VF e34: اولین شاسی بلند برقی ویتنام در راه آمریکا!

VF e34: اولین شاسی بلند برقی ویتنام در راه آمریکا!


منبع: فوت و فن

196

1400/1/8

16:55


VF e34: اولین شاسی بلند برقی ویتنام در راه آمریکا!

با ظهور خودرو سازان بی شمار از کشور‌های مختلف دنبال کردن تمامی آن‌ها می‌تواند دشوار باشد، اما با این وجود یک شرکت ویتنامی با متفاوت انجام دادن کار‌ها با بهره گیری از خدمات اجاره باطری، در حال جلب توجه است.

در ادامه‌ی این مطلب به این موضوع نیز می‌پردازیم اما ابتدا نگاهی به تاریخچه‌ی این کمپانی خواهیم داشت.

این کمپانی ویتنامی با نام VinFast اولین خودرو سازی است که پای اتومبیل‌های ویتنامی را به نمایشگاه خودرو پاریس باز کرد.

پس از آن، کمپانی وین فست در ماه سپتامبر سال گذشته از جدید‌ترین شاسی بلند خود رونمایی کرد اما این خودرو‌های ویتنامی چه زمانی به بازار آمریکا عرضه خواهند شد؟

یک کراس اور سایز کوچک با قیمتی مقرون به صرفه به نام VF e34 به عنوان اولین مدل از این اتومبیل‌های ویتنامی در راه ورود به بازار آمریکا است.

اما چه انتظاری از این خودرو داشته باشیم؟ باید گفت که این خودرو با تولید تنها ۱۴۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۷۸ پوند فوت مسلماً به عنوان رقیبی برای تسلا مدل Y در نظر گرفته نمی‌شود.

با این وجود این خودرو وزن چندانی نداشته و وزن آن تنها برابر با ۳۲۸۵ پوند برآورد شده است.

قدرت تولید شده توسط موتور این کراس اور به محور چرخ جلویی آن منتقل شده و علاوه بر این، باطری به کار رفته در این خودرو یک واحد با توان ۴۲ کیلو وات بر ساعت بوده که شعاع حرکتی در حدود ۱۸۶ مایل را فراهم خواهد کرد.

به گفته‌ی کمپانی وین فست در صورت استفاده از یک شارژر سریع به مدت تنها ۱۵ دقیقه امکان پیمودن مسافتی ۱۱۰ مایلی یا بیشتر برای رانندگان این خودرو فراهم خواهد شد.

همچنین طبق گفته‌های این خودرو ساز این کراس اور به دلیل کیفیت بالای ساخت به همراه یک گارانتی برای ده سال اول مالکیت عرضه می‌شود.

خریداران این خودرو می‌توانند از میان گزینه‌های رنگ‌ بدنه خاکستری Neptune، قرمز Mystique، مشکی Jet، اقیانوسی Deep، نقره‌ای De Sat، قهوه‌ای Cormorant، سفید Brahminy، و آبی Aurora انتخاب کنند.

مشتریان برای برخورداری از خدمات اجاره باطری مستلزم پرداخت حق اشتراک ماهیانه‌ی ۶۲ دلاری خواهند بود.

این خدمات به خریداران این امکان را می‌دهد تا با معاوضه‌ی باطری قدیمی خودروی خود با یک باطری جدید پس از مصرف هفتاد درصد عمر باطری، از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

اما در حالیکه کمپانی وین فست بر روی راهی آسان‌تر برای کنار آمدن با رفت و آمد در خودرو‌های برقی کار کرده است این به آن معنا نیست که بهبود امکانات رایج در بیشتر اتومبیل‌های مدرن را فراموش کرده و از این رو مدل e34 را به همراه امکاناتی همچون امکان عیب یابی از راه دور و پشتیبانی از مشتری، یک موقعیت یاب ایستگاه شارژ، و پیشرفته‌ترین امکانات ایمنی ارائه می‌کند.

قیمت در نظر گرفته شده برای این شاسی بلند برابر با ۵۹۰ میلیون دونگ ویتنام یا ۲۶,۴۹۶ دلار بوده که شامل اشتراک رایگان خدمات باطری به مدت یکسال نیز می‌شود.

هنوز جزئیات دقیق درباره تاریخ عرضه‌ی e34 به بازار آمریکا در دست نیست اما این خودرو از ماه نوامبر در نمایندگی‌های فروش خودرو در ویتنام قابل دسترس خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو