طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ به صورت فوری و با بافت پنبه‌ای!

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ به صورت فوری و با بافت پنبه‌ای!


منبع: نکته چی

3

1402/6/29

13:38


طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ کیک بدون تخم مرغ یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که برای پخت آن نیازی …

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ کیک بدون تخمه مرغ با پف زیاد کیک بدون تخمه مرغ ترکیه کیک اسفنجی بدون تخمه مرغ و شیر طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ در ماهیتابه طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ روی گاز طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ بدون فر طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ و شیر کیک بدون تخم مرغ با ماست

کیک بدون تخم مرغ یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که برای پخت آن نیازی به فر ندارید، برای درست کردن این کیک از تخم مرغ استفاده نمی‌شود و خیلی راحت می‌توانید آن را آماده کنید، کیک بدون تخم مرغ یک میان وعده مقوی است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ در ادامه با سایت آموزشی ‌نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
شیر یا آب ولرم ۱ لیوان
شکر ۳/۲ لیوان
روغن ۳/۱ ‌‌لیوان
سرکه سفید ۱ قاشق غذا خوری
وانیل نوک قاشق چای خوری
آرد ۱ و نیم لیوان
پودر کاکائو ۳ قاشق غدا خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

مرحله ۱: شروع با مخلوط اولیه شیر و شکر

ابتدا مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید، خوب هم بزنید تا شکر در آن حل شود و بافت یکدستی تشکیل شود سپس مقداری روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند. اگر شیر در دسترس نبود به جای آن می‌توانید از آب برای درست کردن مایه کیک استفاده کنید اما با شیر خوش طعم‌تر می‌شود.

مرحله ۲: اضافه کردن وانیل و سرکه به مخلوط

سپس مقداری وانیل را به مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود، بعد از آن کمی سرکه روی مخلوط بریزید و دوباره هم بزنید تا همه مواد با هم کاملاً ترکیب شوند در نهایت باید بافت مخلوط صاف و یکدست شود.

مرحله ۳: آماده‌سازی ترکیب آرد، بکینگ پودر و کاکائو

بعد آرد سفید قنادی را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود سپس مقداری بکینگ پودر و پودر کاکائو به آن اضافه کنید، کاملاً با هم مخلوط کنید حالا ترکیب آرد را به مخلوط مواد کم کم و در چند مرحله اضافه کنید و روی مخلوط الک کنید.

مرحله ۴: ادغام مخلوط آرد با مواد مایع

سپس با همزن دستی در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، آرد نباید داخل مخلوط گلوله شود وقتی که مایه کیک بافت یکدست و صافی را تشکیل داد بعد داخل یک تابه را با روغن مایع یا کره کاملا چرب کنید.

مرحله ۵: آماده‌سازی تابه و ریختن مایه

بعد کف تابه کاغذ روغنی قرار دهید و کاغذ روغنی را هم چرب کنید سپس مایه کیک را داخل تابه بریزید و سطح آن را با لیسک صاف کنید بعد در تابه را با دم‌کنی محکم ببندید، سپس شعله پخش کن را روی حرارت گاز قرار دهید تا خوب گرم شود.

مرحله ۶: پخت کیک روی شعله پخش‌کن

بعد از این که شعله پخش کن ۱۰ دقیقه روی حرارت گاز کاملاً گرم شد حالا تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید ابتدا کمی حرارت را زیاد کنید و بعد از گذشت تقریباً ۵ دقیقه حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی حرارت بپزد.

مرحله ۷: بررسی پخت کیک

بعد از نیم ساعت در تابه را بردارید و یک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته و آماده شده است سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله ۸: خنک کردن کیک و آماده‌سازی برای گاناش

وقتی که کیک در دمای محیط کمی خنک شد به آرامی آن را از داخل قالب بیرون بیاورید، بعد روی توری فلزی قرار دهید تا کاملا خنک شود، در این فاصله برای درست کردن گاناش شکلاتی مقداری شکلات سکه‌ای را داخل یک ظرف بریزید.

مرحله ۹: ذوب شکلات و تهیه گاناش

سپس ظرف شکلات را به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا شکلات‌ها ذوب شوند بعد مقداری خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند سپس ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله ۱۰: پوشاندن کیک با گاناش

بعد اجازه دهید تا گاناش در دمای محیط کمی خنک شود سپس گاناش را روی سطح کیک بریزید و اجازه دهید تا کمی جذب کیک شود و به خورد آن برود در ادامه مقداری شکلات تخته‌ای سفید را رنده کنید بعد روی کیک بریزید و کاملا پخش کنید.

مرحله ۱۱: تزئین کیک با میوه‌ها

سپس تعدادی توت فرنگی تازه را تمیز بشورید و از وسط برش بزنید و روی کیک را با آن‌ها تزئین کنید به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید از برش‌های موز به جای توت فرنگی استفاده کنید بعد از آن کیک را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله ۱۲: سرو کیک

تقریباً بعد از یک ساعت که گاناش روی کیک کاملاً خودش را گرفت و بافت آن سفت و منسجم شد کیک را از داخل یخچال بیرون بیاورید بعد در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، سپس چند برش از کیک بدون تخم مرغ را داخل ظرف مناسب بچینید. در آخر کیک بدون تخم مرغ را به عنوان یک میان وعده مقوی و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو