بررسی گلکسی a05s و نکات ریز و درشت عملکرد این اسمارت فون

بررسی گلکسی a05s و نکات ریز و درشت عملکرد این اسمارت فون


منبع: آرگا

1

1402/8/30

15:08


گلکسی a05s با طراحی زیبا و خوش دست خود محصول اقتصادی سامسونگ برای سال جاری می باشد که در اوایل مهر معرفی شد. با بررسی گلکسی a05s همراه ما باشید.

طراحی شیک و باریک گلکسی a05s یکی از اولین مواردی است که نظرات را به خود جلب می کند. در دست گرفتن این گوشی حس خوبی ایجاد می کند. ضمنا با قیمت اقتصادی نیز ارائه می شود. در ادامه به بررسی گلکسی a05s پرداخته تا با قابلیت های آن بیشتر آشنا شوید.

معرفی و بررسی گلکسی a05s

یکی از نخستین مواردی که در مورد سامسونگ گلکسی a05s نگاه ها را به خود جلب می کند طراحی زیبا و باریک این گوشی است. این گوشی روکش مات داشته که نه تنها ظاهر خوبی دارد بلکه در مقابل اثر انگشت هم مقاوم است. کیفت ساخت گلکسی a05s در این رنج قیمتی قابل توجه می باشد.

طراحی زیبا و خوش دست این گوشی حس خوبی را منتقل می کند. در ضمن باتری این محصول اقتصادی ظرفیت بالایی داشته و بیشتر از یک روز دوام می آورد. باید اشاره کرد گلکسی a05s نمونه ای از گوشی های هوشمند مقرون به صرفه است که نشان می دهد چطور یک گوشی بدون به خطر انداختن ویژگی های ضروری یک محصول قابل توجه باشد.

کیفیت ساخت بالا، قابلیت های دوربین و عمر بالای باتری این گوشی را به انتخابی مطمئن برای افرادی تبدیل می کند که به دنبال گوشی اقتصادی بدون افت کیفیت می باشند. این گوشی در اوایل مهر سال جاری بدون سر و صدای زیادی به همراه نسخه گلکسی a05 ارائه شد.

این دو اسمارتفون از محصولات مقرون به صرفه سامسونگ هستند که نسبت به نسخه های قبلی در چند بخش از جمله تراشه تغییرات خوبی پیدا کرده و اگر بودجه محدودی دارید که در اندازه میان رده ها نیست می توانید کم  و بیش روی گلکسی a05s حساب کنید. در ادامه به بررسی گلکسی a05s پرداخته تا با این گوشی بیشتر آشنا شوید.

نمایشگر جذاب

در بررسی ها مشخص شد گلکسی a05s از نمایشگر ۶.۷ اینچی PLS بهره می برد که هر چند پنل آن اولد نیست ولی رنگ ها زنده نمایش داده می شوند. و تماشای فیلم و عکس در این گوشی لذت بخش است. روشنایی تطبیقی از ویژگی های جذاب این گوشی بوده و ویژگی روشنایی تطبیقی آن بر حسب شرایط نوری قابل تنظیم است.

نمایشگر به راحتی خوانا است چه در محیط داخل و چه در بیرون و زیر نور خورشید. همچنین رزولوشن این گوشی نسبت به قبل در گوشی A04s بهتر شده و حالا با وضوح ۱۰۸۰* ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز ارائه می شود.

عملکرد

بررسی ها نشان داد سامسونگ گلکسی A05s را به تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ ۴G هشت هسته ای مجهز نموده که می تواند عملکرد نرمی را برای بیشتر کارهای روزانه ارائه دهد. چه در حال پیمایش در شبکه های اجتماعی باشید و چه عملکرد چند وظیفه ای داشته، این گوشی بدون هیچ مشکل قابل توجهی به کار خود ادامه می دهد.

باید اشاره کرد این تراشه نسبت به نسل قبلی بهینه و از پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۰ پشتیبانی می کند که در بخش های پردازش، گرافیک و البته، مصرف انرژی بهینه تر، بوده و یک پله بالاتر از اگزینوس ۸۵۰ نسل قبلی می باشد.البته این تراشه جزو تراشه های اقتصادی به شمار می رود و انتظار نداشته باشید بتوانند بازی های سنگین را اجرا کنند. در همین اندازه که کارهای روزانه را به همراه برخی بازی های سبک اجرا کنند پاسخگو می باشند نه بیشتر.

در ضمن این گوشی با حافظه رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ارائه می شود و از رم ۳ و ۴ یا حافظه های ذخیره سازی ۳۲ و ۶۴ خبری نیست. معمولا این میزان حافظه برای کاربران معمولی کافی است. در ضمن یک قابلیت جذاب این گوشی وجود سه شیار در آن است که به طور همزمان از دو سیمکارت و یک کارت میکرواس دی پشتیبانی دارد.

دوربین

بررسی ها نشان داد چیدمان ماژول های دوربین گلکسی A05s نسبت به قبل تغییر خاصی پیدا نکرده و صرفا ظاهر ماژول ها به پرچمداران ۲۰۲۳ سامسونگ شباهت یافته است. این گوشی در پنل پشتی از دوربین های سه گانه بهره می برد که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و دیافراگم ۱.۸ و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل با دیافراگم ۲.۴ و یک دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسل با دیافراگم ۲.۴ می باشد.

هر چند این گوشی با مدل های پرچمدار قابل مقایسه نیست ولی قابلیت های دوربین آن به طرز شگفت انگیزی در این رنج قیمتی قوی است.  همچنین ویژگی هایی نظیر حالت HDR و پانوراما به تطبیق پذیری آن اضافه می کند. دوربین سلفی نیز از لنز ۱۳ مگاپیکسلی بهره می برد و دارای ویژگی هایی مانند فوکوس سلفی و زیبایی هوشمندی است که کمک می کند سلفی های بهتری به ثبت برسانید. در ضمن برای تماس های ویدیویی و عکسبرداری سریع از خود ایده‌آل به نظر می رسد.

در ضمن دوربین های این گوشی قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ ۳۰ فریم و فیلمبرداری سلفی ۷۲۰ پیکسل با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را فراهم می نمایند.

نرم افزار

در بررسی نرم افزاری گلکسی A05s شایان ذکر است که با اندروید ۱۳ و بر روی رابط کاربری One UI Core سامسونگ اجرا می شود که نسخه ساده شده لانچر One UI می باشد. این رابط کاربری گزینه های مختلف سفارشی سازی، ناوبری و کاربر پسند بودن گوشی را راحت تر نموده است. در ضمن سامسونگ با بروز رسانی های نرم افزاری گوشی های سری ای سازگار است. هر چند این دستگاه اقتصادی است ولی انتظار می رود قابلیت های امنیتی و بروزرسانی های نرم افزاری را دریافت تا گوشی را ایمن و بروز نگه دارید.

صدا و اتصالات

با توجه به بررسی ها می توان گفت قابلیت صدا و اتصالات گلکسی A05s ساده و در عین حال موثر به نظر می رسند. در دوره ای که جک هدفون به گزینه ای نادر تبدیل  شده این گوشی همچنان با افتخار به جک هدفون مجهز است که با طیف وسیعی از لوازم جانبی صوتی سازگار است. در ضمن از بلوتوث نسخه ۵ پشتیبانی داشته و اتصال بی سیم پایدار را با دستگاه های دیگر تضمین می کند.

در ضمن هنگامی که صحبت از اتصالات به میان می آید گوشی گلکسی A05s همه موارد ضروری از جمله Wi-Fi، LTE و جی پی اس را ارائه می دهد. در ضمن فقدان قابلیت NFC در این رنج قیمتی قابل درک می باشد. گزینه های دیگر شامل قابلیت دسترسی اثر انگشت در کنار، شتاب سنج و سنسور مجاورت هستند.

در ضمن برای والدین این اسمارتفون چند قابلیت مناسب جهت کنترل کودکان ارائه می شود که محیط امن و آموزشی برای آن ها ایجاد شود.

باتری

یکی از نقاط قوت گلکسی A05s عمر باتری طولانی آن می باشد. این گوشی با یک باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی به آسانی و با یک بار شارژ  حدودا یک روز کامل را حتی در استفاده متوسط تا سنگین دوام می آورد. همچنین گلکسی A05s از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی دارد که به این معنی می باشد که می توان در کمترین زمان باتری را کاملا شارژ کرد.

مزایای گوشی گلکسی A05s

گلکسی A05s با طراحی زیبا و خوش دست عملکرد چشمگیر و طیف زیادی از قابلیت ها را ارائه می دهد که معمولا در نسخه های گران قیمت یافت می شود. چه برای دانش آموزان یا افرادی که کسب و کار مجازی دارند یا والدینی که به دنبال گوشی مناسب برای فرزندان هستند گلکسی A05s می تواند گزینه ای ایده آل باشد. از مزایای این اسمارتفون عبارت است از:

  •  اندروید ۱۳
  • ظرفیت باتری زیاد
  • طراحی مدرن و زیبا
  • عمر باتری تقریبا خوب
  • حضور لنز ماکرو برای عکاسی پیشرفته
  • وضوح خوب نمایشگر
  • سرعت شارژ خوب
  • دوربین ۵۰ مگاپیکسل با کیفیت عالی
  • پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی متری صدا
  • مجهز به حسگر اثر انگشت
  • عملکرد روان تراشه برای کارهای روزمره
  • قیمت اقتصادی

سخن پایانی

اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال گوشی هوشمند با ترکیبی از کیفیت و قیمت اقتصادی هستید، گلکسی A05s با طراحی زیبا و خوش دست عملکرد چشمگیر و طیف زیادی از قابلیت ها را ارائه می دهد که معمولا در نسخه های گران قیمت یافت می شود. این گوشی نماینده ای از پیشرفت گوشی های هوشمند ارزان قیمت محسوب می شود.

گلکسی A05s این کلیشه که گوشی مقرون به صرفه به معنی پایین تر از حد بودن است را در هم شکسته و مجموعه ای از قابلیت ها را ارائه می دهد که هم کاربر پسند بوده و هم مدرن هستند. از کیفیت ساخت تحسین برانگیز گرفته تا عمر باتری و قابلیت های دوربین همگی ارزشی فراتر از قیمت گوشی را ارائه می دهند.

در مجموع گلکسی A05s سامسونگ بخش قابل توجهی از ویژگی هایی که در یک گوشی مدرن انتظار می رود را با خود همراه داشته و ارزش توجه جدی را دارد. در پایان اگر علاقمند هستید با گوشی گلکسی A03 و گلکسی A02s آشنا شوید روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو