بررسی فولکس واگن پاسات

بررسی فولکس واگن پاسات


منبع: آرگا

122

1398/11/4

17:40


فولکس واگن پاسات خودرویی بسیار شیک و جذاب می باشد که در بدو ورود به بازارهای جهانی با قیمتی رقابتی، فروش خوبی را تجربه کرد. این سدان خانوادگی لوکس با آپشن های رفاهی متعدد چندسالی است که تحت نمایندگی ماموت خودرو به بازار کشور ارائه می گردد. این مطلب از آرگا به بررسی فولکس واگن پاسات می پردازد.

به نظر می رسد با ورود رسمی فولکس واگن پاسات به کشور عرصه رقابت برای رقبای ژاپنی و کره ای سخت تر شود و سدان های خانوادگی به رقابت بیش ار پیش جذابتری با یکدیگر خواهند پرداخت. این خودرو یکی از بهترین سدان های ارائه شده به بازار است که به سیستم  کمکی پارک نیز تجهیز شده است.

بررسی فولکس واگن پاسات سدان فوق العاده جذاب

بررسی فولکس واگن پاسات آلمانی

خودروی پاسات دومین محصول از برند فولکس واگن(بزرگترین کمپانی تولید اتومبیل در دنیا) می باشد که توانست در بازارهای جهانی فروش بالایی را تجربه نماید. این خودرو اخیرا توسط شرکت ماموت خودرو در کشور به فروش می رسد. فولکس واگن پاسات از آپشن های متعدد و محبوبی بهره می برد که یکی از آن ها مجهز بودن به سیستم کمکی پارک است به این نحو که بدون گرفتن فرمان توسط راننده عملیات پارک را انجام می دهد و به راننده کمک می کند که در جای پارک مدنظر می تواند پارک کند یا نه و از این لحاظ برای شهرهای شلوغ به نظر می رسد بسیار کارآمد باشد. این خودرو در هنگام رانندگی بسیار نرم و روان عمل می کند و تجربه سواری بی نظیری را به ارمغان خواهد آورد. در ادامه به بررسی بیشتر فولکس واگن پاسات می پردازیم.

بررسی نمای جانبی پاسات

بررسی طراحی ظاهری پاسات

محصولات فولکس واگن در نسل جدید طوری طراحی شده اند که برای مدتهای طولانی جذابیت داشته باشند. نسل هشتم  پاسات بر روی پلتفرم مشترک با آئودی a3 ، گلف و تیگوان ساخته شده است در نسل جدید  اندازه خودرو اندکی افزایش یافته و در رده سدانهای خانوادگی شبیه تویوتا کمری جای می گیرد.

پاسات سدان خانوادگی محبوب

نمای جلو با بهره گیری از چراغهای LED روز و هماهنگ بودن اجزاء نسبت به قبل جذابتر شده اما فولکس واگن در طراحی بدون ریسک عمل کرده و به سادگی اکتفا نموده است اما به کار رفتن خطوط محکم فارغ از خطوط منحنی جلوه ای در خودرو ایجاد کرده است که از جذابیت آن کم نشده است. خطوط بدنه ملایم بوده و شکل ستونهای عقب اندکی به خودروهای فست بک مشابه است.

وارسی اساسی فولکس واگن پاسات

عقب خودروی پاسات در نسل جدید با تغییرات زیادی همراه شده و چراغهای چند وجهی ال ای دی جای چراغهای ساده نسل پیشین را اشغال نموده و چهره آن را اسپرت و هیجانی ساخته است. مدلهای فروشی این خودرو در کشور از رینگهای آلومنیومی ۱۸ اینچی برخوردار هستند که جذابیت فولکس واگن پاسات را دوچندان می سازد.

بررسی فضای داخلی

با ورود به کابین خودرو متوجه خواهید شد که فضای داخلی پاسات بالاتر از کلاس خودرو بوده و حس یک خودروی لوکس به شما القا می شود. آلمانی ها طراحی دقیق و محاسبه گرانه ای در کابین خودرو لحاظ کرده اند. در بخش مرکزی داشبورد صفحه نمایش بزرگی(۹.۲ اینچ) جای گرفته که وظیفه سرگرمی و مدیریت سیستم اطلاع رسانی را عده دار می باشد بعلاوه  برای کیلومتر شمار هم از صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی جهت مشاهده اطلاعات ناوبری استفاده شده است که حسی سراسر لوکس بودن را ایجاد خواهد نمود.

بررسی نمای داخلی پاسات

دریچه های تهویه توسط نوار کرومی احاطه شده و وسط آن ساعتی آنالوگ تعبیه شده است. کیفیت مواد بکار رفته در کابین جزء  بهترینها می باشد و برای سرنشینان جلو عقب فضای کافی در نظر گرفته شده، همچنین صندلیها برای مسافرتهای طولانی ارگونومی مناسبی دارند. در نسخه های وارداتی به کشور داخل کابین به تودوزیهای طرح چوب مزین شده است.

بررسی پیشرانه

پاسات در نسل هشتم با طیف گسترده ای از پیشرانه های بنزینی، دیزلی و حتی در نسخه هیبریدی و پلاگین هیبریدی در بازارهای جهانی حضور دارد. ضعیف ترین نسخه پاسات دارای پیشرانه ۱.۴ لیتری باقدرت ۱۲۵ اسب بخار است و قوی ترین تیپ آن به پیشرانه ۲ لیتری توربو با توان ۲۸۰ اسب بخار مجهز شده است.

بازنگری فولکس واگن پاسات

خودروی فولکس واگن پاساتی که به بازار کشور وارد شده است از پیشرانه ای ۱.۸ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ بهره می برد که دارای قدرتی برابر با ۱۸۰ اسب بخار در

در ۵۱۰۰ دور در دقیقه با گشتاور تولیدی ۲۵۰ نیوتن متر در

۱۲۵۰ دور در دقیقه می باشد.  بر روی این پیشرانه ویژگی هایی مانند  توربوشارژر ، اینتر کولر، سیستم تزریق مستقیم سوخت نصب می باشد.

شتاب صفر تا صد خودرو ۷.۹ ثانیه بوده و حداکثر سرعتی برابر با

۲۳۲ کیلومتر در ساعت دارد. گیربکس بکار رفته در پاسات هفت سرعته دو کلاچه بوده که نیروی موتور را به چرخهای جلو انتقال می دهد. در بررسی فولکس واگن پاسات متوجه شدیم بهره گیری از این جعبه دنده دوبل کلاچ علاوه بر عملکرد مطلوبش در حالت دستی نیز کارایی دلپذیری دارد.

بازنگری اساسی فولکس واگن پاسات

از ویژگی های مثبت این خودرو  با حجم باک هفتاد لیتر می توان به مصرف سوخت آن اشاره کرد که در داخل شهر

۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر و در بیرون شهر

۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر و سوخت ترکیبی آن

۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.  قابل ذکر است که فولکس واگن پاسات از استاندارد آلایندگی یورو ۶  نیز برخوردار است. قابل ذکر است این خودرو در تست تصادف IIHS  و Euro NCAP  امتیاز خوبی کسب نمود ولی تنها نکته منفی نسبت به رقبایش هزینه تعمیر بعد از تصادف زیاد بود

بررسی موتور خودرو پاسات

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی

خودروی وارداتی پاسات امکانات رفاهی متعددی داشته به نحوی که از این نظر می تواند در درجه ای بالاتر از رقبایش قرار گیرد. از جمله این امکانات می توان در زمینه ترمز و پایداری به ABS ، EBD ، ESC ، سیستم پایداری خودرو (ESP) به همراه Trailer Stabilization، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی(HSA) اشاره نمود.

بازبینی فولکس واگن پاسات

و از امکانات دیگر این خودرو وجود ۹ کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو، جانبی برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده ای در دو طرف و زانویی برای راننده)، کمربند ایمنی با سه نقطه کشش برای همه سرنشینان، سیستم مولتی مدیای پیشرفته به همراه صفحه نمایش لمسی ۹.۲ اینچی، سیستم خودکار خاموش و روشن خودرو، سیستم اتوپارک، دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه مطبوع سه گانه ،فرمان برقی با روکش چرم ، صندلی های اسپرت چرمی ، صندلی های جلو برقی  ۱۲ حالته به همراه حافظه صندلی، صندلی های عقب تاشو ، آینه های جانبی تاشو و برقی، چراغ های جلو LED، قفل الکترونیک دیفرانسیل (EDL)، صندلی برقی راننده مجهز به ماساژور ، سانروف و … می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو