بررسی موتورولا ریزر یک گوشی تاشوی جذاب از کمپانی موتورولا

بررسی موتورولا ریزر یک گوشی تاشوی جذاب از کمپانی موتورولا


منبع: آرگا

241

1399/10/14

15:05


شرکت موتورولا یکی از شرکت هایی می باشد که در ده سال اخیر بسیار درخشیده است و از طراحی های منحصر به فردی برای گوشی های هوشمند خود استفاده کرده است. در ادامه یکی از جدید ترین گوشی های این شرکت را برای شما بررسی می کنیم.

یکی از گوشی هایی که قطعا کاربران بسیار زیادی را به خود مجذوب می کند موتورولا ریزر است. این گوشی یکی از گوشی های شرکت موتورولا می باشد که تفاوت بسیار زیادی با سایر گوشی هایی دارد که تاکنون به بازار عرضه شده است. در ادامه به بررسی گوشی موتورولا ریزر می پردازیم.

بررسی گوشی ریزر از نظر قیمت

بررسی موتورولا ریزر

در بخش دانش و فناوری به بررسی گوشی ها و تبلت های بسیاری پرداخته ایم. در واقع در شرکت موتورولا که یکی از شرکت های بسیار معروف می باشد از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ عملکرد بسیار خوبی داشته است و توانسته یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ به نام  لپ تاپ ریزر بلید استلث ۲۰۲۰ را به بازار عرضه کند و همچنین گوشی های بسیار خوبی را ساخته و عرضه کرده است ولی در این اواخر به عنوان یکی زیر مجموعه های لنوو کمی ضعیف عملکرده است. گوشی موتورولا ریزر در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و جزء گوشی های هوشمند تاشو بوده است و توانسته رقیب بسیاری از گوشی های دیگر در بازار باشد. این گوشی هوشمند یک نسخه بسیار خاص می باشد که تا کنون هیچ شرکت چینی از آن نساخته است و در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. قیمت این گوشی حدودا ۱۵۰۰ دلار است که آن اوایل با این قیمت بسیاری از کاربران منتقد شدند و بیان می کردن که این قیمت برای این مدل گوشی بسیار گران می باشد و باید قیمت کم تری برای آن در نظر گرفته شود.

طراحی ظاهر گوشی های ریزر چگونه است؟

طراحی موتورولا ریزر

در ابتدای بررسی موتورولا ریزر به طراحی آن می پردازیم.  باید بدانید که طراحی این نوع گوشی مانند گوشی های میان رده می باشد و مانند گوشی ریزر اصلی مدل ۲۰۲۰ به صورت عمودی باز و بسته می شود. این گوشی برخلاف ریزر اصلی از قسمت های منعطف در بخش نمایشگر استفاده شده است.  ساختار کلی این گوشی مانند ریزر قدیمی دارای لبه های گرد و حاشیه های زخیم می باشد. برای این مقایسه دقیق لازم است تا دو مدل جدید و قدیمی را در کنار هم قرار بدهید. قسمت بیرونی این گوشی مشکی می باشد و از پلی کربنات ساخته شده است و متاسفانه می توان گفت یکی از معایب این گوشی این است که جای اثر انگشت شما روی این گوشی باقی می ماند. طول این گوشی برابر ۶.۷۷ اینچ است و در صورتی که تا شود طولی برابر ۳.۷ اینچ دارد. بسیاری از افرادی که جیب های بسیار کوچک دارند و یا دست های آن ها بسیار کوچک می باشد از این مدل استقبال بسیار زیادی می کنند.

بررسی نمایشگر گوشی

نمایشگر موتورولا ریزر

در نمایشگر این مدل گوشی از GOLED استفاده شده است. در واقع این صفحه نمایش سرعت بسیار بالایی دارد و بسیار کوچک اما واضح است. زمانی که شما اعلانی دریافت می کنید می توانید برای پیش نمایش آن آیکون سفید را فشار دهید و آنم را برای چند ثانیه نگهدارید و بعد با چند بار ضربه زدن بارگذاری آن را کامل کنید. در واقع بسته بودن تلفن به عمر باتری کمک بسیار زیادی می کند و می تواند ماندگاری آن را افزایش دهد.

بررسی موتورولا ریزر

سخت افزار

بسیاری از افراد دوست دارند قبل از این که برای خرید گوشی اقدام کنند از سخت افزار آن آگاهی داشته باشند. باید بدانید که در این گوشی از اسنپدراگون ۷۱۰ با رم ۶ گیگ استفاده شده است و می توان گفت نقطه عطف این گوشی همین بخش سخت افزاری قوی آن است. باتری این گوشی ۲۵۱۰ میلی آمپر ساعتی است و می توانید یک روز کامل را با این گوشی سپری کنید ولی بهتر است آگاهی داشته باشید که این گوشی نسبت به سایر میان رده ها دارای باتری ضعیف تری است. شارژری که با این گوشی همراه است ۱۵ واتی می باشد و همچنین می توانید از سیم کارت های الکترونیکی برای این گوشی استفاده کنید. در واقع حافظه ای که برای این گوشی در نظر گرفته شده است ۱۲۸ گیگابایت است و شما می توانید تا ۵۱۲ گیگابایت از کارت حافظه خارجی استفاده کنید. بهتر است این گوشی را با سایر گوشی های تاشو مقایسه نکنید.

دوربین گوشی های ریزر چگونه است؟

دوربین موتورولا ریزر

در بررسی دوربین موتورولا ریزر متوجه می شوید که دوربین پشتی کیفیتی برابر ۱۶ مگاپیکسل دارد و دوربین سلفی آن کیفیت ۵ مگا پیکسلی دارد. باید بدانید که بخش دوربین این گوشی بسیار معمولی می باشد و حرفه ای نیست. در واقع این گوشی یکی از ساده ترین مدل های شرکت موتورولا است ولی قیمت آن کمی زیاد است.

بخریم یا نه ؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران دارند این است که آیا می توان روی این گوشی حساب باز کرد و آن را خرید یا خیر؟ بهتر است بدانید که این گوشی برخلاف سایر مدل های قبلی و کلاسیک ریزر یکی از جدید ترین نسل های آن می باشد و این شرکت سعی کرده است تغییرات بسیار خوبی بر روی این گوشی اعمال کند. با این حال این گوشی یکی از گوشی های میان رده و معمولی می باشد که توجه اغلب کاربران را جلب کرده است. نمی توان گفت این گوشی بی نظیر است ولی در رده ای که قرار دارد جزء معمولی ترین گوشی های هوشمند است و شما برای خرید آن باید هزینه نسبتا بالایی را بپردازید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو