصفی پیمانه
  • پنیر خامه ای: ۱۵۰ گرم

طرز پخت نان زعتر خوشمزه

طرز پخت

در ابتدای کار نصفه پیمانه آب ولرم را داخل ظرفی بریزید. سپس شکر را با آن مخلوط کنید. مایع خمیر فوری را به آب و شکر اضافه کنید. درب ظرف را ببندید. پس از ده دقیقه مواد شما باید کف ببند. در غیر این صورت خمیر مایع شما سالم و تازه نمی باشد.

در این مرحله آرد را به همراه نمک به خمیری آماده شده طی مرحله ی قبل اضافه کنید ومابقی آب را هم داخل آن بریزید. مواد را با هم مخلوط کنید. به این نکته توجه داشته باشید که آرد را به صورت یکجا به مواد خود اضافه نکنید بلکه آن را طی چند مرحله داخل مواد بریزید، زیرا میزان جذب آرد بستگی به میزان رطوبت مواد دارد. پس آرد را تاجایی بریزید که احساس می کنید خمیر شما شکل گرفته است.

سپس یک سوم روغن زیتون را کم کم به مواد خود اضافه کنید تا خمیر به دست شما نچسبد. ۱۰ دقیقه خمیر را با دست به خوبی ورز دهید. اگر باز هم چسبندگی خمیر زیاد بود، کمی آرد اضافه کنید. آرد را ورز دهید تا حالت چسبندگی آن از بین برود.

در این مرحله از کار ظرفی را چرب کنید و خمیر بدست آماده را داخل آن بریزید روی آن را با پلاستیک پوشانده و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در محلی گرم بگذارید.

بعد از حدود دو ساعت که به خمیر استراحت داده اید مشاهده می کنید که پف کرده است. بار دیگر خمیر را برای جند دقیقه  ورز دهید. زعتر را با روغن زیتون باقی مانده ترکیب کنید.

زعتر و استفاده از آن در تهیه نان

خمیر را به ۸ قسمت تقسیم کنید. سینی فر را کمی با روغن چرب کنید و سپس کاغذ روغنی را روی آن قرار دهید. قرص های نان را روی سینی فر پهن کنید. لایه ای از پنیر خامه ای روی آن ها بکشید و زعتر راکه با روغن زیتون مخلوط کرده اید روی آن ها بریزید.

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و سینی را طبقه وسط فر قرار دهید. پس از گذشته ۳۰ دقیقه نان زعتر شما آماده می شود. همچنین در لینک های مقابل با طرز تهیه نانتست فرانسوی ، نان لانهزنبوری و نان شیر ژاپنی آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو