معرفی استایل ویمسیکال و 5 استایل معروف دیگر در جهان

معرفی استایل ویمسیکال و 5 استایل معروف دیگر در جهان


منبع: مدیسه

7

1402/2/2

02:35


امکان دارد تا به حال نام استایل ویمسیکال به گوش شما خورده باشد. این استایل بسیار متنوع و افسانه‌ای است.

معرفی استایل ویمسیکال و 5 استایل معروف دیگر در جهان

امکان دارد تا به حال نام استایل ویمسیکال به گوش شما خورده باشد. این استایل بسیار متنوع و افسانه‌ای است. قابل ذکر است که اطلاعات دقیقی از تاریخچه استایل ویمسیکال دردسترس نیست. ویمسیکال رنگ‌ها را ستایش می‌کند و توانایی ویژه‌ای در ترکیب الگوها، رنگ‌ها و بافت‌ها دارد. در ویمسیکال به سختی رنگ مشکی به چشم می‌خورد.

دیگر رنگ‌ها مثل آبی روشن، انواع سایه‌های صورتی، سبز و گاهی رنگ‌های خنثی همچون قهوه‌ای و خاکستری در این استایل مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ویمسیکال چاپ‌ها و اکسسوری‌های گوناگون و متنوعی یافت می‌شوند. طرفداران سبک ویمسیکال به طرح‌های عجیب و غریب و خاص و ویژه مثل طرح‌های خال‌خالی، گل‌گلی و سایر الگوها علاقه‌مند هستند. یک کت خاص و کفش‌های پاشنه بلند و رنگارنگ از واجبات کمد ویمسیکال هستند.

استایل ویمسیکال چیست

استایل ویمسیکال چیست

ویمسیکال در لغت به معنی خیال پردازی و توهم است و هنگامی که استایل به طور ترکیبی از رنگ، طرح، اکسسوری و سبک‌های گوناگون باشد، استایل ویمسیکال گفته می‌شود. این استایل برگرفته از خیال بافی است و شما می‌توانید با تصورات خود هر ترکیبی را خلق نمایید. طرح‌ها، رنگ‌ها، پارچه‌ها و اکسسوری‌های به کار رفته در این سبک آن را به سبکی خیال‌آمیز بدل کرده است.

ازجمله ویژگی‌های سبک ویمسیکال این است که اغلب از رنگ‌های آبی، صورتی و سبز به کار گرفته می‌شود و رنگ‌های تیره مثل مشکی اندک استفاده می‌شود. پیراهن‌های گل گلی یا نقطه نقطه، دامن بلند، اکسسوری‌های دست دوز به وفور در این سبک مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این استایل در بین مردم عادی و سلبریتی‌ها دارای محبوبیت زیادی است.

ویمسیکال استایلی بسیار سرزنده و پر انرژی است که به ویژه در فصول گرم سال بیشتر از آن استقبال می‌شود. در استایل ویمسیکال مردانه می‌توانید از انواع متنوع شلوار، کفش، پیراهن، اکسسوری‌هایی مثل کلاه، کراوات، دستمال گردن و … استفاده نمایید. فقط دقت داشته باشید سبک طرح‌ها و رنگ‌های انتخابی به شکلی خاص و زیبا با رنگ‌های شاد و ویژه باشد.

استایل فانکی چیست

استایل فانکی چیست

استایل فانکی (Funcky style) در حقیقت به هر نوع پوششی گفته می‌شود که غیرمعمول و به گونه‌ای عجیب و غریب باشد. در این سبک اغلب از رنگ‌های بسیار متفاوت و پارچه‌هایی به همراه طرح‌های گوناگون استفاده می‌شود. به عنوان مثال پوشیدن یک کت که از ۵ مدل پارچه گوناگون با رنگ‌ها و طرح‌های عجیب و غریب به یکدیگر دوخته شده باشند.

قیمت انواع لباس زنانه برند و لاکچری

 

استایل کلاسیک چیست

استایل کلاسیک چیست

استایل کلاسیک استایلی است که برای فصول و سال‌های متفاوت قابل استفاده است و مورد قبول عده بسیاری از مردم است. استایل کلاسیک استایلی است که شما اطمینان خاطر دارید که سال بعد هم قابل استفاده و موردپسند هستند.

برای مثال کفش‌های پیاده‌روی ساده یا یک لباس مردانه شیک، هیچگاه از مد نمی‌افتند، برای تمام فصل‌ها مناسب هستند و هر سال نیز می‌توانید آن‌ها را در استایل خود استفاده کنید. اگر به یک استایل ساده با پارچه‌های مرغوب و کفش و کیف چرم علاقه دارید از طرفداران این سبک هستید.

رنگ‌های زرشکی، مشکی، سرمه‌ای، یشمی، سفید و رنگ‌های خنثی مثل طوسی، خاکستری و رنگ‌های نود همچون کرم، قهوه‌ای، بژ اغلب در این استایل استفاده می‌شوند. جواهرات و اکسسوری‌ها در این استایل به تعداد بسیار کم و در انواع ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند. کسانی که از استایل کلاسیک پیروی می‌نمایند اغلب کسانی با ظاهری ساده و رسمی هستند که به مد چندان علاقه‌مند نیستند و اولویت آن‌ها بر این است که همیشه یک ظاهر ساده و رسمی و درعین حال منظم داشته باشند تا اینکه از مد پیروی کنند.

بارانی‌ها و چکمه‌های ساق بلند، ژاکت‌های پشمی و ابریشمی، کیف‌های دستی کوچک و ساده، لباس و تیشرت‌هایی با خطوط مرتب، دامن‌های ساده و تا حدودی چسبان، پیراهن‌های شطرنجی و چهارخانه از دسته خصوصیات استایل کلاسیک است.

استایل پانک چیست

استایل پانک چیست

استایل پانک یکی از سبک‌هایی است که در آن از خرده فرهنگ‌های تأثیرگذار از گذشته تا به کنون مورد استفاده قرار گرفته است. خرده فرهنگ پانک تقریبا از اواسط دهه هفتاد میلادی شروع شده است. در آن زمان وضعیت بد اقتصادی موجب ایجاد اختلاف طبقاتی بسیار قابل ملاحظه‌ای در جامعه شد و مردم با معضلات شغلی و عاطفی بسیاری مواجه بودند.

استایل پانک به نوعی نماد خشم و واکنش از همان دوران است که این خشونت را نسبت به قدرت‌های جامعه بروز می‌داد و از نمادهای آزادی و برابری انسان‌ها به حساب می‌آمد. استفاده از اجزای خشن و گاهی ترسناک در ظاهر استایل پانک یکی از ویژگی‌های اصلی آن به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط :  از سبک پانک چه می‌دانید؟

 

مد مدرن سبک پانک محدود به کت یا لباس چرم شده و تلاش می‌شود به دلیل دفاع از حقوق حیوانات، از چرم‌های مصنوعی در آن مورد استفاده قرار گیرد. افزون بر این موهای ژولیده و نامرتب، شلوار چهارخانه، رنگ موی غیر طبیعی، موهای تراشیده، موهای بلند و قرمز و… از دیگر ویژگی‌های این سبک پانک هستند.

استایل ماکسیمال چیست

استایل ماکسیمال چیست

استایل ماکسیمال به استایل‌هایی می‌گویند که در آن‌ها به طور حداکثری از اکسسوری استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های بارز استایل ماکسیمال می‌توان به پوشیدن چندین لایه لباس در رنگ‌های شاد و به اصطلاح جیغ اشاره نمود. در دنیای مد و فشن ماکسیمال را نقطه مقابل استایل مینیمال به شمار می‌آورند. پیچیدگی، افراط، ابداع، بی‌پروایی و فرم‌های اغراق‌شده از دسته مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های استایل ماکسیمال به حساب می‌آیند.

در استایل مینیمال همه چیز از برش لباس تا جنس و طرح پارچه‌ها تاکید زیادی بر سادگی و سهولت کاربری و استفاده‌ی بهینه از متریال و پارچه دارد، در حالی که در استایل ماکسیمال این قوانین به طور کامل نقض می‌شوند؛ ممکن است لباس‌ها اور‌سایز طراحی شوند و از طرح و تزیینات و تجملات پر شده باشند.

از نظر شلوغی و لایه ‌لایه بودن ممکن است بتوان استایل بوهو را به استایل ماکسیمال شبیه دانست اما این دو استایل در المان‌ها و سبک پوشش با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند زیرا که در استایل ماکسیمال بر فرم‌گرایی، تجمل و زرق و برق تأکید بسیاری می‌شود در صورتی که در استایل بوهو به جای تجملات اغلب به سوی طرح‌های سنتی و بومی حرکت می‌نماییم.

استایل ویبرانت چیست

استایل ویبرانت چیست

استایل ویبرانت یکی از سبک‌های بسیار عالی برای آدم‌های برونگرا و هیجانی است. واژه‌ی ویبرانت در لغت به معنای پرجنب‌ و جوش است؛ برهمین اساس در این سبک از آیتم‌های هیجان انگیز و رنگ‌های شاد بسیار به کار گرفته می‌شود. این سبک پوششی است که توجه تمامی افراد را به خود جذب می‌کند استایل ویبرانت نشان می‌دهد با اینکه سلیقهٔ افراد از یکدیگر متفاوت است ولی قادر است تا ظاهر خود را مطابق با آنچه که می‌خواهد هماهنگ کند. درواقع شعار اصلی استایل ویبرانت «هی دنیا مرا نگاه کن» است.

مطالب پربازدید:  بهترین ایده‌های استایل کردن شلوار واید برای دختران شیک‌پوش

 

در این سبک استایل رنگ‌های جیغ و شادی استفاده می‌شود و همچنین هیجان و انرژی در آن به بیشترین اوج خود می‌رسد و برای کسانی که برون گرا هستند، کاملا ایده‌آل محسوب می‌شود. شاید از نظر خیلی از افراد به کار بردن رنگ‌های شاد در استایل به ویژه استایل‌های خیابانی جالب نباشد، اما حقیقت این است که در صنعت مد چیزی به منظور درست و غلط وجود ندارد. تنها چیزی که می‌تواند برهم‌زننده‌ی استایل شما باشد، نداشتن سواد سلیقه و انتخاب رنگ‌ها و پترن‌های اشتباه و برخلاف اصول است.

 

منبع : myindyx

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو