طرز تهیه نان هویج خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه نان هویج خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

4

1402/2/2

02:39


طرز تهیه نان هویج نان هویج یکی از انواع نان‌های فانتزی خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد، این شیرینی …

طرز تهیه نان هویج

طرز تهیه نان هویج دستور پخت نان هویج خانم بخشی

نان هویج یکی از انواع نان‌های فانتزی خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد، این شیرینی خوش عطر و طعم خیلی راحت و سریع درست می‌شود و برای پذیرایی در سفره‌های افطار ماه رمضان بسیار مناسب و شیک و مقوی است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان هویج در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم نان هویج
هویج شسته و پوست گرفته ۱۵۰ گرم معادل ۲ عدد
آب ۱۰۰ گرم معادل ۲ پیمانه
آرد ۳۲۰ گرم معادل ۲ پیمانه و ۲/۱ پیمانه
مایه خمیر ۳ گرم معادل ۲/۱ قاشق چای خوری
نمک ۳ گرم معادل ۲/۱ قاشق چای خوری
بهبود دهنده ۴/۱ قاشق چایخوری
شکر ۲۵ گرم معادل ۲ قاشق سوپ خوری
روغن مایع ۳۰ گرم معادل ۸/۱ پیمانه

طرز تهیه نان هویج

مرحله اول

ابتدا هویج‌ها را پوست بگیرید و بشورید و در اندازه‌های کوچک خرد کنید و بعد آن‌ها را در مخلوط کن بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و با هم پوره کنید، سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود.

نکته: به جای هویج می‌توانید از کدو حلوایی استفاده کنید.

مرحله دوم

سپس آرد الک شده را در یک ظرف بریزید و بعد نمک، بهبود دهنده و وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا همه با هم ترکیب شوند، بعد شکر را هم روی مواد بریزید و هم بزنید و سپس پوره هویج را به مواد اضافه کنید و با دستگاه یا با دست ورز دهید.

مرحله سوم

وقتی که خمیر جمع شد روغن مایع را به آن اضافه کنید و در همین حال ورز دهید، اگر خمیر در این مرحله چسبنده بود می‌توانید با قاشق کم‌کم آرد اضافه کنید تا چسبندگی خمیر از بین برود، در نهایت باید خمیر نرمی داشته باشید که چسبندگی کمی دارد.

مرحله چهارم

سپس روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید و کمی هم آرد روی خمیر بپاشید و ورز دهید تا کاملا چسبندگی آن از بین برود، بعد خمیر را داخل یک ظرف قرار دهید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید و کنار بگذارید.

مرحله پنجم

سپس به مدت نیم ساعت به خمیر اجازه دهید تا در دمای محیط استراحت کند بعد از این زمان روی خمیر را باز کنید و با دست اطراف خمیر را به سمت وسط آن جمع کنید و بعد خمیر را برگردانید و روی آن را بپوشانید و نیم ساعت دیگر استراحت دهید.

مرحله ششم

بعد خمیر را روی سطح صاف قرار دهید و کمی ورز دهید و بعد خمیر را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کنید، یک قسمت را با پلاستیک بپوشانید و کنار بگذارید و قسمت دیگر را به ۹ تکه تقسیم کنید و هر قسمت را با دست فرم دهید و به شکل گرد درآورید.

مرحله هفتم

سپس کف قالب کاغذ روغنی یا ورق نسوز قرار دهید و چانه‌ها را داخل قالب با فاصله بچینید، بعد به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به خمیرها استراحت دهید و سپس روی خمیرها را با چنگال یا هر وسیله دیگر طرح بزنید و یا شابلون قرار دهید و آرد بپاشید.

مرحله هشتم

و بعد در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا شیرینی‌ها بپزند، بعد قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا نان‌ها خنک شوند.

مرحله نهم

سپس شیرینی‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان با عسل رقیق شده رومال کنید و سپس مقداری پودر پسته روی آن بریزید و تزئین کنید و بعد تعدادی نان هویج را در ظرف مناسب بچینید و همراه با چای سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو