بهترین انیمه‌های استودیو گایناکس

بهترین انیمه‌های استودیو گایناکس


منبع: فوت و فن

8

1402/5/28

16:16


با اینکه استودیو گایناکس (Gainax) دیگر وجود ندارد اما باید گفت که این استودیو از سال 1984 تا 2018 توانسته انیمه‌های سریالی بسیار خوبی را برای مخاطبان خلق کند.

بهترین انیمه‌های استودیو گایناکس

با اینکه استودیو گایناکس (Gainax) دیگر وجود ندارد اما باید گفت که این استودیو از سال 1984 تا 2018 توانسته انیمه‌های سریالی بسیار خوبی را برای مخاطبان خلق کند. آثار این استودیو در ژانرها و سبک‌های مختلف است و برخی از آن‌ها نیز از جمله برترین انیمه‌ها به شمار می‌روند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمه‌های استودیو گایناکس بپردازیم.

۱۰. انیمه Magical Shopping Arcade Abenobashi

Magical Shopping Arcade Abenobashi

Magical Shopping Arcade Abenobashi

انیمه Magical Shopping Arcade Abenobashi تقریباً تقلیدی از ژانر ایسکای است، آن هم قبل از اینکه مفهوم ایسکای بسیار مورد توجه قرار بگیرد. این انیمه سریالی محصول سال ۲۰۰۲ میلادی است و از مانگایی به همین نام اقتباس شده است. این انیمه داستان آرومی و ساشی را دنبال می‌کند که به‌عنوان دو جوان در منطقه آبنوباشی اوساکا زندگی می‌کنند و پس از یک اتفاق، وارد یک دنیای فانتزی می‌شوند. حالا آن‌ها به دنبال رفتن به خانه خودشان هستند و در همین مسیر نیز از دنیاهای متناوب متعددی عبور می‌کنند

۹. انیمه His and Her Circumstances

His and Her Circumstances

His and Her Circumstances

انیمه His and Her Circumstances انیمه‌ای سریالی محصول سال ۱۹۹۸ است که بیشتر در بین طرفداران با نام Kare Kano شناخته می‌شود و اثری کمدی و عاشقانه است. این اثر داستان یوکینو را دنبال می‌کند که در انظار عمومی زندگی بسیار خوبی دارد اما در اصل، زندگی او بسیار به هم ریخته است. او در ادامه با پسری جدید و دانش‌آموز ممتاز مدرسه آشنا می‌شوند و این دو می‌فهمند که مشترکات بسیار زیادی با هم دارند و همین نیز جرقه عاشقانه‌ای را بین آن‌ها می‌زند.

۸. انیمه Nadia: The Secret of Blue Water

Nadia: The Secret of Blue Water

Nadia: The Secret of Blue Water

انیمه نادیا: راز آب آبی (Nadia: The Secret of Blue Water) اولین انیمه سریالی ساخته شده توسط استودیو گایناکس بود که در سال ۱۹۹۰ میلادی پخش شد و سکان‌دار ساخت آن نیز خالق انیمه Evangelion یعنی هیدیاکی آنو بوده است. این انیمه داستانی از تاریخی متفاوت از اواخر دهه ۱۸۰۰ را روایت می‌کند که در آن، نادیا به طور مرموزی ظاهر می‌شود، بدون اینکه اطلاعاتی از خاستگاهش داشته باشد. مخترعی فرانسوی او را پیدا می‌کند و این دو با هم به سفری می‌روند که آن‌ها را با نیروهای پادشاهی گمشده آتلانتیس روبه‌رو می‌کند.

۷. انیمه Panty and Stocking

Panty and Stocking

Panty and Stocking

انیمه Panty and Stocking اثری محصول سال ۲۰۱۰ میلادی است که سبک هنری غیرمعمولی دارد. این اثر یک حس شوخ‌طبعی دارد که برای همه مناسب نیست و با وجود طنزهای تصادفی بسیار زیاد، این اثر داستانی جالب دارد و داستان دو فرشته به نام پنتی و استاکینگ را دنبال می‌کند که از بهشت رانده شدند و در شهر داتن حضور دارند، جایی که وظیفه دارند به ارواح کمک کنند تا بتوانند مسیر خود به بهشت را پیدا کنند.

۶. انیمه Re: Cutie Honey

Re: Cutie Honey

Re: Cutie Honey

انیمه Re: Cutie Honey بر اساس فیلم لایو اکشن Cutie Honey ساخته شده، فیلمی که خودش بر اساس مانگایی از دهه هفتاد میلادی ساخته گو ناگای بوده است. این انیمه سریالی کوتاه تنها سه قسمت دارد و داستان دختری به نام هانی را دنبال می‌کند که نام ابرقهرمانی‌اش کیوتی هانی است و قصد دارد تا جلوی سازمانی شرور به نام پنتر کلاو را بگیرد.

۵. انیمه Gunbuster

Gunbuster

Gunbuster

انیمه گانباستر (Gunbuster) اثری است که در سال ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ در قالب شش قسمت پخش شده بود و توسط هیدیاکی آنو ساخته شده بود. این انیمه در ژانر مکا است و داستان تهاجم بیگانه‌ها‌یی را روایت می‌کند که بسیار شبیه به حشرات هستند. در این میان، نوریکو که پدرش را در جنگ علیه این بیگانه‌ها از دست داده، امیدوار است که بتواند جا پای پدرش بگذارد اما مهارت کافی در بخش کنترل ربات‌های غول‌پیکر ندارد. این انیمه سریال به‌خاطر به شهرت رساندن جنبه‌های بسیاری از ژانر مکا شهرت دارد.

۴. انیمه Mahoromatic

Mahoromatic

Mahoromatic

انیمه Mahoromatic انیمه‌ای علمی تخیلی محصول سال ۲۰۰۱ است و داستان سربازی رباتیک را دنبال می‌کند که تصمیم می‌گیرد باقی زندگی از پیش برنامه‌ریزی شده خودش را با ایفای نقش به‌عنوان خدمتکار پسر فرمانده سابق خود بگذراند. با اینکه این انیمه بیشتر یک کمدی برشی از زندگی است اما جنبه‌هایی از اکشن نیز در آن به چشم می‌خورند. این انیمه برای دو فصل ادامه داشت و حتی دو قسمت ویژه از آن نیز در سال ۲۰۰۹ پخش شد.

۳. انیمه Gurren Lagann

Gurren Lagann

Gurren Lagann

انیمه گورن لاگان (Gurren Lagann) در سال ۲۰۰۷ میلادی پخش شد و به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرد و حتی سر منشأ میم‌های اینترنتی متعددی شد که امروزه در سطح اینترنت مشاهده می‌شود. این انیمه داستان کامینا و سایمون را دنبال می‌کند که دو عضو جامعه انسانی هستند و مجبور شدند تا به دلیل ظلم و ستم پادشاه اسپایرال در زیر زمین زندگی کنند. آن‌ها از این طرز زندگی لذت نمی‌برند و تصمیم می‌گیرند تا به سطح بیایند اما جهانی تازه را پیدا می‌کنند که پر از ربات‌های غول‌پیکر و هیولاها است.

۲. انیمه FLCL

FLCL

FLCL

انیمه FLCL انیمه‌ای سریالی و ۶ قسمتی است که به هنگام پخشش در میانه دهه ۲۰۰۰ میلادی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این انیمه داستان نائوتا را دنبال می‌کند که یک روز با زنی عجیب به نام هاروکو روبه‌رو می‌شود. هاروکو راه خودش را به خانواده نائوتا باز می‌کند و خدمتکار آن‌ها می‌شود اما او برنامه‌های بسیار بزرگی برای خودش دارد. این انیمه به‌عنوان یکی از بهترین انیمه‌ها درباره به بلوغ رسیدن است.

۱. انیمه Neon Genesis Evangelion

Neon Genesis Evangelion

Neon Genesis Evangelion

انیمه نئون جنسیس اونگلیون (Neon Genesis Evangelion) توسط بسیاری از افراد به‌عنوان یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ شناخته می‌شود و البته بهترین ساخته استودیو گایناکس نیز است. این انیمه سریالی داستان تهاجمی توسط موجوداتی مرموز به نام فرشته‌ها را بازگو می‌کند و حالا برای مقابله با آن‌ها، انسان‌ها ربات‌های غول‌پیکری را ساخته‌اند و برای عملیاتی شدن این ربات‌ها نیز به خلبان‌های بسیار ماهر و خاصی نیاز است. یکی از همین افراد نیز شینجی ایکاری است که ظاهراً چندان تمایلی به انجام این کار ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو