طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای، با طعم عالی بدون سیاه شدن!

منبع: نکته چی

3

1402/7/15

01:41


طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای لیمو خشک ورقه یکی از انواع چاشنی‌های خوشمزه و خوش عطر است که از آن می‌توانید برای …

طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای

طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای طرز خشک کردن لیمو ترش ورقه ای نی نی سایت چگونه لیمو ترش را خشک کنیم که تلخ نشود لیمو خشک ورقه ای برای چی خوبه طرز خشک کردن لیمو ترش در افتاب طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای در فر طرز خشک کردن لیمو ترش ورقه ای روی بخاری

لیمو خشک ورقه یکی از انواع چاشنی‌های خوشمزه و خوش عطر است که از آن می‌توانید برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید، از لیمو خشک ورقه‌ای برای درست کردن غذاهای خوش طعم متنوع و دمنوش‌های مختلف استفاده می‌کنند. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته‌ چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
لیمو ترش زرد به مقدار دلخواه

طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای

مرحله ۱: انتخاب و شستشوی لیمو ترش

ابتدا لیمو ترش‌های آبدار و سالم را تمیز بشورید بهتر است که از لیمو ترش‌های تازه، رسیده و زرد رنگ استفاده کنید چون این لیموها بعد از خشک شدن هم ظاهر زیباتری دارند و همین که میزان تلخی آن‌ها نسبت به لیموهای سبز رنگ، کمتر است.

مرحله ۲: خشک کردن و برش زدن لیموها

بعد لیمو ترش‌ها را تمیز خشک کنید و با یک چاقوی تیز به شکل ورقه‌ای برش بزنید و خرد کنید اگر می‌خواهید برش‌های لیمو را داخل سرخ کن یا فر خشک کنید ضخامت ورقه‌ها نباید خیلی کم باشد چون لیموها مثل چیپس می‌شوند و راحت می‌سوزند.

مرحله ۳: تعیین ضخامت

در صورتی که می‌خواهید لیموها را در آفتاب خشک کنید ضخامت ورقه‌ها زیاد مهم نیست که نازک یا ضخیم باشند بعد از این که همه لیموها را برش زدید اگر می‌خواهید لیموها را برای درست کردن غذاهای مختلف استفاده کنید هسته آن‌ها را جدا کنید.

مرحله ۴: جدا کردن هسته‌ها برای استفاده‌های مختلف

هسته‌ها را با یک چاقوی تیز از داخل برش‌های ورقه‌ای لیمو بیرون بیاورید تا ظاهر آن‌ها خراب نشود اگر لیموها را برای تزئین غذا، سالاد، چای و دمنوش‌های متنوع می‌خواهید استفاده کنید نیازی نیست که حتما هسته داخل آن‌ها را بیرون بیاورید.

مرحله ۵: آماده‌سازی ظرف و پارچه برای خشک کردن در آفتاب

در کل چون هسته بعضی از لیموها خیلی تلخ و بد مزه هست اگر فرصت کافی داشتید بهتر است که همه هسته‌ها را خارج کنید بعد کف یک ظرف مناسب پارچه نخی بیندازید و لیموها را در ظرف بچینید سپس ظرف را در آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

مرحله ۶: نکات برای خشک کردن در سرخ کن یا فر

اگر خواستید برش‌های لیموها را در سرخ کن یا فر، خشک کنید سرخ کن را از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید سپس برش‌های لیمو را در دستگاه سرخ کن بچینید بعد دمای آن را کم کنید و روی ۱۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۷: مدت زمان و دمای مورد نیاز

بعد اجازه دهید تا لیموها به مدت ۳۰ دقیقه در سرخ کن یا فر کاملاً خشک شوند بعد از این زمان اگر لیموها خشک نشده بودند و رنگ آن‌ها خوب نبود به مدت ۲۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا در سرخ کن با دمای پائین ۱۲۰ درجه بمانند و خوش رنگ‌تر شوند.

مرحله ۸: نکات مهم در استفاده از فر

برای خشک کردن برش‌های لیمو در فر هم به همین روش عمل کنید دما را روی درجه کم تنظیم کنید و مدت زمان قرار گرفتن لیموها را بیشتر کنید تا برش‌های لیمو نسوزند و خوش رنگ شوند بعد لیموها را از داخل سرخ کن یا فر بیرون بیاورید.

مرحله ۹: نگهداری و استفاده از لیموهای خشک شده

سپس لیمو خشک ورقه‌ای را داخل یک ظرف شیشه‌ای دربسته بریزید و داخل یخچال قرار دهید، برای پخت یا تزئین غذاهای خوش طعم و همینطور درست کردن دمنوش‌های خوش عطر از چند برش لیمو خشک ورقه‌ای استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو