طرز تهیه مربای زردآلو خانگی با عطر و طعم فوق العاده!

طرز تهیه مربای زردآلو خانگی با عطر و طعم فوق العاده!


منبع: خبرنما

3

1402/3/1

19:35


اگر شما عاشق خوردن مربا هستید، بهتر است مربا زردآلو را نیز امتحان کنید. طرز تهیه مربای زردآلو ساده است و به مواد کمی نیاز دارد که همیشه در دسترس‌تان است. اگر می‌خواهید مربای زردآلو درست کنید، به خواندن ادامه دهید!…

طرز تهیه مربای زردآلو خانگی با عطر و طعم فوق العاده!

فصل زردآلو فرا رسیده و حالا علاوه بر این که می‌توانید از طعم خوشمزه این میوه لذت ببرید، می‌توانید با آن انواع دسرها، کیک و مربا نیز آماده کنید. این میوه عطر و رنگ فوق العاده‌ای دارد. اگر شما عاشق خوردن مربا هستید، بهتر است مربا زردآلو را نیز امتحان کنید. طرز تهیه مربای زردآلو ساده است و به مواد کمی نیاز دارد که همیشه در دسترس‌تان است. اگر می‌خواهید مربای زردآلو درست کنید، به خواندن ادامه دهید!

طرز تهیه مربای زردآلو

مواد لازم:

طرز تهیه مربای زردآلو

8 فنجان زردآلو تازه – پوست کنده، بدون هسته و له شده

¼ فنجان آب لیمو

6 لیوان شکر

دستور تهیه مربای زردآلو:

طرز تهیه مربای زردآلو

  • زردآلو را داخل یک قابلمه بزرگ ریخته و آب لیمو را به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس شکر را به آن اضافه کنید، به آرامی بجوشانید و هم بزنید تا شکر کامل داخل زردآلو هم شود.
  • همانطور به جوشاندن زردآلو ادامه دهید تا زمانی که به غلظت مورد دلخواه‌تان برسد. و برای این کار به 25 دقیقه زمان نیاز دارید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید، اگر روی آن کف جمع شده، با قاشق کف ها را از روی آن جدا کنید.
  • ظرف‌های مورد نظرتان که برای نگهداری مربای زردآلو انتخاب کرده‌اید را کامل شسته و خشک کنید.
  • بعد مربای داغ را داخل شیشه ها بریزید و به اندازه 1 سانتیمتر را خالی بگذارید. در این مرحله از یک چاقو یا کاردک نازک به اطراف شیشه ها ضربه بزنید تا حباب‌های داخل آن از بین برود. لبه‌های شیشه را پاک کنید و درب شیشه را محکم ببندید.

طرز تهیه مربای زردآلو

  • سپس ظرف را داخل یک قابلمه بزرگ قرار دهید و قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و شیشه‌های مربا را داخل آن قرار دهید و 15 دقیقه صبر کنید تا آب به جوش آمده و مربای زردآلوی‌تان در بخار آن جا بیفتد.
  • شیشه‌ها را از قابلمه خارج کرده و روی یک سطح چوبی یا پارچه ای با فاصله چند سانتیمتر از هم قرار دهید تا خنک شوند. پس از خنک شدن، دوباره درب شیشه‌ها را بررسی کنید تا از محکم بودن آن‌ها مطمئن شوید، سپس شیشه های مربای تان را در محیطی خنک و تاریک نگهداری کنید و هر وقت دوست داشتید میل نمایید. نوش جان!

شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو