طرز تهیه کیک موز کاراملی خوشمزه و شیک مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک موز کاراملی خوشمزه و شیک مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

4

1401/11/15

13:37


طرز تهیه کیک موز کاراملی کیک موز کاراملی یک کیک فوق‌العاده خوشمزه آلمانی است که بافت نرم و سبکی دارد و برای وعده …

طرز تهیه کیک موز کاراملی

طرز تهیه کیک موز کاراملی , دستور پخت کیک موز و گردو با رویه کاراملی

کیک موز کاراملی یک کیک فوق‌العاده خوشمزه آلمانی است که بافت نرم و سبکی دارد و برای وعده صبحانه، دسر و یا میان وعده بسیار مناسب است، برای آشنایی با آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موز کاراملی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد ۲ لیوان
شیر ۲/۱ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ لیوان
روغن ۲/۱ لیوان
وانیل یک بسته
بکینگ پودر یک بسته
شکر برای کارامل ۲/۱ لیوان
کره ۱ قاشق غذاخوری
موز ۲ عدد

طرز تهیه کیک موز کاراملی

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن سس کارامل نصف لیوان شکر را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، از یک ظرف ضخیم برای درست کردن کارامل استفاده کنید تا شکر نسوزد.

مرحله دوم

زمانی که شکر به تدریج شروع به آب شدن کرد ظرف را تکان دهید تا شکر کامل حل شود، هنگام آب شدن شکر از قاشق برای هم زدن استفاده نکنید. چون بافت کارامل نرم و یکدست نمی‌شود.

مرحله سوم

وقتی کل شکر شروع به حل شدن کرد، حرارت را خیلی کم کنید و با یک قاشق چوبی هم بزنید تا یکدست و چسبناک، شود، نگذارید بافت مواد خیلی سفت شود چون بعد از سرد شدن غلظت کارامل بیشتر می‌شود.

مرحله چهارم

زمانی ‌که کارامل به رنگ دلخواهتان و با غلظت مناسب رسید حرارت را خاموش کنید و کره را به کارامل اضافه کنید و سریع هم بزنید تا کره کاملا در سس کارامل حل شود.

نکته: بهترین رنگ برای کارامل قهوه‌ای طلایی است که عطر و طعم مطبوعی داشته باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله، سس کارامل را کف یک قالب پیرکس و مناسب که از قبل چرب کرده‌اید بریزید و دو عدد موز را حلقه حلقه کنید و روی مواد بچینید و ظرف را کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد.

مرحله ششم

حالا برای آماده کردن کیک در یک ظرف مناسب تخم‌مرغ‌ها، شکر و وانیل را ریخته و خوب هم بزنید بعد از این‌که کمی رنگ مخلوط روشن شد، روغن و شیر را هم اضافه کنید و دوباره به هم بزنید.

مرحله هفتم

سپس در ظرف دیگری آرد را الک کنید و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و دوباره الک کنید، حالا آرد را کم‌کم به مخلوط تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و با همزن در حد یک دقیقه هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

نکته: مواد را در یک جهت هم بزنید تا در نهایت کیک خوب پف کند و بافت بهتری داشته باشد.

مرحله هشتم

در این مرحله مواد کیک را داخل قالبی که مواد کارامل و موز در آن بود بریزید و در فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۳۵ دقیقه بپزد.

نکته: یک سیخ چوبی یا چاقو را در کیک فرو کنید اگر مواد کیک به آن نچسبید یعنی کیک پخته است.

مرحله نهم

بعد از پخته شدن کیک، قالب را از فر در بیاورید و در ظرف مناسب برگردانید و کمی صبر کنید تا خنک شود، سپس روی آن‌ را با پودر پسته و چند حلقه موز تزئین کنید و سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو