طرز تهیه کوکی آجیلی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکی آجیلی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

5

1401/12/24

16:27


طرز تهیه کوکی آجیلی کوکی آجیلی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و متنوع است که با روش‌های مختلف و ترکیبات متنوعی درست می‌شود و …

طرز تهیه کوکی آجیلی

طرز تهیه کوکی آجیلی

کوکی آجیلی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و متنوع است که با روش‌های مختلف و ترکیبات متنوعی درست می‌شود و طرفداران زیادی دارد، این کوکی خوش طعم را خیلی راحت و سریع می‌توانید درست و آماده کنید و در پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی آجیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی آجیلی
مغز گردو ۲۵۰ گرم
انجیر خشک ۱۵۰ گرم
برگه زردآلو ۱۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
شکر نصف فنجان
شکلات سفید و شیری به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی آجیلی

مرحله اول

ابتدا انجیرهای خشک را یک ساعت در آب خیس کنید تا بافت آن‌ها نرم شود و بعد از این مدت از آب در بیاورید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود و انجیرها خشک شوند یا با پارچه نخی خشک کنید و سپس با چاقوی تیز آن‌ها را ریز خرد کنید.

مرحله دوم

سپس مقداری از برگه‌های زردآلو که صاف و تمیز هستند را هم با چاقو یا قیچی نگینی خرد کنید و بعد مغز گردوها را با دست خرد کنید به طوری که زیر دندان بیایند و طعم آن‌ها حس شود، به جای گردو می‌توانید از مغز پسته، فندق یا بادام هم استفاده کنید.

مرحله سوم

حالا داخل یک کاسه مواد ریز شده را بریزید و سپس در یک ظرف دیگر تخم مرغ‌ها را بشکنید و زرده و سفیده آن‌ها را از هم جدا کنید و بعد سفیده‌ها را به مواد ریز شده داخل کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

بعد شکر را هم به مواد اضافه و با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی یا همزن دستی هم بزنید تا مواد حالت خمیری شکل پیدا کنند و سپس مقداری از مواد خمیر را بردارید و با دست فرم دهید و گلوله‌های کوچک آجیلی درست کنید.

مرحله پنجم

سپس داخل سینی فر یا قالب را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کف آن کاغذ روغنی قرار دهید و بعد توپک‌های درست شده را با فاصله در سینی بچینید، سعی کنید توپک‌ها هم اندازه باشند تا بعد از پخت ظاهر کوکی‌های زیباتر و شیک‌تر باشد.

مرحله ششم

بعد سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا کوکی‌ها کاملا بپزند و طلایی رنگ شوند، سپس از فر در بیاورید و بگذارید تا سرد شوند.

مرحله هفتم

سپس به دلخواه مقداری شکلات سفید یا شیری را به روش بن‌ماری روی بخار کتری ذوب کنید و وقتی که کوکی‌ها سرد شدند روی آن‌ها شکلات آب شده را بریزید و فرم دهید و سپس کوکی‌ها را در یخچال قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد.

مرحله هشتم

وقتی شکلات‌ها سفت شدند و طعم همه مواد کوکی‌ها با هم ترکیب شد از یخچال در بیاورید و سپس کوکی آجیلی را در ظرف مناسب بچینید و با پودر پسته، پودر نارگیل و گردوهای خرد شده تزئین کنید و همراه با چای برای پذیرایی سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو