بررسی بازی Stray; همراه شدن با ولگردی یک گربه

بررسی بازی Stray; همراه شدن با ولگردی یک گربه


منبع: پلازا

7

1401/10/19

16:43


بررسی بازی Stray; همراه شدن با ولگردی یک گربه

بازی Stray یک گیم جدید در سبک بازی های ماجراجویی و سایبرپانک بوده که براساس یک خط داستانی نه چندان کوتاه شکل گرفته است. رویداد های بسیاری در این بازی وجود داشته که در ادامه آنها را بررسی خواهیم نمود.

طبق بررسی های انجام گرفته در خصوص بازی استرای باید بدانید که شرکت BlueTwelve Studio وظیفه پیاده سازی اهداف و المان های مدنظر کمپانی Annapurna Interactive را برعهده داشته که در این میان طراحی خوب بازی سبب شد تا باقی مواردی که در قالب ضعف دیده میشوند ، چندان هم به چشم نیایند. در این خصوص سایت پلازا با بررسی اقسانقاط بازی توانسته به گزینه های خوبی اشاره داشته باشد که پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

فهرست مطالب

بازی Stray

سایت و منبع های بسیاری به بازی استرای اشاره داشته اند که در این زمینه تصمیم گرفتیم به نکاتی که شاید باقی منابع به آنها اشاره نکرده اند نگاهی داشته باشیم. در این زمینه با بررسی تجربی بازی به نکاتی دست یافتیم که بدنیست آنها را قبل از شروع بازی بدانید.

گیم پلی بازی Stray

گیم پلی بازی Stray

استرای یک بازی ویدیویی جدید با گیم پلی نسبتا محدود بوده که بعد از اخبار مربوط به ساخت آن گیمرهای بسیاری بدنبال کسب اطلاعات بیشتر از بازی بودند. نقش و ماهیت رای به صورت پازلی و ماجراجویی شکل گرفته که در این میان باید نقش یک گربه کم شده را ایفا کنید. گربه ای که در سیاره ای جدید که توسط ربات ها ادامه میشود گرفتار شده و بابت این مورد نیاز به راهنمایی داشته که شما برای این نقش انتخاب شده آید. طراحی بازی براساس آلمان های گرافیکی خوبی شکل گرفته که مابین ویژگی های دیگر میتوانید با جزییات خوبی همراه باشید.

گیم پلی بازی یک ژانر جدید بشمار می آید که در آن خبری از هیجانات بسیار نخواهد بود بلکه در یک بازی با یک سطح ولی ماجراجویی های متعدد سروکار خواهید داشت که بیشتر موانع پیشروی شما با معاملات ساده قابل حل نخواهند بود که این مورد سبب شده تا داستان بازی به شکل بهتری برای گیمر روایت شود. در نتیجه میتوان گفت که این بازی یک ایده مورد نیاز برای گیمرهای بسیار بوده است که بعد از خبر ساخت آن و انتشار اطلاعات اولیه بسیاری براین باور بودند که قرار است یک بازی ساده ولی نوآورانه عرضه شود که شرکت Annapurna Interactive توانست به تمام نقد های منفی در این زمینه پاسخ خوبی دهد.

نقد بازی استرای

نقد بازی استرای

در خصوص نقد بازی باید بدانید که دلایل بسیاری جهت دانلود بازی Stray برای PC وجود داشته ، اما نقدی که بتواند برخی گیمرهارا از حضور در بازی منع کند یک مورد بیشتر نبوده و آن هم گیم پلی بازی بوده است. شاید با خود بگویید که در بخش فوق گیم پلی بازی ، یک حسن برای استرای محسوب میشد و حال یک ضعف ؟ داستان چیست ؟ در این زمینه باید بدانید گیمرهای بسیاری بدنبال خط داستانی و گیم پلی طولانی هستند که براساس آن بتوانند برای مدت زمان بسیار در بازی حضور داشته باشند. در این زمینه خبری از گیم پلی طولانی مدت در بازی نبوده زیرا طبق مراحل موجود شما میتوانید در عرض چندین ساعت به گیم پلی بازی پایان دهید.

خط داستانی بازی استرای در 12 فصل تقسیم بندی میشود. داستان بازی در مورد یک گربه ولگرد که از خانواده اش دور شده بوده که در این میان وارد راز باستانی و شهر دیواری فراموش شده ، شده است. شهری که ساکنان آنرا ربات ها تشکیل داده اند که مانند انسان های واقعی در حال سپری نمودن زندگی روز مره هستند تا اینکه گربه بازی وارد شهر آنها میشود. در طول مسیر با شخصیت های مختلفی سروکار خواهید داشت که به محض حضور در بازی با ربات پرنده ای آشنا میشوید که بعنوان دوست شمارا برگزیده است. در اقسانقاط بازی موانع بسیاری سد راه شما خواهد شد که با حل معما و پازل های مختلف و از همه مهمتر همراهی دوست خود میتوانید به آنها پایان دهید و بار دیگر مسیر بازگشت به سطح زمین را پیدا کنید.

بطور کلی نقدهایی که به بازی Stray وارد شد در همین زمینه بوده زیرا باقی موارد نظیر طراحی و صداگذاری مشکل خاصی نداشتند که اگر بدنبال کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید باید باما همراه باشید.

بررسی بازی Stray در خصوص طراحی و صداگذاری

بررسی بازی Stray در خصوص طراحی و صداگذاری

استفاده از المان های نوین و موتور اختصاصی در ساخت بازی سبب شده تا شاهد کیفیت خوب و پایداری در بازی باشید. همچنین المان های صوتی سبب افزایش جذابیت های بازی شده اند که در هنگام تلاش بیشتر برای رهایی از مشکلات با جذابیت های بیشتری مواجه خواهید شد. هرفصل از بازی شامل یک خط داستانی متفاوت بوده که با ترکیب پلتفرمینگ شکل گرفته است. ترکیب پازل های مبتنی برفیزیک در کنار تلاش های واکنش گرا میتواند شمارا با صحنه های خیره کننده ای مواجه کند. یکنواختی بازی در تمام مراحل سبب خواهد شد تا از رو به رو شدن با بخش های بی کیفیت و زننده کاملا دور باشید که شکل پویای بازی توانسته امتیاز بالایی را کسب نماید.

کنترلر های بازی نیز به اندازه کافی ساده هستند که در قالب چند دکمه ساده میتوانید تمام بخش های گربه را مدیریت کنید. ادغام آنها نیز سبب بروز ویژگی های جدید خواهد شد که این مورد بستگی به ذهن و تفکر شما خواهد داشت. گربه داستان که از تنش بالایی برخوردار بوده در دنیای جهان باز بازی میتواند مهارت های مختص گربه هارا در معرض نمایش قرار دهد که در این زمینه استاد بوده. همانطور که در ابتدای بازی گفته شد ژانر بازی استرای در سبک ماجراجویی و سایبرپانک بوده که گزینه خوبی برای سرگرمی بوده است.

متاسفانه بازی stray برای اندروید عرضه نشده و شرکت سازنده بازی را برای پلتفرم های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، مایکروسافت ویندوز درنظر گرفته است که شاید در آینده برای پلتفرم های دیگر (پیش بینی نمیشود) نیز عرضه شود. بطور کلی پلتفرم های بازی Stray برای سیستم هایی که از نسل های جدید برخوردار هستند درنظر گرفته شده تا بتوانند تمام ویژگی های بازی را در معرض دید قرار دهند. در ادامه میتوانید با سیستم مورد نیاز بازی آشنا شوید.

سیستم مورد نیاز بازی Stray

سیستم مورد نیاز بازی Stray

حداقل سیستم مورد نیاز :

  • سیستم عامل : Windows 10
  • پردازنده : Intel Core i5-2300 | AMD FX-6350
  • مموری : 8 GB RAM
  • کارت گرافیک : NVIDIA GeForce GTX 650 Ti, 2 GB | AMD Radeon R7 360, 2 GB
  • دایرکت ایکس : Version 12
  • فضای مورد نیاز : 10 GB available space

سیستم پیشنهادی :

  • سیستم عامل : Windows 10
  • پردازنده : Intel Core i5-8400 | AMD Ryzen 5 2600
  • مموری : 8 GB RAM
  • کارت گرافیک : NVIDIA GeForce GTX 780, 3 GB | AMD Radeon R9 290X, 4 GB
  • DirectX: Version 12
  • فضای مورد نیاز : 10 GB available space

سخن پایانی

بررسی بازی Stray به پایان رسید که در این میان سعی کردیم به نکات خوبی در خصوص بازی اشاره داشته باشیم. با توجه به گیم پلی مناسب و طراحی خوب و صدای عالی این بازی گزینه خوبی برای سرگرمی بوده است که میتواند شمارا برای 4 الی 6 ساعت سرگرم نماید. چالش های بسیاری در بازی استرای وجود داشته که در قالب 12 فصل تقسیم بندی شده اند. نظر شما در مورد این بازی نوآورانه چیست ؟ شما عزیزان میتوانید نظر خود را در مورد سطح کیفی مقاله و موارد جامانده بیان کنید و یا تجربیات خود در مورد گیم پلی بازی را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو