طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی خوشمزه مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

7

1402/2/2

09:37


طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی کیک کرمدار آلمانی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و بین المللی است که بافتی سبک و نرم دارد. …

طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی

طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی , دستور پخت کیک کرمدار آلمانی

کیک کرمدار آلمانی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و بین المللی است که بافتی سبک و نرم دارد. این کیک خوش طعم و لذیذ خیلی پرطرفدار است و با روش‌های مختلف و مواد متنوعی درست می‌شود و برای پذیرایی بسیار شیک و مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک
آرد ۲۲۰ گرم معادل ۱ پیمانه و ۲/۱ پیمانه و ۲ قاشق سوپ‌ خوری
تخم مرغ ۴ عدد
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
نمک ۱ پینچ
شکر ۱۸۰ گرم معادل ۴/۳ پیمانه و ۳ قاشق سوپ خوری
روغن مایع ۱۰۰ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
شیر ۱۰۰ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
پودر کاکائو ۴۰ گرم معادل ۵ قاشق سوپ خوری
بکینگ پودر ۱۰ گرم معادل ۱ قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای کرم کیک
شکر ۱۰۰ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
زرده تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۳۰۰ گرم معادل ۱ پیمانه و ۲/۱ پیمانه
وانیل ۲/۱ قاشق چای خوری
نشاسته ذرت ۳۵ گرم معادل ۴ قاشق سوپ خوری و ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک کرمدار آلمانی

مرحله اول

ابتدا تخم‌ مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و کمی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و پف کنند و بعد شکر را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط کرم رنگ و کشدار شود، سپس مقداری نمک و وانیل را بریزید و کمی با همزن بزنید.

مرحله دوم

وقتی عطر وانیل در مواد آزاد شد و مخلوط یکدست شد سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن کمی بزنید تا با مواد مخلوط شود و بعد روغن مایع را هم بریزید و فقط به اندازه مخلوط شدن با مواد هم بزنید.

مرحله سوم

سپس در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند و سپس آرد را کم‌کم روی مخلوط مواد الک کنید و با همزن دستی در یک جهت هم بزنید.

مرحله چهارم

بعد از اضافه کردن آرد، مخلوط مواد را زیاد به هم نزنید چون باعث می‌شود بعد از پخت کیک پف آن از بین برود و بافت کیک سفت و فشرده ‌شود، وقتی همه مواد با هم مخلوط شدند و خمیر تشکیل شده نرم و یکدست شد، اجازه دهید کمی استراحت کند.

مرحله پنجم

سپس کف قالب مورد نظر را کاغذ روغنی قرار دهید و مخلوط مواد را در آن بریزید و سپس در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت تقریبا ۴۰ تا ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا کیک بپزد.

نکته: بهتر است که از قالب گرد و با سایز ۲۰ سانتیمتر استفاده کنید.

مرحله ششم

در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود و بعد از آن با یک سیخ چوبی تست کنید و در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید، اگر از مواد خمیر چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک پخته است، بعد قالب کیک را از فر بیرون بیاورید.

مرحله هفتم

کیک را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود بعد به وسیله چاقو اطراف کیک را از قالب جدا کنید و در یک ظرف برگردانید تا کیک از قالب خارج شود، سپس کاغذ روغنی را جدا کنید و سطح پف دار کیک را با چاقوی تیز برش دهید و جدا کنید.

مرحله هشتم

بعد سطح کیک را طوری برش دهید که به اندازه ۱تا ۲ سانتیمتر گود شود، دقت کنید کیک سوراخ نشود و سپس خرده‌های کیک را از داخل آن خارج کنید و در ظرف دیگری بریزید و با دست کامل پودر کنید و آن‌ها را برای تزئین کیک نگه دارید.

مرحله نهم

برای درست کردن مایه بین کیک، زرده تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و با همزن دستی کمی هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود، سپس نصف مقدار شیر را به مواد اضافه کنید.

مرحله دهم

بعد با همزن دستی هم بزنید تا بافت مخلوط یکدست شود سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید وهم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بعد مابقی شیر را بریزید و هم بزنید تا بافت مخلوط یکدست شود، سپس مخلوط را از صافی رد کنید تا هیچ گلوله‌ای در مواد نماند.

مرحله یازدهم

سپس مخلوط را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود، وقتی کرم به غلظت مناسب رسید از روی حرارت بردارید و در ظرف دیگری بریزید و با یک کیسه فریزر روی ظرف را بپوشانید‌.

مرحله دوازدهم

بعد در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا کرم کاملا خنک شود، سپس کرم را داخل قیف بریزید و حفره داخل کیک را با کرم پر کنید و با لیسک سطح کرم را صاف کنید، بعد مقداری شکلات را با رنده ریز رنده کنید و روی کرم بریزید و پخش کنید.

مرحله سیزدهم

سپس موز را به شکل حلقه‌ای خرد کنید و روی شکلات‌ها بچینید و بعد دوباره روی حلقه‌های موز شکلات رنده شده بریزید، سپس خامه قنادی را در یک ظرف بریزید و با دور تند همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد و جای پره‌های همزن روی خامه بماند.

مرحله چهاردهم

وقتی خامه فرم گرفت، آن را به دو قسمت تقسیم کنید و یک قسمت آن را با کیک‌های پودر شده ترکیب کنید و هم بزنید و به وسیله قیف روی مواد بریزید و به طوری که کمی حالت گنبدی به کیک دهید و بعد با لیسک سطح خامه را صاف کنید.

مرحله پانزدهم

بعد خامه فرم گرفته ساده را روی مخلوط خامه و پودر کیک بریزید و با لیسک سطح آن را صاف کنید و سپس مقداری کیک پودر شده را روی سطح خامه ساده بریزید و پخش کنید تا کاملا سطح کیک و اطراف آن را بپوشاند و شکل کیک یکدست شود.

مرحله شانزدهم

سپس کیک کرمدار آلمانی را با برش‌های موز و ترافل‌های رنگی تزئین کنید و در یخچال قرار دهید تا کیک کاملا خودش را بگیرد و خامه‌ها سفت شوند، بعد از آن کیک را در شکل و اندازه‌های دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب قرار دهید. در آخر کیک کرمدار آلمانی را به عنوان یک دسر فوق‌العاده خوش طعم برای پذیرایی همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو